رایج ترین مشکلات هواوی پی 30 پرو

رایج ترین مشکلات هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) + راه حل

هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) یک پرچمدار قدرتمند با دوربینی فوق‌العاده است. در این مطلب به بررسی رایج ترین مشکلات هواوی پی 30 پرو پرداخته و برای رفع آن‌ها راه حل ارائه خواهیم کرد.

هواوی پی 30 پرو یکی از بهترین گوشی‌های هوشمندی است که دنیا تاکنون دیده است. تا قبل از معرفی پرچمدار جدید سامسونگ، این گوشی مجهز به بهترین دوربین موبایل دنیا شناخته می‌شد. هنوز نیز برای دوست‌داران عکاسی با موبایل، پرچمدار سری P سال 2019 هواوی یکی از بهترین‌ها است. برای خرید نسخه 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی آن باید به ترتیب 9 میلیون 500 هزار تومان و 13 میلیون تومان پرداخت کنید. البته ممکن است بعد از خرید، با یکی سری از رایج ترین مشکلات هواوی پی 30 پرو مواجه شوید، اما احتمال بروز این مشکلات در هر گوشی هوشمند دیگری نیز وجود دارد.

مغز متفکر گوشی، تراشه 7 نانومتری کایرین 980 مجهز به یک پردازنده 8 هسته‌ای است. با در نظر گرفتن وجود حداقل 6 گیگابایت رم، Huawei P30 Pro یکی از قدرتمندترین پرچمداران اندرویدی بازار شناخته می‌شود. با این حال در نگاه اول، هیچ چیز به اندازه دوربین گوشی جلب توجه نمی‌کند. سنسور رنگی قادر به ثبت تصاویری 40 مگاپیکسلی بوده و یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز پریسکوپی روی آن وجود دارد. زوم اپتیکال 5x، هیبریدی 10x و دیجیتالی 50x مزیت استفاده از این لنز پریسکوپی است.

مشکلات هواوی پی 30 پرو

در ادامه قصد داریم به بررسی رایج ترین مشکلات هواوی پی 30 پرو بپردازیم. تعدادی از این ایرادات توسط برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی بیان شده و تعدادی دیگر توسط شرکت سازنده رسما اعلام شده‌اند. بروز این دسته مشکلات تنها برای تعدادی از کاربران، نباید شما را از خرید گوشی منصرف کنند. بیشتر آن‌ها قابل رفع بوده و ممکن است در هر گوشی هوشمند دیگری نیز رخ بدهند.

توجه: مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند. 

فهرست مشکلات هواوی پی 30 پرو

اگر تنها به دنبال یافتن روش رفع مشکلی خاص، که در گوشی شما پدید آمده هستید، نگاهی به فهرست زیر بیندازید. با کلیک روی هر عنوان به قسمت مربوط به بررسی آن مشکل ارسال خواهید شد.

تشخیص مشکل سخت افزاری از نرم افزاری

از کار افتادن جزئی برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌ها دستگاه می‌تواند نشانه‌ای از یک ایراد نرم افزاری باشد. اگر یک ویژگی همچون امکان زوم اپتیکال به طور کامل غیر قابل استفاده شد، احتمال این که مشکلی سخت افزاری عامل آن باشد، افزایش پیدا خواهد کرد. توصیه می‌کنیم حتما آپدیت‌های نرم افزاری منتشر شده توسط سازنده گوشی را حتما دریافت کنید. در این صورت، ایرادهای نرم افزاری اغلب از بین خواهند رفت.

مشکل بلوتوث هواوی پی 30 پرو

مشکلات مربوط به اتصال بلوتوث در همه گوشی‌های هوشمند متداول هستند. برای مشخص شدن ریشه مشکل و رفع آن به نکات زیر توجه کنید:

