رانا

ایران خودرو رانا را در 3 تیپ به بازار عرضه می‌کند

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو اعلام کرد قصد داریم در سال 99 رانا را در سه تیپ معمولی، پلاس دنده‌ای و پلاس اتوماتیک به بازار عرضه کنیم.

کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو اعلام کرد رانا پلاس یا همان رانا مدل فیس لیفت با تغییراتی که برای آن در نظر گرفته شده روانه بازار خواهد شد. وی افزود طبق هماهنگی‌هایی که با سازمان فروش ایران خودرو انجام داده‌ایم مقرر شد تا در بهار سال 99 رانا پلاس به صورت گسترده به فروش برسد. وی افزود رانا پلاس از لحاظ فنی نسبت به گذشته اندکی تغییر پیدا کرده و طراحان سیستم خنک‌کاری آن را ارتقا داده‌اند. علاوه بر این، رانا فیس لیفت به تجهیزاتی طبق استانداردهای جدید نظیر چراغ روشنایی روز و صندلی‌های جدید مجهز شده است.

اعمال 26 تغییر در رانا پلاس

رانا

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در ادامه بیان کرد در رانا پلاس شاهد 26 تغییر نسبت به مدل معمولی هستیم و همچنین این خودرو از لحاظ متریال کابین و برخی از سازوکارهای الکتریکی ارتقا پیدا کرده است. وی افزود از تغییرات اصلی در رانا پلاس می‌توان به گیربکس، ساختار جدید کیسه هوا، ارتقای متریال داشبورد و رودری اشاره کرد. کیانوش پورمجیب تاکید کرد احتمال دارد تیپ جدید Runna بر پایه نسخه پلاس و فیس لیفت به بازار عرضه شود.

معرفی مدل اتوماتیک رانا پلاس در آینده‌ای نزدیک

رانا

کیانوش پورمجیب در ادامه اظهار کرد به زودی شاهد معرفی رانا پلاس در نسخه اتوماتیک خواهیم بود که این مدل اتوماتیک از گیربکس AL4 بهره خواهد برد و برای آن قابلیت تیپ ترونیک، حالت اسپرت و برقی در نظر گرفته شده است. رانا پلاس اتوماتیک از امکاناتی چون کروز کنترل و فرمان کمکی برقی (EPS) نیز برخوردار خواهد بود. وی افزود موضوع نصب نمایشگر لمسی، دوربین عقب و رهیاب ماهواره‌ای در خانواده Runna مطرح شده است که در آینده‌ای نزدیک این امکانات به همراه آنها وارد بازار می‌شود.

عرضه رانا به بازار در سه تیپ مختلف

رانا

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا رانا پلاس معمولی یا غیر فیس لیفت نیز همزمان با مدل فیس لیفت تولید می‌شود عنوان کرد در حال حاضر سیاست این گروه خودروسازی این است که محصولات را در بازه‌های قیمتی مختلف با قابلیت‌های متفاوت به بازار عرضه کند. از این رو قصد داریم رانا پلاس فعلی، اتوماتیک پلاس و معمولی را در سال 99 به بازار عرضه کنیم. وی افزود در مرحله اول سازمان فروش ایران خودرو قصد دارد به صورت انبوه رانا پلاس دنده‌ای را در بهار 99 به فروش برساند.

مشخصات رانا پلاس

رانا

این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری TU5 بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متر تولید کند. Runna پلاس دیفرانسیل جلو بوده و گیربکس 5 سرعت دستی یا 4 سرعت اتومات AL4 در نسخه اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو از موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارند. از امکانات این خودرو می‌توان به چراغ روشنایی روز، تهویه دستی، تریم داخلی و صندلی‌های جدید، بلوتوث روی فرمان، ترمز ABS-EBD و BA، سنسور پارک عقب، تنظیم ارتفاع چراغ، کامپیوتر سفری، راهنمای تعویض لاین، کروز کنترل (برای نمونه اتوماتیک)، فرمان هیدرولیک (فرمان کمکی برقی در نسخه اتوماتیک) و سه امکان نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، دوربین عقب (در نسخه اتوماتیک) اشاره کرد.