طراحی جدید استارت منو ویندوز 10

استارت منو ویندوز 10 با زبان طراحی جدید مایکروسافت نونوار می‌شود

به زودی استارت منو ویندوز 10 با دریافت زبان طراحی جدید مایکروسافت نونوار می‌شود و تغییرات محسوسی نسبت به آنچه که هست را تجربه خواهد کرد.

شرکت آمریکایی مایکروسافت همچنان به کار روی مدرن‌سازی سیستم عامل خودش ادامه می‌دهد. پس از گسترش آیکون‌های جدید برای اپلیکیشن‌های خود، به نظر می‌رسد طراحی جدیدی را برای استارت منو ویندوز 10 را نیز در نظر گرفته است.

تیم طراحی ویندوز در یک پادکست ویدیویی که برای کاربران اینسایدر این شرکت روی Mixer پخش شد، این تیم نشان داد که آینده‌ی منوی استارت ویندوز 10 از چه طرح و شکلی برخوردار خواهد بود. در حالی که هنوز هم این منو دارای ساختاری از کاشی‌ها است، مایکروسافت می‌خواهد زبان طراحی Fluent Design خود را به آن بی‌افزاید و کاشی‌های استاتیک، مدرن‌تر و روان‌تر را اتخاذ کند.

طراحی جدید استارت منو ویندوز 10

منوی استارت فیس لیفت ویندوز 10 به استفاده از کاشی‌های متنوع پایان داده و ظاهری یکنواخت را به آن‌ها می‌بخشد که کاربر می‌تواند بین حالت‌های روشن و تیره به سلیقه‌ی خود یکی را برای آن در نظر بگیرد. رابط کاربری این منو که اجراکننده‌ی افکت شفاف است نیز در این تصاویر از آیکون‌های جدید اپلیکیشن‌های مایکروسافت میزبانی می‌کند. در این لحظه تیم طراحی ویندوز هیچ زمانی را برای عرضه‌ی این رابط کاربری جدید اعلام نکرده است. آن‌ها توضیح داده‌اند که هنوز در حال بررسی امکانات مختلفی هستند و این پروژه همچنان در دست توسعه قرار دارد.

طراحی جدید استارت منو ویندوز 10

بنابراین طراحی جدید منوی استارت ویندوز 10 نشانگر پایانی بر عصر کاشی‌های پویا نیست. مایکروسافت توضیح می‌دهد که حتی اگر برخی از توسعه دهندگان به آن‌ها علاقه‌ای نداشته باشند، اما همچنان کاربران زیادی وجود دارند که کاشی‌های پویا را می‌پسندند. با این حال، این شرکت پس از دریافت اولین بازخوردها از تغییرات به وجود آمده در ویندوز 10 ایکس خود، سرنوشت نهایی کاشی‌های داینامیک را تغیین خواهد کرد.

طراحی جدید استارت منو ویندوز 10

منو Start ویندوز 10 ایکس (نسخه‌ی ویژه‌ی ویندوز 10 برای سرفیس‌های مجهز به نمایشگر دوگانه) بسیار متفاوت از منوی نسخه‌ی دسکتاپی آن یعنی ویندوز 10 است. آن شامل اپلیکیشن‌هایی است که شما سنجاق کرده‌اید، فهرستی از آخرین اسناد اجرا شده را به نمایش می‌گذارد و بیشتر از اینکه یک منوی اجرا باشد، در اصل یک لانچر وظیفه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*