  • اتصال به دستگاه دیگری را امتحان کنید. اگر مشکلی وجود نداشت، ایراد باید از دست دستگاهی که در پی دریافت یا ارسال فایل به آن بودید ردیابی شود.
  • قرارگیری گوشی در حالت ایمن (Safe Mode) یا ذخیره نیرو (Power Saving Mode) در عملکرد بلوتوث اختلال ایجاد می‌کند. در دو حالت یاد شده، اتصالات بدون سیم گوشی نظیر بلوتوث قطع می‌شوند.
  • برخی ویروس‌ها، اتصالات گجت را با اختلال موجه می‌کنند. برای اطمینان یک مرتبه گوشی هواوی پی 30 پرو خود را با استفاده از یک آنتی ویروس به‌روز، اسکن کنید. حتما گوشی را بعد از اتصال کابلی به یک سیستم کامپیوتری ویندوزی، از طریق یک آنتی ویروس دسکتاپ اسکن کنید.
  • بروز مشکل در درایورها سبب بروز مشکل در اتصال بلوتوث می‌شوند. از آپدیت بودن آن‌ها اطمینان پیدا کنید.
  • یک مرتبه بلوتوث را خاموش کرده و فهرست دستگاه‌هایی که پیشتر به آن‌ها اتصال پیدا کرده‌اید را حذف کنید. بعد از روشن کردن مجدد بلوتوث، وضعیت را ارزیابی کنید.
  • در نهایت اگر هیچ یک از روش‌های بالا مشکل را برطرف نکرد، به منظور اطمینان از سخت افزاری نبودن ایراد یک مرتبه باید آن را ریست فکتوری کنید. گرفتن فول بکاپ از گوشی پیش از ریست فکتوری کردن ضروری است.
  • وجود باگ‌های جزئی در سیستم عامل سبب بروز مشکل در اتصال بلوتوث خواهد شد. این دسته مشکلات هواوی پی 30 پرو به وسیله انتشار آپدیت‌های نرم افزاری از سوی سازنده دستگاه برطرف می‌شوند.
  • وارد اپلیکیشن بلوتوث شده و کش و دیتای آن را پاک کنید. در صورت استمرار مشکل، یک مرتبه کش و فایل‌های زائد کل دستگاه را حذف کنید.

مشکل وای فای هواوی پی 30 پرو

در مشکلات مربوط به اتصال وای فای همیشه گوشی مقصر نیست. در برخی موارد مودم یا روتر بی‌سیم با ایراد مواجه شده و اتصال، با اختلال رو به رو می‌شود. برای ریشه‌یابی مشکل نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

مشکلات هواوی پی 30 پرو

  • وای فای گوشی را یک مرتبه خاموش / روشن کنید. سپس وارد تنظیمات مربوط به WiFi شده و اتصال به شبکه وای فای ایراد‌دار را پاک کنید. برای این کار باید انگشت خود را روی نام آن نگه داشته و سپس گزینه Forget را بزنید. بعد از آن مجددا وای فای را خاموش / روشن کرده و با وارد کردن پسورد، مجددا به شبکه بی‌سیم مورد نظر متصل شوید.
  • از وارد کردن صحیح پسورد اطمینان پیدا کنید. حروف بزرگ و کوچک در پسورد اهمیت داشته و جابه‌جا زدن آن‌ها، خطا محسوب خواهد شد. ممکن است پیکربندی‌ روتر بی‌سیم تغییر پیدا کرده و پسورد آن عوض شده باید. در این صورت امکان اتصال مجدد به شبکه از شما سلب خواهد شد. برای کسب اطمینان موضوع را از ادمین شبکه جویا شوید.
  • از سالم بودن اتصال کابلی روتر بی‌سیم مطمئن شوید. در صورت پاره شدن یا بیرون آمدن سیم تلفن یا کابل لن از آن، اتصال وای فای نیز با خطا مواجه خواهد شد.
  • یک مرتبه مودم را خاموش / روشن کرده و وضعیت را بررسی کنید.
  • با گوشی هواوی پی 30 پرو خود به یک روتر بدون سیم دیگر اتصال پیدا کنید. در صورت نبود مشکل، ایراد را باید از مودم خانگی / اداری قبلی ریشه‌یابی کنید.
  • برای کسب اطمینان از عدم بروز ایراد در آنتن مودم وای فای، یک مرتبه آن را ریست کنید. به پیکربندی در صورت عدم آشنایی دست نزده و آن را در حالت پیش‌فرض رها کنید.
  • روترها و مودم‌های وایرلس به صورت همزمان به تعداد مشخصی گجت سرویس می‌دهند. اگر قبل از اتصال شما ظرفیت آن‌ها پر شده باشد، دیگر کاربر جدید قبول نخواهند کرد.

