اوپو فایند ایکس 2 و ایکس 2 پرو

دو گوشی اوپو فایند ایکس 2 و ایکس 2 پرو معرفی شدند؛ نمایشگر 120 هرتزی و دوربین پریسکوپی

دو گوشی پرچمدار و قدرتمند اوپو فایند ایکس 2 و فایند ایکس 2 پرو (Oppo Find X2 and Find X2 Pro) با نمایشگر 120 هرتزی، چیپست قدرتمند و دوربین‌هایی عالی معرفی شدند. در ادامه بیشتر با مشخصات فنی و قابلیت های آن‌ها آشنا خواهید شد.

با یک تأخیر کوتاه پس از لغو کنگره جهانی موبایل بارسلونا، شرکت اوپو از دو گوشی پرچمدار جدید خود به نام‌های اوپو فایند ایکس 2 و فایند ایکس 2 پرو رونمایی کرد. هر دوی این گوشی‌ها ارائه کننده‌ی نمایشگرهای 120 هرتزی، چیپست اسنپدراگون 865 با مودم 5G و سریع‌ترین فناوری شارژ در بازار هستند. علاوه بر این، مدل ایکس 2 پرو در بخش دوربین‌های خود نیز فوق‌العاده ظاهر شده است.

هر دو گوشی از یک پنل صفحه مشابه 10 بیتی 6.7 اینچی AMOLED با وضوح +QHD و نرخ رفرش 120 هرتزی برخوردارند. این نمایشگر نرخ نمونه‌گیری لمس 240 هرتزی را ارائه می‌کند که منجر به کمترین لگ در ورودی می‌شود و پوشش 100 درصدی را از فضای رنگی DCI-P3 خواهد داشت. جای تعجبی نیست که در رأس بخش نرم افزاری هر دوی آن‌ها نیز ColorOS 7.1 بر پایه‌ی اندروید 10 حضور داشته باشد. در ادامه بیشتر با این دو پرچمدار شرکت چینی اوپو آشنا خواهید شد.

اوپو فایند ایکس 2

اوپو فایند ایکس 2

در قلب تپنده‌ی این اسمارت‌فون، تراشه‌ی اسنپدراگون 865 با 12 گیگابایت رم LPDDR5 و حافظه‌ی داخلی 256 گیگابایتی UFS 3.0 حضور دارد. اما خبری از اسلات کارت حافظه میکرو اس دی نیست.

در پشت قاب، X2 از سه دوربین میزبانی می‌کند که در رأس آن‌ها حسگر 48 مگاپیکسلی جدید سونی IMX586 با اندازه 1/43 اینچی و لنز f/1.7 حضور دارد.گرچه این بزرگ‌ترین میزان پیکسل‌ها در حسگرهای Quad-Bayer نیست (1.12 میکرو‌متر)، اما فناوری جدید 2×2 OCL سونی روی عملکرد متمرکز است که می‌تواند حتی از حسگرهای Dual Pixel نیز قدرتمندتر باشد.

در اینجا یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض نیز حضور دارد. آن شامل حسگر Sony IMX708 (اندازه پیکسل 1.4 میکرون پیکسل، نسبت ابعاد 16:9) در پشت یک لنز f/2.2 6P است. این ابعاد با آنچه در ویدیوهای ضبط شده وجود دارد برابری می‌کند که اجازه‌ی عملکرد بهتر سیستم لرزشگیری به نام Ultra Steady Video Pro را می‌دهد.

در نهایت یک دوربین 13 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 5 برابری هیبرید حضور دارد. مشخص نیست بزرگ‌نمایی اپتیکال این دوربین چقدر است، اما احتمالاً چیزی بین 2 تا 3 برابر خواهد بود. ضمناً‌ هر سه دوربین از حالت عکاسی در شب شرکت اوپو به نام Ultra Night Mode پشتیبانی می‌کنند.

طراحی اسلایدی که در نسخه‌ی قبلی اوپو ایکس حضور داشت دیگر دیده نمی‌شود؛ بنابراین سازنده تصمیم گرفته دوربین سلفی را داخل یک حفره روی نمایشگر قرار دهد. این دوربین شامل حسگر 32 مگاپیکسلی Sony IMX616 Quad-Bayer با دیافراگم f/2.4 است.

یک باتری غول پیکر 4,200 میلی‌آمپر ساعتی با سرعت فوق‌العاده‌ی 65 وات (فناوری Super VOOC 2.0 Flash Charge) وظیفه‌ی تأمین انرژی این گوشی را بر عهده دارد. دیگر قابلیت‌های ارتباطی آن شامل وای فای و بلوتوث 5.1 می‌شود. خبری هم از جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیست.

اوپو گوشی فایند X2 را در دو نسخه‌ی مختلف مشکی سرامیکی با الگوی ساده و اقیانوسی شیشه‌ای با الگوی امواج دریا عرضه خواهد کرد. قیمت پایه‌ی این دیوایس نیز 999 یورو خواهد بود.

نسخه پرو

اوپو فایند ایکس 2 پرو

اما مدل ایکس 2 پرو که حکم پرچمدار قدرتمندتر این خانواده را دارد، دوربین‌های بهتری داشته، 512 گیگابایت حافظه‌ی UFS (رم 12 گیگابایتی) را ارائه می‌کند و در دو نسخه‌ی ویژه عرضه خواهد شد.

حسگر دوربین اصلی آن 48 مگاپیکسلی است که در مدل اصلی نیز یافت می‌شود، اما به عنوان دوربین دوم حسگر فوق عریض 48 مگاپیکسلی Sony IMX586 Quad-Bayer با اندازه‌ی 1/2 اینچ را شامل می‌شود که در پشت یک لنز f/2.2 قرار دارد. نه تنها اندازه‌ی این حسگر بزرگ‌تر از مدل اصلی ایکس 2 است، بلکه فوکوس خودکار و حالت ماکرو با عکاسی از فاصله‌ی 3 سانتی‌متر را نیز ارائه می‌کند.

سومین دوربین آن، یک حسگر 13 مگاپیکسلی تله فوتو با اندازه سنسور 1/3.4 اینچی در پشت یک لنز پریسکوپی f/3.0 است که می‌تواند بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری، زوم هیبرید 10 برابری و زوم دیجیتال 60 برابری را ارائه کند. این گوشی پس از گوشی اوپو رینو 10 ایکس زوم دومین گوشی برند چینی است که از یک دوربین پریسکوپی بهره می‌برد. در داخل حفره‌ی نمایشگر این گوشی نیز یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و لنز 5P حضور دارد.

اوپو موفق شده باتری نسبتاً بزرگ‌تری را با ظرفیت 4,260 میلی‌آمپر ساعت زیر قاب این گوشی به کار ببرد که همچنان از فناوری شارژ سریع 65 وات Super VOOC 2.0 Flash Charge پشتیبانی می‌کند. دو قابلیت انحصاری مدل پرو، دارا بودن تأییدیه IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب، گرد و غبار (مدل اصلی دارای تأییدیه IP54 است) و همچنین یک موتور محور X برای بازخوردهای هپتیک فوق‌العاده است.

اوپو این گوشی را در یک نسخه‌ی نارنجی چرمی (که حس چرم واقعی را منتقل می‌کند) و مشکی سرامیکی عرضه خواهد کرد. قیمت پایه این مدل نیز 1199 یورو خواهد بود.