ویروس کرونا

تاثیر ویروس کرونا روی خانم‌های باردار

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس خطرناک به صورت روزانه در حال افزایش است، اما کروناویروس روی خانم‌های باردار چه تاثیری دارد؟ 

طبق آمارهای رسمی از 30 بهمن 98 نخستین مبتلایان به ویروس کرونا در ایران شناسایی شدند که در مدت کوتاهی تا به امروز صدها تن به این ویروس مبتلا شده و متاسفانه بیش از 40 تن نیز جان خود را از دست دادند. همواره توصیه‌های متعددی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا منتشر می‌شود که تمامی آنها به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی تاکید دارند، اما در این بین برای خانم‌های باردار و نوزادان توصیه‌های محدودی منتشر شده است که از این رو قصد داریم در این مقاله این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

ویروس کرونا روی خانم‌های باردار چه تاثیری دارد؟

تاکنون عوارض محدودی از کروناویروس در خانم‌های باردار و نوزادان مشاهده شده است و دانشمندان برای تشخیص کامل این علائم به زمان بیشتری نیاز دارند، اما تا به امروز نیز محققان به یافته‌های محدودی رسیده‌اند که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

1.‌ تب بالا در مراحل اولیه بارداری باعث خواهد شد تا خطر برخی از نقص‌های مادرزادی افزایش پیدا کند.

2. تا به امروز تست کرونای هیچ یک از نوزادانی که از مادران مبتلا به کرونا متولد شده‌اند، مثبت نبوده است.

3. در مورد انتقال کرونا از طریق شیردهی اطلاعاتی وجود ندارد.

4. به طور کلی عفونت‌های ویروسی تنفسی می‌تواند برای سلامت نوزاد خطرهای زیادی نظیر وزن کم حین تولد و تولد زودتر از موعد را به همراه داشته باشد.

5. این ویروس در نمونه‌های مایع آمنیوتیک و شیر مادر یافت نشده است.

6. عضوهای دیگر خانواده کرونا مانند سارس و مرس باعث عوارض بسیار شدیدی در دوران بارداری خواهند شد.

7. بین نوزادانی که از مادران مبتلا به کرونا متولد شده‌اند، عوارض منفی نظیر تولد زودتر از موعد گزارش شده است، اما هنوز مشخص نیست که این عوارض به دلیل کرونای مادر بوده است یا خیر؟

نکاتی که مادران شیرده باید رعایت کنند

مادرانی که به کرونا مبتلا شده‌اند یا علائم مشکوک در آنها وجود دارد، می‌بایست تمام مراقبت‌ها و احتیاط‌ها را با دقت اجرا کنند تا این ویروس به نوازد منتقل نشود. رعایت نکات زیر تاکید می‌شود:

  • شستشو و ضدعفونی کردن کامل دست‌ها قبل از لمس نوزاد، سینه، شیردوش و بطری
  • استفاده از ماسک در زمان شیردهی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*