داروی درمان کرونا

شرکت داروسازی ایرانی از ساخت داروی درمان کرونا در داخل کشور خبر داد

داروی درمان کرونا در ایران ساخته شد. شرکت داروسازی ابوریحان از تولید و عرضه داروی کنترل و درمان بیماری کروناویروس تا ابتدای سال 99 خبر داد.

با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان، محققان و دانشمندان به دنبال ساخت واکسن یا دارویی برای این بیماری هستند. این ویروس از مدتی پیش وارد ایران نیز شده و متاسفانه تاکنون بیش از 8 هزار نفر مبتلا و 291 کشته در کشورمان بر جای گذاشته است. به همین دلیل محققان ایرانی برای ساخت داروی درمان کرونا در داخل کشور به تکاپو افتادند و حالا یک شرکت داروسازی ایرانی از ساخت این دارو و عرضه آن در ابتدای سال 99 خبر داده است.

جزئیات ساخت داروی درمان کرونا در ایران

این خبر در اخبار شبکه 2 صداوسیما پخش شد و تاکنون جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده است. در این خبر، آقای نورمحمدی، مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان گفت داروی هیدروکسی کلروکین هم ماده موثر است و هم قرص آن در حال حاضر تولید می‌شود. این شرکت داروسازی با همکاری‌ای که با شرکت توفیق دارو انجام داده سه دارو از داروهای این حوزه را فرموله می‌کند و در آینده‌ای خیلی نزدیک این داروها وارد بازار کشور می‌شوند تا نیاز این بیماران را برطرف کنیم. در ادامه، گزارشگر خبر از مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان می‌پرسد که آیا این دارو بیماری کرونا را کنترل می‌کند؟ نورمحمدی در پاسخ به این سوال می‌گوید داروی مورد نظر بیماری کرونا را هم کنترل و هم درمان می‌کند. وی در پایان اظهار کرد امیدواریم بتوانیم در فروردین یا اردیبهشت 99 این داروها را به بازار عرضه کنیم.

تاکنون هیچ مرجع رسمی ساخت این دارو را تایید نکرده و فقط خبر دستیابی به داروی درمان کرونا توسط محققان ایرانی در صداوسیما پخش شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. من مطمئن هستم که جوانان انقلابی این مرز و بوم داروی کرونا را ساخته اند و به زودی آن را رایگان در اختیار مجامع بین المللی قرار خواهند داد . بنده به نمایندگی از امت اسلامی ایران از صدا و سیما تشکر می کنم که این خبر خوش را به مردم جمهوری اسلامی ایران دادند . واقعا ممنونم از شما . لعنت بر غرب استکبار جهانی که کرونا را وارد ایران کرد .

  2. با این دروغ ها فقط و فقط بی اعتمادی شدیدی که مردم نسبت شماها دارند رو بیشتر میکنین

  3. چرا دل مردمو خوش کردن؟؟؟؟

  4. همش شوعافه رسانه هاست اعتباری رو بخرن
    که دیگه مرده اینا دم مسیحایی هم داشته باشن
    سرمایه اجتماعیشون هیچ وقت برنمیگرده
    همه میدونیم اینا هنری ندارند

    • اگه سرمایه اجتماعی یکیش مثل تو باشه که املای «شو آف» را بلد نیست ولی نق میزنه، همون بهتر که «هیچ وقت برنگرده»

      • آخه اسکل یابو ، مگه کلمه ی انگلیسی ، املای درست یا غلط داره ؟ بعدشم تو مامور دیکته ای؟

        • 1. هر وقت گفتن: خاک انداز، خودتو جلو بنداز!
          از جای دیگه میسوزی، القابت رو به دیگری نسبت نده!
          2. نه پس تو مأمور املائی!
          3. کسی اینجا کلمۀ انگلیسی تایپ نکرده!
          فارسی می‌نویسی؟ درست بنویس!
          بجای تشکّر، بی‌تربیتی‌ات رو به رخ نکش!

  5. این دارو سال ها پیش ساخته شده برای درمان مالاریا که در کره جنوبی و چین برای مقابله با کرونا اسفاده شده و جواب داده و در آمریکا هم این در حال برسی شدن هستش البته ضرر های جانبی هم داره

  6. این اقایون به اصطلاح داروساز یا توهمی شدن یا کرونا گرفتن
    ویروس تنها راه کنترلش (پیشگیری)واکسن هست
    و این واکسن تنها به وسیله متخصصین بیوتکنولوژی و ژنتیک دانان تولید میشه(امریکایی یا ژاپنی یا انگلیسی یا هلندی) که فعلا ژنوم ویروس شناسایی کردن