مشکل عدم اجرای صحیح اپلیکیشن‌ها در هواوی پی 30 پرو

این دسته مشکلات اغلب نرم افزاری بوده و به همین دلیل رفع آن‌ها بسیار ساده‌تر است. برای ایرادیابی و سپس حل مشکل به نکات زیر توجه کنید:

  • همیشه اپلیکیشن‌های دارای امتیاز بالا را از گوگل پلی استور دانلود و نصب کنید. در توسعه آن‌ها استاندارد رعایت شده و کمتر با ارور مواجه می‌شوند.
  • از سفارشی نبودن تنظیمات مربوط به چند اپلیکیشن اطمینان پیدا کنید.
  • توسعه آپدیت برای یک اپلیکیشن، با هدف ارائه قابلیت‌های جدید و مخصوصا رفع مشکلات قبلی است. همیشه از به‌روز بودن نرم افزار اطمینان پیدا کنید.
  • نصب برنامه از هر منبعی خارج از گوگل پلی استور، مخصوصا در صورت دریافت فایل نصبی آن از وب سایت‌های غیر معتبر، ریسک بروز این نوع مشکلات هواوی پی 30 پرو را افزایش می‌دهد. ممکن است اپلیکیشن حاوی بدافزار بوده و در گوشی شما خراب کاری کند.
  • بروز مشکل در سیستم عامل خطا در اجرای نرم افزارها را در پی خواهد داشت. با مراجعه به قسمت Update در تنظیمات گوشی از به‌روز بودن سیستم عامل اطمینان پیدا کنید.
  • ایراد پیدا کردن قطعه‌ای سخت افزاری، قطعا خود را در عملکرد نرم افزار نشان می‌دهد. به عنوان نمونه خراب شدن یک سنسور مورد استفاده در یک اپلیکیشن، عملکردش را با اختلال مواجه می‌کند.
  • نرم افزارها در صورت نداشتن دسترسی‌های ضروری، قادر به انجام وظایفشان نخواهند بود. اگر به توسعه‌دهنده یک برنامه اطمینان داشته و دسترسی‌های درخواست شده توسط آن با در نظر گرفتن کاربردش منطقی و ضروری هستند، آن‌ها را اعطا کنید.
  • از نصب برنامه روی حافظه جانبی خودداری کنید. اگر برنامه‌ی خطادار روی کارت حافظه نصب شده، ایراد به احتمال بسیار زیاد به محل نصب آن مربوط می‌شود. یک مرتبه آن را حذف و مجددا نصب کنید.
  • سنسورها و ویژگی‌های مورد نیاز اپلیکیشن را شناخته و آن‌ها را روشن کنید. به عنوان نمونه اپلیکیشن‌های مسیریابی در صورت خاموش بودن سنسور GPS با خطا مواجه خواهند شد.

مشکل عدم کارکرد صحیح نمایشگر در هواوی پی 30 پرو

با وجود سخت افزاری به نظر رسیدن این ایراد، ریشه آن بیشتر نرم افزاری است. با توجه به نکات زیر مشکل را برطرف خواهید کرد:

مشکلات هواوی پی 30 پرو

  • تمیز نبودن شیشه محافظ نمایشگر سرعت دریافت دستورات لمسی را کاهش می‌دهد. همیشه آن را با یک پارچه پنبه‌ای تمیز کنید.
  • برخورد ضربه و ظاهر شدن ترک هر چند کوچک، در دریافت دستورات لمسی اختلال ایجاد خواهد کرد. از سالم بودن شیشه محافظ روی گوشی اطمینان پیدا کنید. در برخی موارد، بعد از برخورد ضربه به گوشی، با وجود آسیب ندیدن شیشه محافظ روی آن، به پنل اصلی آسیب وارد خواهد شد.
  • به گزارش برخی کاربران، کند شدن دریافت لمس بعد از روشن کردن حالت اشتراک صفحه (Screen Sharing) بروز می‌کند. از متصل نبودن به گجتی دیگر اطمینان پیدا کنید.
  • از عدم اتصال گوشی به لوازم جانبی پشتیبانی نشده توسط آن مطمئن شوید.
  • بروز ایراد در سیستم عامل، عملکرد نمایشگر را مختل می‌کند. شرکت هواوی در صورت ریشه داشتن مشکل مربوط به نمایشگر در سیستم عامل، مطمئنا آن را با انتشار به‌روزرسانی برطرف کرده است. با مراجعه به بخش Update در تنظیمات، همه آپدیت‌های نرم افزاری را دریافت کنید.
  • اگر بعد از نصب یک سری اپلکیشن این دسته مشکلات هواوی پی 30 پرو بروز کرد‌ه‌اند، آن‌ها را حذف و سپس وضعیت را بررسی کنید. برای مشخص شدن مقصر اصلی، برنامه‌ها را تک به تک حذف و در هر مرتبه وضعیت را ارزیابی کنید.
  • تعداد قابل توجهی از کاربرانی که با مشکل کندی نمایشگر در دریافت لمس مواجه شده‌اند، از رام کاستوم استفاده می‌کنند.
  • کند شدن عملکرد پردازشی گوشی، با کند شدن نمایشگر همراه خواهد بود. یک مرتبه هواوی پی 30 پرو را ری‌استارت کرده و سپس وضعیت را بررسی کنید.

