گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک 3 و 3 پرو

دو گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک 3 و 3 پرو معرفی شدند؛ نمایشگر 7 اینچی و شارژ سریع 65 وات

دو گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک 3 و بلک شارک 3 پرو (Xiaomi Black Shark 3 & Black Shark 3 Pro) با فناوری 5G، نمایشگر غول پیکر و قابلیت‌های جذاب مخصوص گیمرها معرفی شدند.

کمپانی بلک شارک هیچوقت در سورپرایز کردن ما با گوشی‌های گیمینگ پرچمدارش شکست نمی‌خورد. مطابق معمول چند سال اخیر، این شرکت در ابتدای سال یک گوشی گیمینگ را معرفی می‌کند و در نیمه‌ی دوم سال نیز نسخه‌ی به‌روزشده‌ی آن را عرضه می‌کند. اما امروز این شرکت چرخه عرضه‌ی گوشی‌هایش را با معرفی یک نسخه‌ی معمولی و نسخه‌ی پرو در کنار یکدیگر تغییر داد. بنابراین بازار چین به زودی از دو گوشی گیمینگ قدرتمند شیائومی بلک شارک 3 و بلک شارک 3 پرو میزبانی خواهد کرد.

طراحی

هر دو مدل همان تم طراحی X این برند را با منحنی‌های هندسی تیز و شیارهای پشتی دنبال می‌کنند. بزرگ‌ترین تغییر در این خانواده، بازطراحی دوربین مثلثی گوشی هست. بلک شارک همچنان به انتخاب فلسفه‌ی طراحی متقارن ادامه می‌دهد، بنابراین شما یک طرح مثلثی مشابه ماژول دوربین را می‌توانید در قسمت پایینی قاب پشتی نیز ببینید. پیشرفت‌های مهم دیگری نیز در طراحی این محصولات اعمال شده است. اول اینکه شما لوگوی Tencent Games و 5G را در نیمه‌ی پایینی هر دو دیوایس می‌بینید. Tencent Games شریک تجاری بلک شارک است که اجرای بازی‌ها را در این دو دیوایس بهینه کرده است. بنابراین دو مدل 3 و 3 پرو بلک شارک علاوه بر موتور بازی خود این شرکت، از موتور تقویت کننده‌ی بازی SolarCore شرکت Tencent نیز بهره می‌برند.

گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک 3 و 3 پرو

سه دوربین در ماژول مثلثی خانواده بلک شارک حضور دارد که شامل یک حسگر تله فوتو و یک حسکر فوق عریض می‌شود. سومین حسگر نیز برای تشخیص عمق در نظر گرفته شده است. جک 3.5 میلی‌متری را می‌توان در هر دو گوشی یافت، علاوه بر این پین‌های مغناطیسی ویژه‌ای برای شارژ (با ظرفیت 18 وات) نیز روی آن حضور دارند.

بزرگ‌ترین تفاوت دو مدل در طراحی، دو دکمه‌ی فیزیکی در سمت راست مدل پرو است،‌در حالی که آن‌ها روی مدل استاندارد حضور ندارند.

مشخصات فنی

نمایشگر، دیگر بخش پیشرفت کرده در دو مدل نسبت به نسل گذشته است. به جای یک نمایشگر 6.39 اینچی AMOLED در بلک شارک 2 پرو، بلک شارک 3 به یک نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED مجهز است که برای نخستین بار در صنعت گوشی‌سازی، نرخ نمونه‌گیری لمسی 270 هرتزی را ارائه می‌کند. این با نرخ پاسخگویی لمس 24 میلی‌ثانیه‌ای و نرخ پاسخگویی چندلمسی 28 میلی‌ثانیه‌ای ترکیب می‌شود که کمترین تأخیر در لمس حین اجرای بازی‌ها را ارائه می‌کند. این پنل نرخ رفرش 90 هرتزی را نیز ارائه می‌کند که اسکرول و انیمیشن‌های بسیار روان را تضمین می‌کند.

گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک 3 و 3 پرو

اما مدل پرو یک سطح فراتر از این را برای ارائه دارد. آن از یک پنل 7.1 اینچی AMOLED با وضوح +Quad HD برابر 3120×1440 پیکسل برخوردار است. این تقریباً هم اندازه با نمایشگر فبلت میت 20 ایکس است،‌ در حالی که وضوح بالاتری دارد. مشخصاً‌ بلک شارک 3 پرو، دارای یکی از بهترین نمایشگرها برای گوشی‌های گیمینگ است.

از دیگر مشخصات فنی، باید به تجهیز دو مدل به تراشه‌ی اسنپدراگون 865، تا 12 گیگابایت LPDDR5 و حافظه‌ی 256 گیگابایتی UFS 3.0 اشاره کرد. ظاهراً iQOO تنها برندی است که از حافظه‌ی مدرن‌تر UFS 3.1 در گوشی‌هایش استفاده می‌کند.

علاوه بر این، دو گوشی جدید بلک شارک به فناوری 5G و WiFi 6 مجهز هستند که ترکیب این دو، می‌تواند هم سرعت اتصال و هم پهنای باند را به طور شگفت‌انگیزی افزایش ببخشد.

