کیت های آزمایش کرونا ساخت آمریکا احتمالا به ویروس کووید 19 آلوده هستند!

کیت های آزمایش کرونا ساخت آمریکا احتمالا به ویروس کووید 19 آلوده هستند!

یکی از آزمایشگاه‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) که محل رسمی ساخت کیت های آزمایش کرونا بوده، اخیرا به دلیل احتمال آلودگی به ویروس کووید 19 (COVID-19) مورد بررسی قرار گرفته است؛ آیا بسته‌های آزمایش ساخت این محل جان شهروندان سالم را به خطر انداخته‌اند؟

به تازگی خبری نگران‌کننده در مورد یکی از آزمایشگاه‌های مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC) منتشر شده است؛ آزمایشگاه مورد نظر محلی برای ساخت کیت های آزمایش کرونا یا همان ویروس کووید 19 (COVID-19) در آمریکا بوده، اما این‌طور که به نظر می‌رسد، احتمال آلوده بودن کیت‌ها و کل آزمایشگاه به ویروس وجود دارد. مقامات و کارشناسان در حال بررسی دقیق وضعیت آزمایشگاه و بسته‌های آزمایش کرونا ساخت آن هستند.

آلودگی کیت های آزمایش کرونا

بر اساس گزارشی که در وب‌سایت معروف اکسیوس (Axios) منتشر شده، یک مقام رسمی سازمان غذا و دارو ایالات متحده (FDA) هفته گذشته آزمایشگاه مورد نظر را بازدید کرده و از همان زمان احتمال آلوده بودن محل را مطرح کرده است.

این آزمایشگاهِ تولید کیت های آزمایش کرونا در شهر آتلانتا ایالت جورجیا قرار داشته و یکی از مقامات FDA به نام استفن هان (Stephen Hahn)، در مصاحبه‌ای گفته است که مشکلات مشاهده شده در اجزا تشکیل دهنده بسته‌های تست کرونا، مربوط به بحث تولید بودند؛ با این وجود هان مشخص نکرد که مشکلات تولیدی که باعث مطرح شدن احتمال آلوده بودن بسته‌های آزمایش کرونا به ویروس این بیماری شدند، دقیقا چه بوده‌اند.

کیت‌های تست کرونایی که در آزمایشگاه CDC در آتلانتا ساخته شده بودند، به مراکز درمانی ایالتی سراسر کشور و چند محل دیگری که اطلاعاتی در مورد آن‌ها موجود نیست، ارسال شده بودند. البته گفته شده که تعداد کمی از این کیت‌ها در آزمایشگاه مورد نظر ساخته می‌شدند و هم‌اکنون ساخت بسته‌های آزمایش کرونا به محل دیگری واگذار شده است.

از طرف دیگر هنوز مشخص نیست که این کیت های آزمایش کرونا به اشتباه جواب تست را مثبت نشان می‌دادند یا در تشخیص آلوده بودن افراد مورد آزمایش مشکل داشتند. البته مقامات آمریکایی از مدتی پیش به دلیل انجام آزمایش بر روی تعداد کمی از افراد به نسبت کشورهای دیگر، تحت بررسی‌های دقیق و شکاکانه‌ای قرار گرفته بودند.

مقام رسمی سازمان غذا و دارو که هفته پیش در مورد آزمایشگاه آتلانتا هشدار داده بود، تیموتی استنزل (Timothy Stenzel) نام دارد و با اینکه تخصص او نظارت بر مکان‌های آزمایشگاهی نیست، گفته شده که چند روز پیش برای کشف و رفع معایب به محل ساخت کیت های آزمایش کرونا در آتلانتا رفته بوده است.

به نظر می‌رسد که استنزل در بازدید خود متوجه استفاده از روش‌های تولیدی غلط و همچنین موارد احتمالی ایجاد آلودگی شده و به سایر مقامات دولتی در مورد وضعیت این آزمایشگاه هشدار داده است. این هشدارها باعث شد تا فرماندار ایالت نیویورک به دنبال تایید اولین مورد ابتلا به کرونا در این ایالت، اجازه ساخت تجهیزات تست کرونا را در داخل ایالت دریافت کند.

از طرف دیگر خبر احتمال آلوده بودن برخی از کیت های آزمایش کرونا ساخت آزمایشگاه آمریکایی، اعتبار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها را تا حدی خدشه‌دار می‌کند؛ این مرکز مدتی قبل پیشنهاد سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای ارسال کیت‌های تست کرونا به آمریکا را رد کرد و کارشناسان CDC اصرار کرده بودند که این مرکز بسته‌های آزمایشی را خودش آماده خواهد کرد.

البته مقامات سازمان غدا و دارو اعلام کرده‌اند که بسته‌های آزمایش ویروس کووید 19 که در سایر آزمایشگاه‌های آمریکایی ساخته می‌شدند و هنوز هم در حال ساخت هستند، مشکلی ندارند.

کیت های آزمایش کرونا ساخت آمریکا احتمالا به ویروس کووید 19 آلوده هستند!

وزیر بهداشت آمریکا به تازگی در مصاحبه‌ای گفت که این کشور 75 هزار بسته آزمایشی را آماده کرده و بیش از 3600 نفر در سراسر ایالات متحده مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. گفته شده که تعداد مبتلایان آمریکایی آلوده به بیماری کرونا 86 نفر است.

دولت دونالد ترامپ به خاطر روش مقابله با موضوع بیماری کرونا در ایالات متحده مورد انتقاد قرار گرفته است؛ هفته گذشته اعلام شد که تمامی مقامات رسمی قبل از صحبت در مورد ویروس کووید 19 با عموم مردم، باید از کاخ سفید اجازه بگیرند. بسیاری از منتقدان رفتار ترامپ در مقابل چنین بحرانی را غیرمسئولانه می‌دانند و آن را با رفتار حکومت‌های دیکتاتوری مقایسه کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خوبه درمورد وضعیت ایران هم اطلاع رسلنی کنید.. که چطور یک ماه دیرتر خبر کرونا رو خبررسانی کردن! منظورم ۱ اسفنده در صورتی که از بهمن ماه وضعیت ایران خط قرمز بود!

    دیکتاتوری آمریکا؟ دولت آقای ترامپ؟ عجب…

    پس چین و کره شمالی و ج..اس چی میشن؟ ت.ر.ی.ست