گوگل I/O 2020

کرونا رویداد گوگل I/O 2020 را هم لغو کرد؛ دورهمی توسعه دهندگان گوگل مجازی انجام می‌شود

کروناویروس رویداد گوگل I/O 2020 را هم لغو کرد. به همین خاطر قرار است کنفرانس توسعه دهندگان گوگل امسال به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به دنبال لغو دیگر رویدادهای حوزه‌ی فناوری طی روزهای گذشته، گوگل نیز رسماً اعلام کرد که رویداد گوگل I/O 2020 به خاطر ترس از شیوع کروناویروس برگزار نخواهد شد. اما این شرکت به دنبال اجرای آن به شکلی دیگر است.

برگزاری این کنفرانس در ماه ژانویه اعلام شد و اپلیکیشن بلیط دهی آن نیز اواخر ماه گذشته راه اندازی شد. این رویداد قرار بود در آمفی‌تئاتر شورلاین واقع در مانتین‌ویوو، درست در خیابانی که دفتر مرکزی گوگل در آن واقع شده برگزار شود.

با توجه به نگرانی‌های مربوط به کروناویروس (کووید-19) و مطابق با توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری و دیگر نهادهای بهداشت و درمان، تصمیم گرفتیم رویداد فیزیکی Google I/O را در آمفی‌تئاتر شورلاین لغو کنیم.

کسانی که بلیط تهیه کرده‌اند، تا 13 مارس مبلغ پرداختی به آن‌ها بازگردانده خواهد شد، درحالی که برای مهمان‌های ثبت نام کرده برای این رویداد، به صورت خودکار بلیط کنفرانس Google I/O سال 2021 رزرو خواهد شد. اما این شرکت آمریکایی به دنبال راه‌های دیگری برای برگزاری رویداد مهم سالیانه‌ی خودش است تا بتواند با جامعه‌ی توسعه‌دهندگانش در ارتباط باشد. در حال حاضر گوگل هنوز هیچ اظهارنظر رسمی نداشته است. پیش از این نیز کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا (MWC 2020) و کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک موسوم به F8 نیز به همین دلیل مشابه لغو شدند.

گوگل I/O 2020

در همین حال گوگل 1 میلیون دلار را در اختیار برنامه‌ریزی کنندگان رویداد واقع در مانتین‌ویوو قرار داده است تا به جبران ضررهای عدم برگزاری I/O و بیش از 7 هزار شرکت‌کننده‌ی آن کمک کرده باشد. این مبلغ به طور خاص با هدف کمک به آگاه‌سازی در مورد کوروناویروس و همچنین کمک به مشاغل کوچک و افزایش آموزش رشته‌های Stem (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) هزینه شده است.

برگزاری گوگل I/O‌ 2020 به صورت آنلاین

اکنون گوگل به دنبال برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان خود به صورت آنلاین است. البته نگران نباشید، اخبار و ویدیوهای مربوط به این رویداد را در گجت نیوز نیز برای شما منتشر خواهیم کرد. پس هیچ چیزی را از دست نخواهید داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*