اشتباهات شارژ بی سیم با اندروید 11 رفع می‌شوند

یک قابلیت در اندروید 11 اشتباه در شارژ بی سیم را به کاربر اطلاع می‌دهد

قابلیت تازه‌ای در قطعه نسخه‌ی آزمایشی اندروید 11 گوگل یافت شده که می‌تواند قرارگیری اشتباه گوشی روی یک پد شارژ بی سیم را تذکر دهد.

بر اساس گزارش‌ها، قابلیتی همراه با اندروید 11 است که به کاربران اندرویدی کمک می‌کند تا از نحوه‌ی اشتباه قرارگیری گوشی روی یک پد شارژ بی سیم مطلع شوند. یک کاربر ردیت به این نکته اشاره کرده است. زمانی که شما گوشی‌تان را به شکل نادرستی روی یک شارژر وایرلس بگذارید، در زیر نمایشگر پیغامی مبنی بر «برای شارژ بی سیم تلفن خود را صحیح بگذارید» به نمایش درمی‌آید که کاربر را متوجه اشتباه در قرارگیری گوشی خود روی پد می‌کند.

اشتباهات شارژ بی سیم با اندروید 11 رفع می‌شوند

البته این ویژگی فقط روی گوشی‌های پیکسل 4 که اجرا کننده‌ی اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش مخصوص توسعه دهندگان اندروید 11 هستند به نمایش درآمده است. کاربر دیگری آن را روی گوشی پیکسل 3 ایکس ال خود تست کرده و چنین پیغامی را مشاهده نکرده است. در آن سمت، پیکسل 2 نیز به طور کلی فاقد پشتیبانی از شارژ وایرلس است. این قابلیت بسیار سودمندی برای کسانیست که از شارژرهای بی‌سیم برای شارژ گوشی‌هایشان استفاده می‌کنند. البته هیچ تضمینی نیست که این قابلیت، در نسخه‌ی نهایی اندروید 11 که گوگل آن را در سپتامبر پیش رو عرضه می‌کند نیز وجود داشته باشد.

اشتباهات شارژ بی سیم با اندروید 11 رفع می‌شوند

اما این قابلیت چگونه کار می‌کند؟ سایت 9to5 Google نظریه‌ای در اینباره دارد که معقول است. وقتی باتری در یک نرخی آهسته‌تر به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود، فرض بر این گرفته می‌شود که دیوایس به درستی روی پد شارژ بی‌سیم قرار نگرفته است. در نتیجه یک پیغام در زیر نمایشگر پدیدار می‌شود. در گوشی‌هایی با پشتیبانی از پدهای شارژ Qi، اگر گوشی حتی به درستی روی پد شارژ بی‌سیم قرار نگرفته باشد هم باتری قادر به دریافت مقدار ناچیزی شارژ است. آیا تا به حال این موضوع را امتحان کرده‌اید؟ در این صورت اتلاف انرژی زیاد خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*