درمان ویروس کرونا

درمان ویروس کرونا با پلاسمای خون بهبودیافتگان امکان‌پذیر است!

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها با شیوع گسترده کروناویروس در سراسر جهان به دنبال کشف درمان ویروس کرونا هستند. از این رو یک شرکت ژاپنی مدعی شد با پلاسمای خون بهبود یافتگان می‌توان بیماران را درمان کرد.

شرکت تاکدا (Takeda) که یک شرکت داروسازی ژاپنی است مدعی شد درمان ویروس کرونا با پلاسمای خون بهبود یافتگان امکان‌پذیر است. طبق اعلام این شرکت محققان توانستند با استفاده از خون بیماران بهبودیافته به ساخت درمان نزدیک شوند. در حال حاضر این دارو به مرحله تولید رسیده و حتی روی 11 بیمار چینی مورد آزمایش قرار گرفته است.

درمان ویروس کرونا با پلاسمای خون بهبود یافتگان

محققان این شرکت داروسازی ژاپنی در خصوص جزئیات درمان ویروس کرونا با پلاسمای خون بهبود یافتگان عنوان کردند با استفاده از سیستم ایمنی بدن افرادی که پس از ابتلا به کروناویروس بهبود پیدا کردند، توانستیم داروی جدیدی را برای درمان بیماری کویید-19 تولید کنیم. این دارو از پروتئین‌های مقابله‌کننده با بیماری در بدن شفایافتگان تولید شده و به بدن مبتلایان تزریق خواهد شد.

درمان کرونا محدود است

محققان شرکت تاکدا در مورد نحوه عملکرد این داروی جدید اعلام کردند پس از تزریق دارو به بدن مبتلایان، پروتئین‌ها با ویروس‌های موجود در بدن بیمار مقابله خواهند کرد. در واقع این دقیقا همان روش درمانی محسوب می‌شود که برای مقابله با ابولا استفاده شده است. البته از پلاسمای خون یک بیمار بهبود پیدا کرده فقط می‌توان برای درمان یک بیمار مبتلای دیگر استفاده کرد؛ یعنی این روش درمانی محدود بوده و برای تمام افراد قابل استفاده نخواهد بود.

17 بیمار تحت درمان با روش پلاسما

طبق اعلام بیمارستان‌های چینی، هم‌اکنون این روش درمانی جدید روی 11 بیمار مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار گرفته و تاکنون هیچ شیوه درمانی همانند این روش به شکل انبوه برای درمان بیماران استفاده نشده است. شرکت تاکدا روش درمانی جدید خود را درمان بر پایه پلاسما نامیده است؛ چراکه برای درمان مبتلایان به کرونا از پلاسمای خون افراد یهبودیافته استفاده می‌شود. گفتنی است پلاسما به شکل مایع بوده و یک حمل‌کننده سلول‌های خون، مواد مغذی و هورمون‌ها در رگ‌های خونی محسوب می‌شود. همچنین پلاسما از آنتی بادی نیز می‌برد؛ آنتی بادی نوعی از پروتئین‌ها هستند که بدن برای نابودی باکتری‌ها و ویروس‌ها آنها را تولید می‌کند.

تایید روش درمانی جدید توسط سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت روش‌های درمانی بر پایه پلاسما را حائز اهمیت زیادی دانست. در همین رابطه دکتر گرگ پولند از مایو کلینیک در مینه‌سوتا بر این باور است که این روش درمانی به دلیل اهمیت زیاد باید مورد آزمایش قرار بگیرد تا نتیجه و کارایی آن مشخص شود. طبق اعلام شرکت تاکدا، در صورت نتیجه‌بخش بودن این شیوه درمانی جدید، داروی آن را به صورت انبوه به تولید خواهد رساند. گفتنی است بر اساس این گزارش طی دو هفته گذشته حداقل 11 بیمار در یکی از بیمارستان‌های ووهان چین تحت درمان پلاسمای خونی قرار گرفتند که از بین آنها 1 فرد از بیمارستان مرخص شد، یک بیمار قادر به راه رفتن بوده و حال سایر افراد نیز بهبود پیدا کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*