مشکل پایین بودن عملکرد پردازشی هواوی پی 30 پرو

با توجه به استفاده هواوی پی 30 پرو از تراشه بسیار قدرتمند کایرین 980 انتظار نداریم تحت هیچ شرایطی گوشی عملکرد کندی داشته باشد. برای مشخص شدن ریشه موضوع نکات زیر را مد نظر قرار بدهید:

  • اپلیکیشن‌های خطادار، گوشی را کند می‌کنند. به همین دلیل همیشه به نصب برنامه از فروشگاه‌ها و منابع معتبر تاکید داریم. اپلیکیشن‌های اخیر را تک به تک پاک کرده و در هر مرتبه از بین رفتن یا استمرار ایراد را بررسی کنید.
  • ممکن است برخی برنامه‌ها بعد از بسته شدن منابع پردازشی در اختیارشان را پس نداده باشند. با استفاده از یک اپلیکیشن مدیریت رم، آن‌ها را شناسایی کرده و حافظه‌شان را رها کنید.
  • فقط اپلیکیشن‌های ضروری اجازه اجرا در پس‌زمینه دارند. با یک برنامه مدیریت حافظه رم، اپلیکیشن‌های اجرا در پس‌زمینه با وجود بسته بودن آن‌ها را شناسایی کرده و از اجرا در بک‌گراند منع کنید.
  • به مرور زمان، انباشته شدن کش اپلیکیشن‌های مختلف در حافظه و نگه داشته شدن فایل‌ها بعد از حذف داخل سطل زباله، گوشی را کند می‌کند. با استفاده از نرم افزارهای بهینه‌ساز همچون CleanMaster از شر آن‌ها راحت شوید.
  • اجرای گوشی در حالت ایمن (Safe Mode) به خاطر غیر فعال شدن سنسورها و برخی ویژگی‌ها، در عملکرد گوشی اختلال ایجاد خواهد کرد. دستگاه اندرویدی خود را از این حالت خارج کنید.
  • هرگز حافظه داخلی را تا انتها پر نکنید. همیشه حداقل 5 گیگابایت فضای خالی در آن نگه دارید.
  • همانند زمان استفاده از کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ، کند شدن دسترسی به اینترنت، کند شدن عملکرد دستگاه را در پی خواهد داشت. از پایدار بودن اتصال اینترنت وای فای یا مخصوصا موبایل گوشی اطمینان پیدا کنید.

مشکل عمر باتری پایین هواوی پی 30 پرو

باتری معمولا اولین قطعه سخت افزاری است که به تعویض نیاز پیدا می‌کند. هر چه بیشتر از عمر گوشی گذشته باشد، احتمال سخت افزاری بودن ایراد افزایش پیدا خواهد کرد.

  • دسترسی ارسال نوتیفیکیشن را از اپلیکیشن‌های غیر ضروری بگیرید.
  • میزان روشنایی نمایشگر را بسته به شرایط محیط تغییر بدهید. همیشه آن را به اندازه کافی نگه داشته و روی حداکثر میزان ممکن قرار ندهید.
  • بعد از بیرون آمدن از یک اپلیکیشن، در صورت عدم نیاز به آن برنامه را ببندید. هر چه فضای رم بیشتری درگیر شده باشد، مصرف باتری سرعت بیشتری خواهد گرفت.
  • سنسورها را در صورت عدم نیاز خاموش کنید. وای فای، بلوتوث، جی پی اس، شتاب‌سنج و بقیه نباید بیهوده روشن بمانند.
  • همگام‌سازی خودکار داده را غیر فعال کنید.
  • ویروسی شدن دستگاه، به کاهش سریع انرژی باتری منجر خواهد شد. بعد از اتصال گوشی به یک کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ دارای آنتی ویروس به‌روز، آن را اسکن کنید.
  • هات اسپات کردن گوشی و دانلود حجم زیادی فایل از اینترنت حین اتصال به داده موبایل عمر باتری را کاهش می‌دهد. این کارها را به حداقل برسانید.
  • یکی از مهم‌ترین عادت‌هایی که عمر باتری را به شدت کاهش می‌دهد، استفاده از گوشی حین شارژ شدن است. مخصوصا اگر در این زمان به اینترنت موبایل متصل باشید یا مکالمه تلفنی برقرار کنید، وضعیت بدتر خواهد شد. با این حال نه تنها عمر باتری را کاهش می‌دهید، بلکه احتمال انفجار گوشی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
  • همیشه از شارژر اورجینال استفاده کنید. شارژر‌های ساخته شده به دست شرکت‌های متفرقه به باتری آسیب وارد کرده و عمر و دوام آن را کاهش می‌دهند.