قابلیت‌های گیمینگ

همانطور که در بالا توضیح دادیم، بلک شارک 3 پرو به دکمه‌های مکانیکی مخصوص بازی در سمت راست خودش مجهز است. سازنده توضیح می دهد که هر یک از این دکمه‌ها 21 میلی‌متر طول داشته و کلیک با ارتفاع 1.5 میلی‌متر را ارائه می‌کنند. این کلیدها برای بیش از 1 میلیون بار کلیک طراحی شده‌اند، بنابراین بدون نگرانی از آن‌ها استفاده کنید. ولی متأسفانه آن‌ها در مدل معمولی حضور ندارند. مدل پرو همچنین از موتورهای خطی افقی برای ارائه‌ی بازخوردهای لمسی بهتر در حین اجرای بازی‌ها استفاده می‌کند.

گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک 3 و 3 پرو

به جز این مورد، اغلب قابلیت‌های متمرکز بر گیمینگ هر دو مدل با یکدیگر یکسان است. این شامل یک سیستم خنک کننده‌ی ویژه به نام “Sandwich Cooling”‌می‌شود. سازنده توضیح می‌دهد که این مدل‌های جدید از طراحی باتری دوگانه با یک مادربرد 116 میلی‌متری در وسط آن‌ها استفاده می‌کند. این شرکت قطعات گرمازایی نظیر CPU و مودم 5G‌ را نیز تا حد ممکن دور از یکدیگر قرار داده است. در واقع به ادعای سازنده فاصله‌ی بین دو قطعه با مادربرد، نزدیک به 39 میلی‌متر است.

گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک 3 و 3 پرو

علاوه بر این، سومین نسل گوشی‌های بلک شارک به دو واحد خنک کننده مایع 100 میلی‌متری در دو سمت مادربرد خود مجهز شده‌اند. این یک طراحی ساندویچی را شکل می‌دهد که الهام بخش نام سیستم خنک کننده‌ی گوشی نیز شده است. اما اگر این میزان خنک کنندگی کافی نیست، سازنده به صورت جداگانه یک فن خنک کننده‌ی یخی کلیپسی را نیز برای این دیوایس در نظر گرفته است که به فروش خواهد رساند. آن چیزی شبیه به خنک کننده‌ی کلیپسی شیائومی است که با گوشی‌های سری می 10 معرفی شد.

در اینجا یک کنترل صوتی ویژه نیز وجود دارد که می‌تواند در حین بازی به کمک گیمرها آید. به طور مثال، اگر شما عبارت «گِرینت» را در هنگام اجرای یک بازی نظیر Arena of Valor به کار ببرید، بازیکن از خودش یک نارنجک پرتاب خواهد کرد. ما هنوز مطمئن نیستیم که آیا این کنترل صوتی فقط به یک یا دو بازی محدود می‌شود، یا آنکه بازی‌های زیادی از آن پشتیبانی خواهند کرد.

دوربین‌ها

دوربین‌ها هیچگاه نقاط قوت گوشی‌های گیمینگ نبوده‌اند، اما خانواده جدید بلک شارک دو پیشرفت خوب را در این بخش نیز داشته است. توجه داشته باشید که در این بخش،‌ دو مدل یکسان هستند. حسگر دوربین اصلی از 48 مگاپیکسل در مدل قبلی، به 64 مگاپیکسل ارتقاء پیدا کرده است. دوربین تله فوتو از دو گوشی حذف شده و در عوض دو حسگر دیگر اضافه شده‌اند. یک حسگر فوق عریض 120 درجه‌ای با وضوح 13 مگاپیکسل و یک حسگر 5 مگاپیکسلی که برای تشخیص عمق استفاده می‌شود.

گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک 3 و 3 پرو

باتری

ظرفیت باتری مدل اصلی شیائومی بلک شارک 3 برابر با 4,720 میلی‌آمپر ساعت با شارژ‌ سریعش 65 وات است، در حالی که این باتری در مدل پرو 5,000 میلی‌آمپر ساعتی بوده و با همین قدرت شارژ می‌شود. علیرغم اینکه ظرفیت باتری در مدل پرو بیشتر است، اما هر دو گوشی در یک مدت از 0 درصد به 100 درصد می‌رسند. این زمان، فقط 38 دقیقه است!

قیمت

مدل پرو در دو نسخه و مدل معمولی در سه نسخه عرضه خواهند شد که به ترتیب زیر هستند:

شیائومی بلک شارک 3 پرو

  • 8GB رم + 256GB حافظه = 674 دلار
  • 12GB رم + 256GB حافظه = 717 دلار

شیائومی بلک شارک 3

  • 8GB رم +‌ 128GB حافظه = 502 دلار
  • 12GB رم + 128GB حافظه = 545 دلار
  • 12GB رم + 256GB حافظه = 573 دلار

لازم به ذکر است که مدل اصلی از ششم مارس و مدل پرو از 17 مارس در بازار چین عرضه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این گوشی اولین گوشی‌ای هستش که امتیاز بنچمارکش از 400,000 رد میشه و از لحاظ پرفورمنس رقیب نداره.

  2. یااااااا علی صفحه نمایشش270 هرتزه دوبرابر ایفون پرو مکس مال نوت 10 90 هرتزه