تست کروناویروس

سازمان FDA آمریکا در پی افزایش سرعت انجام تست کروناویروس در این کشور است

سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) مصمم است تا سرعت انجام تست کروناویروس را در ایالات متحده برای مقابله با شیوع این ویروس مرگبار جدید افزایش دهد.

سازمان غذا و دارو آمریکا اعلام کرده است که این آمادگی را دارد تا با صدور مجوز برای بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در مراحل اولیه، سرعت تشخیص بیماری را در بین افراد مشکوک و مبتلا بالاتر ببرد. سازمان FDA اعلام کرده که اجازه‌نامه لازم برای استفاده از فناوری‌های تشخیصی جدید به منظور تست کروناویروس را قبل از به بررسی گذاشته شدن درخواست مجوز استفاده اضطراری صادر می‌کند.

سازمان FDA اعلام کرده است که این فقط در مورد روش‌های معتبر در آزمایشگاه‌های دارای مجوز برای انجام تست‌های با پیچیدگی بالا صدق می‌کند که مطابق با الزامات قانونی عمل می‌کنند و به معنای پایین آمدن استانداردها نیست. این کار فقط به منظور اطمینان از وجود «دسترس‌پذیری وسیع» گزینه‌های آزمایش‌گری صورت می‌گیرد.

این سازمان اضافه کرده است که در حال حاضر تنها یک مجوز اضطراری برای ویروس کووید 19 وجود دارد که توسط مراکز کنترل و پیشگیری از امراض و آزمایشگاه‌های بهداشت عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آزمایشات اولیه در ایالات متحده توسط کیت‌هایی انجام می‌شدند که دارای یک واکنش‌گر بودند که باعث می‌شد آزمایشات ناکارآمد باشد.

این تا حدی یعنی کنترل خسارت. مهم‌تر از مشکلات مربوط به آزمایشات اولیه، انتقاداتی در مورد ایمنی فرآیند تخلیه و توانایی دانشمندان برای انتشار آزادانه اطلاعات درباره شرایط فعلی وارد است. با این وجود، تسریع دسترسی می‌تواند به میزان قابل توجهی سرعت انجام آزمایشات را بهبود بخشد و ارزیابی شفاف‌تری از اینکه چه کسانی آلوده هستند، به دست دهد.