مشکل کیفیت پایین عکس‌های دوربین با هواوی پی 30 پرو

هواوی پی 30 پرو مالک یکی از بهترین دوربین‌های موبایل دنیا است، به همین دلیل کاربران انتظار بالایی از آن دارند. در صورتی که تصور می‌کنید کیفیت عکس‌های این دوربین پایین‌تر از حد انتظار است، به موارد زیر توجه کنید:

مشکلات هواوی پی 30 پرو

  • شیشه لنز محافظ دوربین و همچنین نمایشگر را با پارچه‌ای پنبه‌ای تمیز کنید.
  • در صورتی که کوچکترین خط و خشی روی شیشه محافظ دوربین ظاهر شد، سریعا آن را برای تعویض به یک تعمیرکار مجاز بسپارید. در صورتی که این شیشه شکست، ثانیه‌ای در تعویض آن تعلل نکنید، در غیر این صورت آسیب‌های جبران ناپذیری به سنسورهای دوربین وارد خواهد شد.
  • همیشه حالت عکاسی را بسته به شرایط انتخاب کنید. به عنوان نمونه با قرارگیری در حالت عکاسی پرتره، بدون شک تصویر قشنگی از یک منظره طبیعی ثبت نخواهد شد.
  • ممکن است تنظیمات و پیکربندی گوشی در حالت دستی قرار گرفته باشد. وضعیت را بررسی کرده و در صورت عدم آگاهی از پیکربندی دوربین در این حالت، آن را به تنظیمات خودکار برگردانید.
  • همیشه قبل از گرفتن عکس روی سوژه مورد نظر فوکوس کنید. به این منظور باید روی نمایشگر ضربه بزنید. در غیر این صورت احتمال گرفتن یک عکس تار افزایش پیدا خواهد کرد.
  • حتما آخرین آپدیت‌ها را دریافت کنید. بسیاری از مشکلات دوربین هواوی پی 30 پرو توسط سازنده به وسیله انتشار یک به‌روزرسانی نرم افزاری رفع شده‌اند.
  • به صورت پیش‌فرض رزولوشن عکس روی حداکثر میزان قرار ندارد. با ورود به تنظیمات، وضوح تصویر را روی مقدار دلخواه قرار بدهید.

مشکل عدم تشخیص شبکه موبایل توسط هواوی پی 30 پرو

احتمال سخت افزاری بودن این مشکلات بیشتر است، هر چند روی هم رفته کمتر بروز کرده و به راحتی قابل رفع هستند.

  • ایراد در درگاه سیم کارت یکی از متداول‌ترین دلایل بروز این مشکلات هواوی پی 30 پرو است.
  • از قرارگیری صحیح سیم کارت داخل درگاه مخصوص به آن اطمینان پیدا کنید. یک مرتبه سیم کارت را از پورت آن خارج کرده و مجددا با دقت بیشتری قرار بدهید. حین بیرون آوردن و جا زدن سیم کارت، گوشی حتما باید خاموش باشد.
  • کمی صبر کنید. ممکن است مشکل به گوشی هوشمند شما ارتباطی نداشته و عملکرد آنتن‌های مخابراتی اپراتور با اختلال مواجه شده باشد.
  • از عدم قرارگیری گوشی در حالت هواپیما (Airplane Mode) و همچنین غیر فعال نبودن سیم کارت در تنظیمات مربوط به آن مطمئن شوید.
  • در ایران، رجیستر نشدن گوشی یکی از اصلی‌ترین دلایل توقف دریافت سرویس از اپراتورها است.
  • از سالم بودن درگاه سیم کارت و عدم آسیب‌دیدگی فیزیکی آن اطمینان پیدا کنید.
  • اگر پیشتر شبکه موبایل را به صورت دستی انتخاب کرده بودید، با ورود به تنظیمات آن را به حالت خودکار برگردانید.

