توصیه‌های وزارت امور خارجه آمریکا در مورد کشورهای آلوده به کرونا

توصیه‌های مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا در مورد کشورهای آلوده به کرونا

کشورهای آلوده به کرونا در قاره‌های مختلف جهان واقع شده‌اند و وزارت امور خارجه آمریکا در کنار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های این کشور توصیه‌هایی مهم را در مورد سفر به این کشورها و اقامت در آن‌ها منتشر کرده‌اند؛ با ما همراه باشید.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) در کنار وزارت امور خارجه آمریکا به تازگی توصیه‌ها و اطلاعات مهمی را در مورد کشورهای آلوده به کرونا منتشر کرده‌اند؛ این توصیه‌ها به منظور افزایش آگاهی مسافران آمریکایی قبل از تصمیم‌گیری برای سفرهایشان تهیه شده‌اند و بهره بردن از این اطلاعات می‌تواند برای تمامی افراد علاقه‌مند،‌ از جمله کسانی که قصد مسافرت به نقاط مختلف جهان و یا اقامت در کشوری دیگر را دارند، مفید باشد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

سفر به کشورهای آلوده به کرونا

ویروس کرونا که با نام “COVID-19” هم شناخته می‌شود، در اواخر سال گذشته میلادی،‌ در ووهان چین منتشر شد و از آن زمان تاکنون حداقل 2600 نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند و بیش از 80 هزار نفر هم به بیماری کرونا آلوده شده‌اند. موارد ابتلا به کروناویروس جدید چینی در 30 کشور جهان مشاهده شده و اکثر این موارد در کشور چین تحت درمان هستند.

چنین اتفاقاتی باعث می‌شوند که سازمان‌هایی مثل CDC که وظیفه مهمی در پیشگیری و کنترل بیماری‌ها دارد، در کنار وزارت امور خارجه ایالات متحده که همیشه توصیه‌های مهمی را برای مسافرت‌های شهروندانش منتشر می‌کند، دست به کار شوند تا از به خطر افتادن جان شهروندان آمریکایی جلوگیری کنند. اطلاعات تهیه شده توسط این دو مجموعه تنها به درد شهروندان این کشور نمی‌خورند و تمامی افراد علاقه‌مند و کسانی که اخبار COVID-19 و کشورهای آلوده به کرونا را دنبال می‌کنند، می‌توانند از این توصیه‌ها بهره ببرند.

هرکدام از این دو آژانس دولتی سطوح هشدارهای خاص خود را برای اطلاع‌رسانی در مورد خطرات مقاصد مسافرتی دارند؛ وزارت امور خارجه دارای چهار سطح هشدار بوده که در سطح 1، توصیه کلی در نظر گرفتن موارد احتیاطی عمومی بوده و در سطح 4 هم توصیه می‌شود که اشخاص به کشور مورد نظر سفر نکنند. CDC هم مانند وزارت امور خارجه در سطح 1 هشدارها رعایت نکات عمومی را پیشنهاد می‌کند و در سطح 3 و آخر، توصیه شده که از تمامی سفرهای غیرضروری خودداری شود.

در رابطه با ویروس کرونا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به صورت کلی اعلام کرده که افراد در صورت قرار گرفتن در مناطقی که موارد ابتلا در آن‌ها یافت شده، باید مکررا دست‌های خود را بشویند، قبل از شستن دست‌ها صورت، بینی، دهان و چشم‌های خود را لمس نکنند و همچنین از افراد بیمار دوری کنند.

لیستی که در ادامه می‌بینیم، کشورهایی را شامل می‌شود که تا تاریخ 28 فوریه به صورت ویژه‌ای توسط CDC مورد بررسی قرار گرفته‌اند و بالاترین سطوح هشدار به آن‌ها اختصاص داده شده است:

  • چین – سطح هشدار 3
  • کره جنوبی – سطح هشدار 3
  • ژاپن – سطح هشدار 2
  • ایران – سطح هشدار 3
  • ایتالیا – سطح هشدار 3
  • هنگ‌کنگ – سطح هشدار 1

توصیه‌های وزارت امور خارجه آمریکا در مورد کشورهای آلوده به کرونا

کارشناسان CDC توصیه می‌کنند که مسافران پس از بازگشت از این کشورها، در صورت داشتن علائمی مثل تب، سرفه و تنگی نفس حتما به دنبال کمک پزشکی باشند و قبل از رفتن به مراکز درمانی،‌ با این مراکز تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. این افراد باید از جابه‌جایی و تماس با دیگران خودداری کنند و اصول بهداشتی را بسیار شدیدتر از گذشته رعایت کنند.

