اپلیکیشن جستجوگر هواوی

اپلیکیشن جستجوگر هواوی جایگزین موتور جستجوی گوگل می‌شود

هواوی اعلام کرده است که در جدیدترین اقدام مقابله‌ای با تحریم‌های آمریکا و عدم دسترسی به سرویس‌های گوگل، از جایگزینی اپلیکیشن جستجوگر هواوی (Huawei Search) با موتور جستجوی گوگل در گوشی‌های هوشمند خود خبر داده است.

اگرچه شرکت گوگل خود از دولت ایالات متحده شکایت دارد، اما هواوی همچنان قادر به استفاده از سرویس‌های گوگل نیست. چندین ماه است که گوشی‌های هوشمند هواوی و آنر دیگر به اکوسیستم یکپارچه گوگل بین برنامه‌ها و سرویس‌ها دسترسی ندارند. در این برهه شرکت هواوی مجبور شده است که جایگزینی برای این عناصر فراهم کند.

در این راستا، هواوی با جایگزینی AppGallery با فروشگاه پلی استور گوگل اولین گام را برداشته است. هواوی هنوز مسیر طولانی را در پیش دارد، اما نتایج هم اکنون در حال نمایان شدن هستند. برنامه‌های بیشتر و بیشتری در حال اضافه شدن هستند و اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی در صدر این لیست قرار دارند.

هواوی با سرویس‌های موبایل (HMS) خود قصد دارد که تجربه کاملی در زمینه موبایل را در اختیار کاربران دستگاه‌های هواوی و آنر قرار دهد. این غول چینی در حال حاضر سرویس‌هایی مانند Mobile Cloud، AppGallery، ScreenMagazine و غیره را به همراه رابط کاربری اختصاصی EMUI به کاربران خود عرضه می‌کند.

اپلیکیشن جستجوگر هواوی جایگزین گوگل سرچ می‌شود

هواوی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، اقداماتی را در رابطه با جایگزین کردن مثلا Squid با Google News یا جایگزینی Huawei Assistant با Google Assistant و غیره انجام داده است، اما البته عدم دسترسی به سرویس جستجوی گوگل را نیز باید مد نظر داشت. این سرویس تنها محدود به موتور جستجوی تحت وب نیست، بلکه اپلیکیشن اختصاصی گوگل نیز مطرح است. این شرکت قصد دارد به زودی اپلیکیشن جستجوگر هواوی (Huawei Search) را به عنوان جایگزینی برای جستجوگر گوگل معرفی کند که برای جبران عدم دسترسی به این سرویس محبوب گوگل طراحی شده است.

همانطور که در تصویر مشخص است، برنامه Huawei Search اپلیکیشنی جدید است که به بخشی از سرویس‌های موبایل هواوی تبدیل خواهد شد. با استفاده از اپلیکیشن جستجوگر هواوی می‌توانید به سرعت جستجوی خود را انجام دهید و همچنین کلیدهای میانبر برای وضعیت آب و هوا، نتایج ورزشی، تبدیل واحدها و ماشین حساب را داشته باشید. نتایج به دست آمده را همچنین می‌توانید بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف مثل ویدیو، خبر و تصویر فیلتر کنید که امکان جستجوی گسترده را فراهم می‌آورد.

طبق اعلام سایت HuaweiCentral، این اپلیکیشن به زودی بر روی گوشی‌های هوشمند هواوی و آنر از طریق فروشگاه AppGallery در دسترس خواهد بود. بدیهی است که اپلیکیشن جستجوگر هواوی به صورت پیش‌فرض بر روی تمام مدل‌های جدید نصب خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*