آیفون 12 Pro

آیفون 12 Pro با دوربین چهارگانه کاملا متفاوت عرضه خواهد شد

دوربین آیفون 12 Pro در مقایسه با بهترین آیفون‌های کنونی بهبود فراوانی خواهد داشت. به عنوان نمونه باید به استفاده از سنسور رنگی 64 مگاپیکسلی، قابلیت زوم بالا و بهبود سایر سنسورها و لنزها اشاره کرد.

طبق اخبار، اپل در سال 2020 نیز تصمیمی برای کشیدن دستی به طراحی گوشی‌های هوشمند خود ندارد. تنها تغییر ظاهری مهم، بر اساس گزارش‌های قبلی، بازطراحی فریم فلزی آیفون‌های سال جاری خواهد بود. طبق گزارش جدید EverythingApplePro، اپل بهبودهای سخت افزاری زیادی را برای گوشی‌های آی او اسی امسال در نظر گرفته است.

دوربین 64 مگاپیکسلی  آیفون 12 Pro با توانایی زوم بیشتر

یکی از مهمترین تغییرات آیفون 11 پرو و پرو مکس در مقایسه با آیفون ایکس اس و ایکس مکس، مجهز شدن به دوربین سه گانه بود. از سال 2016 تا قبل از عرضه دو آیفون پرچمدار از خانواده iPhone 11، اپل از یک ماژول دوربین دوگانه، مجهز به سنسوری با لنز عادی و سنسوری با لنز تله فوتو استفاده می‌کرد. در گوشی‌های جدید این شرکت، سنسوری با لنز اولترا واید نیز اضافه شد. از اهمیت اضافه شدن یک حالت اختصاصی عکاسی در شب (Night Mode) در اپلیکیشن دوربین نباید غافل شد. این راهکارها توسط گوشی‌سازان اندرویدی، از دو سال قبل، ارائه شده بود.

دوست‌داران آیفون، کیفیت و قابلیت‌های جدید دوربین گوشی‌های سال 2019 اپل را تحسین کردند، اما با در نظر گرفتن دوربین موبایل بسیار قوی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا و انتظار برای ارائه دوربین موبایلی در حد آن توسط هواوی در گوشی پی 40 پرو، اپل برای از دست ندادن توجه کاربران دوست‌دار عکاسی به موبایل، باید مجددا به فکر ارتقای دوربین گوشی‌های خود باشد. به همین دلیل برنامه‌ریزی شرکت برای بهبود دوربین آیفون 12 Pro طبیعی است.

مکس واین‌بک (Max Weinbach)، یکی از افشاکنندگان اخبار گجتی، رندری از گوشی آیفون 12 Pro با دوربین چهارگانه ارائه کرد. با در نظر گرفتن توجه هواوی و سامسونگ، دو رقیب اصلی اپل، به توانایی‌ زوم دوربین گوشی‌های پرچمدار اخیر خود، شرکت آمریکایی نیز دیر یا زود به استفاده از لنز پریسکوپی در دوربین حداقل یک گوشی آیفون مجبور خواهد شد. برای از دست ندادن بازار، این اتفاق احتمالا در سال 2020 رخ می‌دهد.

با این حال به عقیده برخی تحلیلگران، اپل به جای استفاده از لنز پریسکوپی، همانند گوگل راهکارهای نرم افزاری را ترجیح داده و توانایی بزرگنمایی دوربین گوشی‌های آیفون سال جاری را به وسیله دستکاری الگوریتم‌های پردازش تصویر تراشه‌های آن‌ها بهبود می‌بخشد.

یکی دیگر از پیشرفت‌های دوربین آیفون 12 پرو بسط پیدا کردن حالت عکاسی در شب به منظور استفاده همراه با تعداد بیشتری از سنسورها است. به عقیده مکس واین‌بک، پشتیبانی سنسور دارای لنز تله فوتو (یا پریسکوپی) از Night Mode حتمی است. به این ترتیب حین استفاده از سنسور ثانویه برای زوم بیشتر، همچنان در تاریکی شب نیز عکس‌هایی باکیفیت ثبت خواهد شد. احتمال افزوده شدن پشتیبانی از نایت مود به سنسور دارای لنز اولترا واید و دوربین سلفی نیز وجود دارد.

آیفون 12 Pro

یکی دیگر از تغییرات مهم دوربین آیفون 12 Pro استفاده از لنز اولترا واید با گشودگی دریچه دیافراگم بیشتر (f/1.6) است. به این ترتیب توانایی گرفتن عکس‌های با میدان دید بالا در محیط‌های تاریک افزایش پیدا می‌کند.

در نهایت باید به ارائه نسخه جدیدی از Smart HDR اشاره کرد. حالت HDR هوشمند در دوربین آیفون XS و XS Max تاثیر فوق‌العاده‌ای در کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین این دو گوشی داشت. بعد از یک مرتبه تکرار استفاده از این تکنولوژی در آیفون 11 پرو و پرو مکس، در سال 2020 نوبت به ارائه نسخه جدیدی از آن رسیده است.

باتری بزرگتر برای نیرورسانی به مودم 5G

با در نظر گرفتن حجم اخبار و از طرفی فعالیت شرکت‌های رقیب، پشتیبانی آیفون‌های 2020 از نسل پنجم شبکه موبایل حتمی به نظر می‌رسد. یکی از مشکلات اتصال به شبکه 5G افزایش میزان مصرف باتری است. در نتیجه برای جلوگیری از کاهش قابل توجه عمر باتری، به یک باتری بزرگتر نیاز خواهد بود. ظرفیت باتری آیفون 12 پرو مکس به 4400 میلی‌آمپر ساعت افزایش پیدا می‌کند. این ظرفیت را باید با باتری 3969 میلی‌آمپر ساعتی آیفون 11 پرو مکس مقایسه کرد. مکس واین‌بک ظرفیت باتری آیفون 12 پرو را پیش‌بینی نکرد.

ناچ عریض گوشی‌های آیفون امسال نیز حذف نمی‌شود!

سه سال از زمان معرفی زبان طراحی جدید اپل برای ساخت گوشی هوشمند می‌گذرد. در سبک جدید طراحی گوشی‌های آیفون، حاشیه‌های بسیار زیاد اطراف صفحه نمایش آیفون 7 و آیفون 8 حذف شد، اما بریدگی عریضی به بالای نمایشگر راه پیدا کرد. هنوز برخی کاربران آیفون، وجود این زائده در بالای صفحه نمایش را هضم نکرده‌اند! به عقیده مکس واین‌بک، اپل با وجود تلاش برای کاهش ابعاد ناچ بالای نمایشگر گوشی‌های خود، در آیفون‌های 2020 از همان بریدگی عریض استفاده خواهد کرد.

آیفون 12 Pro

قرار دادن سنسورهای مورد استفاده توسط سیستم تشخیص چهره گوشی‌های آیفون سال‌های اخیر، فیس آیدی، در حاشیه بالای نمایشگر دشوار است، به همین دلیل اپل هنوز نتوانسته از شر ناچ خلاص شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واقعا ازبرندش خوب سواستفاده می‌کنه و پول زیادی به جیب میزنه….

  2. این شرکت اپل هم میشینه هرسری یه دستکاری به دوربین گوشی ها می‌کنه و یکم تغییرشون میده و باقیمت خیلیی بالا محصول جدیدی و عرضه می‌کنه