ویروس کرونا

ویتامین D مانع حمله ویروس کرونا به بافت ریه و قلب می‌شود

بررسی‌های جدید دانشمندان درباره نحوه حمله کروناویروس به بدن حاکی از آن است که ویتامین D مانع حمله اصلی ویروس کرونا به بافت ریه و قلب می‌شود.

گروهی از دانشمندان در جدیدترین بررسی خود دریافتند کرونا برای اتصال به سلول از طریق رسپتور آنژوتانسین اینورتد آنزیم استفاده می‌کند. در سلول‌های ریه و قلب به مقدار زیادی این رسپتور وجود دارد که به همین دلیل حملات اصلی ویروس کرونا به بافت ریه و قلب است.

تاثیر ویتامین D بر حملات ویروس کرونا

طبق بررسی‌های انجام شده این رسپتور در شرایط کمبود ویتامین D در بدن اوراکسپرس خواهد شد؛ یعنی اگر سطح ویتامین D در بدن در سطح استاندارد باشد، مواد حاد در حمله ویروس کرونا رخ نخواهد داد. با توجه به این که بیشتر بانوان در ایران با کمبود ویتامین D مواجه‌اند، بیشتر از سایر افراد به این ویروس مبتلا خواهند شد.

دانشمندان اعلام می‌کنند میزان مناسب ویتامین دی در خون می‌بایست بیش از 50 باشد. از این رو با توجه به این که در شرایط فعلی انجام تست آزمایشگاهی برای سنجش میزان این ویتامین مقدور نیست، پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از حمله‌ی حاد کروناویروس، در دو تا سه ماه آینده هفته‌ای یک عدد ویتامین D با دوز 50000 واحد مصرف شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. مصرف بیش از حد اش برای بدن مشکل ایجاد میکنه چون بدن به راحتی نمی تونه دفع اش کنه

  2. کمبود ویتامین D می‌تواند توان ایمنی بدن را کاهش دهد. بنابراین اگر کمبود ویتامین D داشته باشیم مقابله با ویروس‌کرونا برای بدن سخت‌تر می‌شود.

  3. واقعا دست مریزاد جناب (حسین مرادى) بابت این مقاله مفید و ارزشمند,,!!



    این ویتامین بسیار ضروری و فوق‌العادست مدت ها پیش بود که بشدت پشت سرهم سرما مى خوردم که سیستم ایمنى بدنم کاهش پیدا پیدا کرده بود، بد مجبور شدم برم دکتر و ازش درخواست کنم برایم تست ویتامین D رو نسخه کنه که بد از نمونه گیرى و جواب آزمایش دیدم سطح ویتامین D ام بسیار پایین رو 14 بود که معمولا باید نرمال روى عدد 30 باشه خب بعدش تا چند هفته قرص ویتامین دى 50000 مصرف کردم تا سطح ویتامین D بدنم خوشبختانه نرمال شد و دیگه خداروشکر خیلى خوب شدم مثل اوایل دیگه زیاد سرما نمى خورم,,!!