شرکت اپل برای مبارزه با بیماری کرونا چه ‌کارهایی انجام داده است؟

شرکت اپل برای مبارزه با بیماری کرونا چه ‌کارهایی انجام داده است؟

مبارزه با بیماری کرونا یا همان کووید 19 به یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از مقامات کشورها و متخصصان حوزه بهداشت تبدیل شده و در همین رابطه، قصد داریم اقدامات کمپانی بزرگ اپل در این راستا را بررسی کنیم.

مبارزه با بیماری کرونا از همان ابتدای شیوع در اواخر سال میلادی گذشته، آغاز شد و از آن زمان تاکنون، با وجود کشته شدن بیش از 7 هزار نفر و آلوده شدن حداقل 180 هزار نفر، همچنان این مبارزه ادامه دارد. در ادامه قصد داریم تا اقدامات یکی از غول‌های حوزه تکنولوژی، یعنی کمپانی اپل را در راستای مقابله با بیماری کرونا بررسی کنیم. با گجت نیوز همراه باشید.

اپل و مبارزه با بیماری کرونا

از زمان مبتلا شدن شهروندان شهر ووهان چین به بیماری کرونا یا همان کووید 19، نگرانی در مورد شیوع گسترده این ویروس و پاندمی شدن آن وجود داشت. با گذشت حدود 3 ماه از ابتلای اولین افراد، تقریبا تمامی کشورهای جهان مواردی از کرونا را تحت مراقبت دارند و در برخی کشورها هم وضعیت شدیدا بحرانی شده است. چنین وضعیتی نشان می‌دهد که کنار هم بودن، همبستگی و افزایش آگاهی جمعی برای مبارزه با بیماری کرونا از همه چیز مهم‌تر بوده و تنها با چنین اقداماتی می‌توان این بحران جهانی را پشت سر گذاشت.

شیوع کووید 19 این فرصت را برای شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی فراهم کرده که به جامعه و مردمی که باعث موفقیت آن‌ها شده‌اند، کمک کنند و به واسطه امکانات و تجهیزات گسترده‌ای که در اختیار دارند، جزئی از اقدامات جهانی برای مقابله با بیماری کرونا باشند. شرکت اپل هم یکی از این غول‌های حوزه فناوری است که در هفته‌های گذشته اقداماتی را در این رابطه انجام داده است.

تیم کوک (Tim Cook)، مدیرعامل فعلی شرکت اپل در 14 مارس توییت کرد که در واکنش به شیوع گسترده کووید 19، اپل تمامی فروشگاه‌های خود در خارج از چین، هنگ کنگ، تایوان و ماکائو را تا 27 مارس تعطیل خواهد کرد. در این توییت ذکر شده که مردم تمام تلاش خود را برای جلوگیری از شیوع این بیماری به کار بگیرند و همچنین، کمپانی اپل برای مبارزه با بیماری کرونا 15 میلیون دلار کمک نقدی خواهد کرد.

شرکت اپل برای مبارزه با بیماری کرونا چه ‌کارهایی انجام داده است؟

از طرف دیگر خبر رسیده که همانند گذشته، به ازای هر مبلغی که کارمندان این کمپانی به امور خیره و انسان دوستانه‌ای مانند مقابله با کووید 19 کمک کنند، اپل دو برابر این مبلغ را کمک خواهد کرد. گفته شده که با شیوع کرونا دستمزد کارکنان تغییری نمی‌کند. سخنگویان این شرکت اعلام کرده‌اند که اخبار معتبر و قابل‌اعتماد بیماری کرونا همچنان در اپلیکیشن اپل نیوز (Apple News) در دسترس خواهد بود و همچنین، کنفرانس WWDC 2020 اپل به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*