دیگر کشورهای آلوده به کرونا هم که موارد ابتلا در آن‌ها گزارش شده، اما کارشناسان CDC هشداری را به آن‌ها اختصاص نداده‌اند، در زیر لیست شده‌اند:

افغانستان، استرالیا، بحرین، بلژیک، کامبوج، کانادا، مصر، فنلاند، فرانسه، آلمان، هند، عراق، اسرائیل،‌ کویت، مالزی، لبنان، نپال، عمان، فیلیپین، روسیه، اسپانیا،‌ سنگاپور، سری‌لانکا، سوئد، تایوان، تایلند، آمریکا، بریتانیا، امارات متحده عربی و ویتنام

در مورد برخی از این کشورها سفارتخانه آمریکا در آن کشور راهنمایی‌های مخصوصی را تهیه کرده‌ که علاقه‌مندان می‌توانند در وب‌سایت وزارت امور خارجه ایالات متحده به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

از طرف دیگر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها پیشنهاد کرده که افراد تا حد امکان از سفرهای دریایی به آسیا و یا داخل این قاره خودداری کنند و به دلیل خطرات مربوط به این نوع از مسافرت، بسیاری از کشتی‌ها برنامه سفر خود را تغییر داده و یا لغو کرده‌اند.

هشدارها در مورد سفر به چین

همان‌طور که دیدیم، CDC بالاترین سطح هشدار را به مبدا انتشار ویروس اختصاص داده و توصیه می‌شود که افراد تا حد امکان از سفر به این کشور خودداری کنند. ایالات متحده به شهروندان خود که در چین هستند، توصیه کرده که از این کشور خارج شوند و اگر این امکان برای آن‌ها وجود ندارد، تا حد امکان در منزل خود در چین باقی بمانند و از مکان‌های عمومی دوری کنند.

از دو ماهی که از شیوع کروناویروس در جهان می‌گذرد، 73 خط هوایی پروازهای خود به چین را لغو کرده‌اند و دولت آمریکا بخشی از شهروندان خود را از این کشور خارج کرده است. کاخ سفید ورود اتباع خارجی که در 14 روز گذشته در چین بودند را به آمریکا ممنوع کرده و در کنار قرنطینه کردن شهروندانی که اخیرا به استان هوبئی (Hubei) چین سفر کرده‌اند، از سایر آمریکایی‌هایی که در دیگر مناطق چین بوده‌اند درخواست شده که حتما خود را قرنطینه کنند.

مقامات CDC هشدار داده‌اند که افراد دارای مشکلات پزشکی جدی و اشخاص مسن بیشتر از بقیه در معرض ابتلا به کرونا هستند و این افراد در صورت داشتن سابقه مسافرت به چین، به صورت ویژه‌ای تحت مراقبت قرار می‌گیرند. از طرف دیگر کسانی که در 14 روز گذشته در چین بوده‌اند، باید از طریق فرودگاه‌های مشخص وارد خاک آمریکا شوند و تا 14 روز پس از ترک چین هم باید تحت نظر باشند.

کره جنوبی و کشورهای دیگر

همان‌طور که اشاره شد، هشدار اختصاص داده شده به کره جنوبی در سطح هشدار چین بوده و توصیه‌های مربوط به مبدا شیوع COVID-19 شامل کره جنوبی هم می‌شوند. تا زمان نگارش این مقاله بیش از 3 هزار مورد ابتلا در این کشور ثبت شده و آمار مرگ و میر مبتلایان به کروناویروس در کره جنوبی 17 نفر اعلام شده است.

گزارش بیش از 200 مورد ابتلا باعث شده تا در میان کشورهای آلوده به کرونا ژاپن هم سطح هشدار بالایی بگیرد و توصیه شده که تمامی سفرهای غیرضروری به این کشور به تعویق بیافتند. از طرف دیگر هنگ‌کنگ هم به واسطه اقدامات کنترلی و پیشگیرانه انجام شده و تعداد نسبتا کم موارد آلوده به کرونا در آن، سطح هشدار پایینی را از طرف مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها دریافت کرده است.

ایران در میان کشورهای آلوده به کرونا

در بین کشورهای آلوده به کرونا نام ایران هم به چشم می‌خورد که از طرف CDC و وزارت امور خارجه آمریکا بالاترین سطح هشدار به آن اختصاص داده شده است. وزارت امور خارجه پیش از این هم سطح 4 خطر مسافرت را به کشور ما اختصاص داده بود و از گذشته به شهروندان ایالات متحده توصیه می‌شده که به دلیل بالا بودن احتمال آدم‌ربایی، بازداشت و زندانی شدن آمریکایی‌ها در ایران، از سفر به این کشور خودداری کنند.

توصیه‌های وزارت امور خارجه آمریکا در مورد کشورهای آلوده به کرونا

با این وجود، به واسطه مشاهده موارد زیاد آلودگی به ویروس و مرگ در اثر ابتلا به کرونا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها هم سطح 3 هشدار خود را به ایران اختصاص داده است. از آنجایی که روابط سیاسی رسمی بین آمریکا و ایران وجود ندارد، وزارت خارجه این کشور به شهروندان خود هشدار داده که در صورت ابتلا به کرونا در ایران، توانایی ارائه خدمات درمانی لازم را به آن‌ها ندارد و به همین دلیل توصیه این آژانس دولتی به شهروندان آمریکایی خودداری کامل از سفر به ایران است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*