گوشی هواوی نوا 5 تی

بررسی عملکرد گیمینگ گوشی هواوی نوا 5 تی

گوشی هواوی نوا 5 تی با برخورداری از سخت افزار قدرتمند، گزینه مناسبی برای بازی کردن خواهد بود. در ادامه، عملکرد هواوی Nova 5T در زمینه گیمینگ را بررسی می‌کنیم.

هواوی نوا 5 تی (Huawei Nova 5T) در اواخر سال 2019 میلادی معرفی شد و به تازگی وارد بازار ایران شده است و با قیمت حدود 5 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این گوشی جدید دارای سخت افزار قدرتمند در حد گوشی های بالارده بوده و به دوربین چهارگانه و باتری بادوام با شارژ سریع مجهز شده است و طراحی بسیار زیبایی هم دارد.

با توجه به محبوبیت بازی‌های موبایلی، بسیاری از کاربران به دنبال خرید گوشی هوشمندی هستند که بتواند به خوبی از پس بازی‌های روز و محبوب اندرویدی بربیاید. با توجه به مشخصات و بررسی عملکرد هواوی نوا 5 تی، این گوشی گزینه بسیار مناسبی برای اجرای بازی‌های موبایلی است و با توجه به قیمتی که دارد می‌تواند انتخاب خوبی برای گیمرها باشد. در این مطلب می‌خواهیم عملکرد گیمینگ گوشی هواوی نوا 5 تی را بررسی کنیم تا ببینیم این گوشی جدید چه توانایی‌های در زمینه گیمینگ و اجرای بازی های موبایلی دارد.

صفحه نمایش

گوشی هواوی نوا 5 تی

هواوی نوا 5T دارای نمایشگر 6.26 اینچی IPS LCD با وضوح 2340 در 1080 پیکسل (فول اچ دی پلاس)، نسبت تصویر 19.5:9 و تراکم پیکسلی 412 پیکسل در هر اینچ است. نمایشگر این گوشی حدود 84.2 درصد پنل جلویی را به خود اختصاص داده و به این ترتیب حاشیه‌های بسیار اندکی را در اطراف آن مشاهده می‌کنیم. یک حفره کوچک در سمت چپ بالای نمایشگر دیده می‌شود که دوربین سلفی درون آن قرار گرفته است.

این روزها بسیاری از گوشی های هوشمند و حتی میان رده‌ها از پنل OLED برای نمایشگر خود استفاده می‌کنند، اما هواوی همچنان بر استفاده از پنل ال سی دی برای میان رده‌های خود اصرار دارد. همچنین این نمایشگر از فناوری HDR10 پشتیبانی نمی‌کند و خبری از نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی و 120 هرتزی که در گوشی های گیمینگ و بالارده می‌بینیم، نیست. ولی به این نکته توجه داشته باشید که شما با یک گوشی گیمینگ و گران‌قیمت روبه‌رو نیستید و نوا 5 تی یک گوشی 400 دلاری است. با این حال، همین نمایشگر LCD نیز وضوح و روشنایی خوبی دارد و با توجه به نسبت بالای نمایشگر به بدنه، تجربه فراگیری از بازی کردن یا تماشای محتوا درون آن خواهید داشت.

باتری

گوشی هواوی نوا 5 تی

یکی از بخش‌هایی که کاربران در هنگام خرید گوشی موبایل به آن توجه دارند، باتری گوشی است. شما به یک باتری بادوام نیاز دارید تا در هنگام بازی کردن، شارژ باتری گوشی شما تمام نشود و بتوانید با خیال راحت از بازی کردن لذت ببرید. هواوی نوا 5 تی به باتری 3750 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده که بیش از یک روز دوام در استفاده معمولی را برای شما تضمین می‌کند و شارژر 22.5 واتی نیز باعث می‌شود بتوانید به سرعت گوشی خود را شارژ کنید.

تراشه به کار رفته در گوشی و همین‌طور قابلیت هوش مصنوعی نیز عملکرد و مصرف باتری را بهینه می‌کند. به عنوان مثال در هنگام اجرای بازی پابجی موبایل، پس از 30 دقیقه بازی کردن حدود 3 تا 4 درصد شارژ باتری کم می‌شود.

فناوری GPU Turbo 3.0

گوشی هواوی نوا 5 تی

فناوری جی پی یو توربو که در تمام گوشی های جدید هواوی و آنر به کار رفته، در هواوی نوا 5 تی نیز موجود است. نسل سوم این قابلیت یعنی GPU Turbo 3.0 باعث کاهش مصرف باتری و بهینه‌سازی عملکرد در زمان اجرای بازی‌های مختلف می‌شود و افزایش فریم ریت و همچنین افزایش سرعت پاسخگویی نسبت به لمس صفحه نمایش را به دنبال دارد. این فناوری از بازی‌های متعددی پشتیبانی می‌کند که از جمله آنها می‌توان به فورتنایت، Battle Bay، NBA 2K19، Real Racing 3، Into the Dead 2، PES 2019، فیفا موبایل، Plants vs Zombie Heroes، ماینکرفت، Subway Surfers و Brawl Stars اشاره کرد.

سخت افزار

گوشی هواوی نوا 5 تی

و اما به مهم‌ترین بخش در اجرای بازی‌ها یعنی قدرت سخت افزاری گوشی می‌رسیم. همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، هواوی نوا 5 تی دارای مشخصات سخت افزاری بسیار خوبی است و از این نظر می‌توان آن را هم‌رده گوشی های پرچمداری مانند هواوی پی 30 پرو و هواوی میت 20 پرو بدانیم. این گوشی از تراشه 7 نانومتری کایرین 980، پردازشگر گرافیکی Mali-G76 MP10، پردازنده 8 هسته‌ای شامل 2 هسته 2.6 گیگاهرتزی Cortex-A76، 2 هسته 1.92 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55، شش یا هشت گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی از نوع UFS 2.1 بهره می‌برد. حافظه UFS 2.1 باعث می‌شود سرعت خوانش و نویسش اطلاعات در گوشی افزایش پیدا کند و این امر در سرعت لودینگ بازی‌ها نیز تاثیرگذار است.

چیپست Kirin 980 که دارای لیتوگرافی 7 نانومتری است، پس از کایرین 990 که در سری میت 30 به کار رفته، دومین تراشه قدرتمند هواوی محسوب می‌شود و از رقبای آن باید به تراشه اسنپدراگون 855 اشاره کرد. هواوی نوا 5T با این مشخصات سخت افزاری قدرتمند می‌تواند از پس سنگین‌ترین و گرافیکی‌ترین بازی‌های موبایلی نیز بربیاید و شما می‌توانید بازی‌های مختلف را بدون افت محسوس فریم، تجربه کنید. در بخش تنظیمات نیز حالت پرفورمنس (Performance)  در دسترس شما قرار می‌گیرد که با فعال کردن آن عملکرد دستگاه به طور قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند.

گوشی هواوی نوا 5 تی

ما در گجت نیوز بازی‌های محبوبی مانند پابجی موبایل، کال آف دیوتی موبایل، فورتنایت، Vain Glory و آسفالت 9 را روی گوشی هواوی نوا 5T تست کردیم که همه آنها به خوبی، بدون لگ و بدون هیچ مشکلی روی گوشی اجرا شدند. در ادامه، ویدیوی بررسی عملکرد هواوی نوا 5 تی در زمینه گیمینگ را مشاهده می‌کنید:

ویدیوی بررسی گیمینگ گوشی هواوی نوا 5 تی