گوشی آنر 9X لایت

گوشی آنر 9X لایت (Honor 9X Lite) در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد

گوشی آنر 9X لایت میان‌رده بعدی این شرکت با دوربین سلفی پاپ آپی است. به تازگی، به لطف حضور آنر 9 ایکس لایت (Honor 9X Lite) در گیک‌بنچ، به بخشی از قابلیت‌های این گوشی پی بردیم.

شرکت آنر در پی توسعه نسخه‌ای ارزان قیمت‌ از آنر 9 ایکس است. این گوشی با پسوند لایت شناخته شده و یکی از ویژگی‌های ظاهری آن در مقایسه با بسیاری از میان‌رده‌های ارزان قیمت بازار، استفاده از دوربین سلفی پاپ آپی محسوب می‌شود. به همین دلیل روی نمایشگر هیچ گونه بریدگی یا حفره‌ای دیده نشده و گوشی آنر 9X لایت از طراحی بدون حاشیه فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد.

پیش از این نیز اخباری درباره گوشی هواوی 9 ایکس لایت به دستمان رسیده بود، اما رویت آن در بنچمارک گیک‌بنچ نشان می‌دهد به رونمایی رسمی گجت نزدیک‌تر شد‌ه‌ایم.

گوشی آنر 9X لایت

شماره مدل گوشی JSN-L22 بوده و از تراشه‌ای مجهز به یک پردازنده 8 هسته‌ای با سرعت 1.7 گیگاهرتز استفاده می‌کند. اگرچه نام تراشه ذکر نشده است، اما با توجه به تعداد هسته و فرکانس کاری پردازنده اصلی، می‌توان آن را کایرین 710F پیش‌بینی کرد. در کنار آن، 4 گیگابایت رم در اختیار خواهید داشت.

Kirin 710F به عنوان نسخه‌ای بهبود یافته از تراشه Kirin 710 مخصوص میان‌رده‌های ارزان قیمت هواوی در سال 2020 توسعه پیدا کرد. در میان‌رده‌های گران قیمت‌تر، از Kirin 810، اولین تراشه میان‌رده 7 نانومتری دنیا، استفاده می‌شود.

اگرچه این گوشی مدت‌ها بعد از تاریخ آغاز تحریم هواوی توسط آمریکا توسعه یافته است، اما به صورت پیش‌فرض با اندروید 10 عرضه خواهد شد. وقتی دلایل تحریم هواوی از زبان گوگل تشریح شد، این شرکت اعلام کرد گوشی‌های Huawei که بعد از اردیبهشت ماه سال 1398 تولید شده‌اند، حق استفاده از گوگل پلی سرویسز را نخواهند داشت. به همین دلیل امکان نصب اپلیکیشن های گوگل روی گوشی‌های هواوی، مخصوصا گوگل پلی استور، وجود ندارد. البته روش‌هایی برای دور زدن این محدودیت‌ها معرفی شده است.

گوشی آنر 9X لایت توانست در گیک‌بنچ، در بخش پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، به امتیاز 333 و 1355 دست پیدا کند. کسب این امتیازها، احتمال قدرت گرفتن گوشی از تراشه کایرین 710 اف را بالاتر می‌برد.

بر اساس اخبار قبلی، رزولوشن نمایشگر 6.5 اینچی گوشی اچ‌دی پلاس بوده و نوع پنل IPS LCD است. دوربین اصلی دوگانه است و از یک سنسور رنگی 48 مگاپیکسلی به همراه یک سنسور کمکی 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. باتری 3750 میلی‌آمپر ساعتی بوده و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی وجود دارد. درباره زمان رونمایی، تاریخ عرضه و قیمت محصول اطلاعات بیشتری در دسترس نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*