کرونا

بیل گیتس: در هر قرن یک بار شاهد شیوع ویروسی مانند کرونا هستیم

بیل گیتس که به عنوان بنیانگذار شرکت مایکروسافت شناخته می‌شود با ابراز نگرانی از شیوع کروناویروس عنوان کرد در هر قرن یک بار شاهد شیوع ویروسی مانند کرونا هستیم.

بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد جهان در مورد شیوع گسترده ویروس کرونا اعلام کرد احتمال دارد این ویروس جدید که تا به امروز بیش از 3 هزار نفر قربانی داشته و بیش از 80 هزار نفر در سراسر جهان نیز به آن مبتلا شدند یک پاتوژن (بیماری‌زا) باشد که در هر قرن یک بار شاهد شیوع چنین ویروسی هستیم و شیوع آن نگرانی زیادی را به همراه داشته است.

کمک مالی بیل گیتس برای درمان کرونا

بنیاد بیل و ملیندا گیتس که همانطور از نام آن مشخص است توسط بیل گیتس و همسرش ملیندا در سال 2000 تاسیس شد تا سطح سلامت جهان را بهبود بخشد و با فقر شدید مقابله کند در تاریخ 5 فوریه اعلام کرد 100 میلیون دلار برای کشف روش‌های درمانی و جلوگیری از گسترش این ویروس به خصوص برای جمعیت فقیر به چین اهدا کرد.

بیل گیتس کرونا را کشنده‌تر از هر ویروسی دانست 

اخیرا بیل گیتس در یک اظهارنظر عجیب عنوان کرد بیماری کووید-19 (COVID-19) که از کروناویروس جدید ناشی شده برای جهان یک تهدید جدی محسوب می‌شود؛ چراکه نسبت به سایر ویروس‌های کشنده، واگیردارتر و کشنده‌تر است. وی افزود این ویروس علاوه بر اینکه جان سالمندانی که با مشکلات سلامتی مواجه هستند را می‌گیرد، برای بزرگسالان سالم نیز کشنده محسوب می‌شود. طبق گفته بیل گیتس این ویروس بسیار مسری بوده و به صورت میانگین یک فرد آلوده می‌تواند دو تا 3 فرد دیگر را مبتلا کند.

بنیانگذار شرکت مایکروسافت در ادامه اظهار کرد میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-19 از آنفلوانزای فصلی معمولی بسیار بیشتر است و طبق پیش‌بینی‌ها میانگین مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری حدود 1 درصد بوده که طبق آمار از بیماری‌های همه‌گیر قبلی بسیار کشنده‌تر است. گفتنی است طبق اطلاعات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در سال 1957 آنفلوانزای آسیایی با نرخ مرگ و میر 0.6 درصد باعث شد 1.1 میلیون نفر جان خود را از دست دهند، همچنین در سال 1918 نیز آنفلوانزای اسپانیایی با نرخ مرگ و میر 2 درصد حدود 50 میلیون نفر را به کام مرگ کشاند.

هشدار گیتس به سازمان بهداشت جهانی

گیتس به سازمان بهداشت جهانی هشدار داد بسیاری از کشورهای کم درآمد و متوسط به دلیل سیستم‌های سلامت ضعیف قادر به کنترل بیماری‌هایی چون کووید-19 نیستند و شیوع ویروس کرونا از دستان آنها خارج خواهد شد.