مشکل کیفیت پایین صدا در اسپیکر روگوشی هواوی پی 30 پرو

اسپیکر روگوشی هواوی پی 30 پرو زیر نمایشگر آن قرار گرفته است، به همین دلیل در صورت بروز مشکل در آن، باید به روش مختلفی در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند رفتار کرد.

  • ممکن است مشکل به اسپیکر روگوشی ارتباطی نداشته و به خاطر اتصال ضعیف شبکه موبایل و ضعف در سیگنال‌دهی باشد. مکان قرارگیری خود را تغییر داده و مجددا تماس تلفنی برقرار کنید.
  • احتمال دیگر، کاهش غیر عمدی صدا است. با ورود به تنظیمات Sound حجم صدا را در مکالمات تلفنی افزایش بدهید.
  • از دریافت جدیدترین آپدیت‌های نرم افزاری گوشی اطمینان پیدا کنید.
  • برخورد ضربه به نمایشگر ممکن است در عملکرد آن اختلال ایجاد کند. در صورتی که اخیرا ضربه‌ای به گوشی، مخصوصا مستقیما به نمایشگر آن، برخورد کرده است، ایراد احتمالا سخت افزاری است.
  • مشکل را همیشه از سمت خود ریشه‌یابی نکنید. ممکن است کیفیت میکروفون گوشی فرد آن سوی مکالمه پایین باشد.

مشکل افزایش بیش از حد دمای هواوی پی 30 پرو

این نوع مشکلات هواوی پی 30 پرو باید خیلی زود پیگیری و رفع شوند، در غیر این صورت دردسرساز خواهند شد. برای مشخص شدن دلیل موضوع به نکات زیر توجه کنید:

  • با وجود هوشمند شدن بورد گوشی‌های موبایل به منظور قطع اتصال برق بعد از پر شدن شارژ باتری، حتما باید گوشی را بعد از پر شدن ظرفیت باتری از شارژر جدا کرد. عادت‌هایی همچون زدن دستگاه به شارژر دیواری پیش از خواب و جدا کردنش در ابتدای صبح، از جمله دلایل آسیب رسیدن به بورد هواوی پی 30 پرو و سپس داغ کردن وقت و بی‌وقت آن است.
  • عادت کار با گوشی در زمان شارژر شدن آن، مخصوصا اگر داده موبایل یا وای فای فعال باشد، دمای دستگاه را به شدت بالا برده و به آن آسیب وارد می‌کند. بعد از آن گوشی گهگاه، حتی بدون اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین، داغ می‌کند.
  • حتما از شارژر‌های اورجینال استفاده کنید. لوازم جانبی متفرقه دمای گوشی را بالا برده و خطر انفجار دستگاه را افزایش می‌دهند.
  • در صورت اجبار به استفاده مستمر از پاوربانک، حتما محصولی با برند معتبر و دارای توان خروجی منطبق با سیستم شارژ هواوی پی 30 پرو خریداری کنید.
  • هواوی پی 30 پرو یک پرچمدار بسیار قدرتمند است، اما فراموش نکنید یک گوشی گیمینگ محسوب نمی‌شود. به همین دلیل پیوسته و در بازه‌های زمانی طولانی با آن بازی نکرده و بعد از داغ کردن گوشی به دستگاه استراحت بدهید.
  • برخی ویروس‌ها، همه ظرفیت رم و پردازنده را پر کرده و به داغ کردن گوشی منجر خواهند شد. با یک آنتی ویروس به‌روز گوشی را اسکن کنید.

مشکل سرعت پایین شارژ باتری هواوی پی 30 پرو

هواوی پی 30 پرو از شارژ سریع پشتیبانی کرده و باتری آن باید طی مدت زمانی قابل قبول و کوتاه از 0 تا 100 درصد شارژ شود. در غیر این صورت ایرادی وجود دارد:

  • حین شارژ شدن دستگاه از آن استفاده نکرده و مخصوصا تماس تلفنی برقرار نکنید. برای افزایش سرعت شارژ حتی بهتر است گوشی را خاموش کرده یا حداقل در حالت پرواز قرار بدهید.
  • پیش از زدن گوشی به شارژ، هر مرتبه کش حافظه را پاک کنید.
  • از سالم بودن کابل و آداپتور شارژر اطمینان پیدا کنید.
  • اجرا بودن اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه سرعت شارژ را کاهش می‌دهد. به همین دلیل تاکید می‌کنیم در صورت امکان دستگاه را در زمان شارژ شدن خاموش کنید.
  • از سالم بودن درگاه یو اس بی مطمئن شوید. کثیف شدن آن سرعت شارژ را کاهش می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*