نسل جدید اسپیکر هوم پاد

نسل جدید اسپیکر هوم پاد اپل با پارچه‌های حساس به لمس عرضه می‌شود

نسل جدید اسپیکر هوم پاد احتمالا با بدنه‌ای کاملا متفاوت عرضه خواهد شد. استفاده از پارچه‌ای با توانایی دریافت لمس، ایده‌ای جذاب برای طراحی بدنه اسپیکرهای هوشمند به شمار می‌رود.

کنترلرهای اسپیکر هوشمند اپل هوم پاد در بالای گجت قرار گرفته‌اند. با استفاده از این دکمه‌ها کاربر قادر به کنترل پخش موزیک یا مدیریت سایر قابلیت‌های اسپیکر است. روش دیگر کنترل این اسپیکر، صدور فرمان‌های صوتی محسوب می‌شود، چرا که HomePad به دستیار مجازی هوشمند اپل سیری مجهز است. بر اساس اخبار جدید، نسل جدید اسپیکر هوم پاد با پارچه‌هایی منحصربه‌فرد و حساس به لمس ساخته خواهد شد. به این ترتیب می‌توان اسپیکر هوشمند را به وسیله لمس هر قسمتی از آن کنترل کرد.

مجهز شدن نسل آتی اسپیکر هوشمند شرکت اپل بعد از افشای اسناد مربوط به یک پتنت ثبت شده توسط این شرکت پیش‌بینی شد. بر اساس توضیحات این پتنت، میزان استفاده از پارچه برای ساخت دستگاه‌های الکترونیکی همچون وسایل صوتی در آینده افزایش پیدا می‌کند. در توضیحات به عنوان نمونه، به پوشاندن بدنه اسپیکرها با استفاده از پارچه اشاره شده است. به منظور فراهم شدن امکان خروج امواج صوتی، حفره‌های ریزی روی پارچه ایجاد خواهد شد.

طراحی یک اسپیکر به این روش، نیازمند دوختن یک سری رشته‌های رسانا به الیاف پارچه یا قرار دادن زیرلایه‌ای حساس به لمس زیر پارچه است. در صورتی که سازنده بخواهد سرتاسر بدنه را حساس به لمس و قادر به دریافت دستورات لمسی کند، هزینه ساخت گجت گران تمام خواهد شد.

این نخستین مرتبه‌ای نیست که اخباری درباره تلاش یک شرکت حوزه فناوری برای ارائه پارچه‌ای هوشمند می‌شنویم! به عنوان نمونه‌ای دیگر باید به همکاری گوگل با برند تولید پوشاک معروف Levi تحت پروژه Project Jacquard با هدف تولید لباس‌های هوشمند اشاره کرد.