ضد عفونی کردن گوشی های هوشمند

3 روش ضد عفونی کردن گوشی های هوشمند

برای ضد عفونی کردن گوشی نکات مختلفی وجود دارد، اما اثربخشی هر کدام از این نکات در برابر ویروس‌ها و باکتری‌های مختلف، متفاوت است. پس با ما همراه باشید تا این نکات را بررسی کنیم.

در حال حاضر، همه‌ی شما توصیه‌های مختلفی از سازمان‌های بهداشت در سراسر جهان را شنیده‌اید، مثلا توصیه شده که برای جلوگیری از شیوع ویروس‌های کشنده، مرتبا دست‌های خود را بشویید. همه‌ی ما باید این توصیه را جدی بگیریم. با این حال، اگر بلافاصله بعداز شستن دست‌ها تلفن خود را برداریم، به نوعی اقدامات پیشگیری را خنثی کرده‌ایم.

گوشی‌ها به خودی خود منشا میکروب و باکتری‌ها نیستند. در واقع ما بعد از دست زدن به پول، دستگیره در یا نرده‌های ساختمان‌های عمومی و حتی هنگام توالت رفتن، از گوشی خود استفاده کرده و آن را لمس می‌کنیم. مشکل اینجاست که ما پس از شستشوی کامل دستانمان فورا گوشی خود را لمس می‌کنیم. اما راه حل این مشکل این است که ما باید تلفن‌های خود را نیز تمیز کنیم. در اینجا چند روش برای انجام این کار ارائه شده است.

 1- ضد عفونی کردن گوشی با استفاده از راه حل‌های خانگی

اکنون، از آنجا که ما قصد از بین بردن میکروب‌ها را داریم، به چیزی فراتر از دستمال‌های میکروفایبر نیاز خواهیم داشت، اگرچه این مورد هم لازم است. مشکل اصلی در ضد عفونی کردن گوشی، لایه‌ی اولفوبیک موجود روی سطح شیشه است. این روکش به منظور کاهش اثر انگشت روی گوشی ساخته شده است. در گوشی‌های مدرن این لایه نه فقط روی صفحه نمایش، بلکه روی قاب پشتی گوشی نیز وجود دارد.

هشدار:

  • در مواقع عادی، استفاده از راه حل‌های الکلی برای ضدعفونی گوشی پیشنهاد نمی‌شود، اما در حال حاضر به دلیل وجود کروناویروس، برای ضدعفونی بهتر استفاده از این راه حل‌ها توصیه می‌شود.
  • اکثر محصولات تمیزکننده‌ای که شما برای سطوح و پنجره‌ها استفاده می‌کنید، برای تمیز کردن گوشی پاک کننده‌های قوی محسوب می‌شوند. با این حال شما می‌توانید، تمیزکننده‌ی مناسبی برای گوشی خود تهیه کنید.

استفاده از سرکه و آب

استفاده از سرکه به تنهایی به دلیل داشتن بوی تند، توصیه نمی‌شود. پس هنگام استفاده از سرکه بهتر است مقدار کمی آب به آن اضافه کنید. برای ضدعفونی کردن گوشی با این روش، اقدامات زیر را انجام دهید:

ضد عفونی کردن گوشی های هوشمند

  • مقداری سرکه سفید را با مقداری آب مخلوط کنید.
  • یک دستمال میکروفایبر (یا یک پارچه نرم دیگر) را به مقدار کمی از محلول حاصل آغشته کنید. یا بهتر است برای یکنواخت بودن آن، محلول را روی دستمال اسپری کنید.
  • سطح تلفن خود را بدون اعمال فشار زیاد به آرامی تمیز کنید.

 استفاده از الکل و آب

این روش مخصوص کسانی است که دچار اختلال پارانویید هستند. بسته به نوع الکی که دارید، مقدار آبی که به آن اضافه می‌کنید متفاوت است.

  • اگر از الکل 99 درصد استفاده می‌کنید، الکل و آب را با نسبت 70 به 30 مخلوط کنید. اما اگر الکل 70 درصد دارید، ان را به تنهایی استفاده کنید.
  • محلول مورد نظر خود را با استفاده از یک بطری اسپری، روی پارچه اسپری کنید. (هرگز آن را مستقیما روی صفحه نمایش نپاشید)
  • به آرامی دستگاه را تمیز کنید.

2- ضدعفونی کردن گوشی با استفاده از دستمال مرطوب

شما می‌توانید به جای آغشته کردن دستمال یا پارچه با محلول ضدعفونی کننده، از محصولاتی نظیر دستمال مرطوب استفاده کنید. البته این دستمال‌ها نباید معمولی باشند، بلکه منظور ما دستمال‌های مرطوبی است که اثر تمیز کنندگی آن‌ها بسیار قوی است و به خوبی گوشی را ضدعفونی می‌کنند. به همین منظور دستمال‌هایی مخصوص ضدعفونی کردن گوشی‌ها، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌ها ساخته شده است.

اخیرا، اپل تغییراتی در صفحه پشتیبانی خود انجام داده است. اگر پیش از این توصیه می‌شد که فقط از یک پارچه خشک برای تمیز کردن گوشی استفاده کنید، اکنون این شرکت محصولات ضد عفونی کننده‌ای که شامل یک دستمال مرطوب با الکل 70 درصد Clorox است، را عرضه می‌کند. دستمال‌های مرطوب راحت‌ترین راه برای ضد عفونی کردن گوشی همراه است. به راحتی می توانید یک بسته ار آن را در کیف خود قرار داده تا هر موقع که می‌خواهید از آن استفاده کنید.

3- ضد عفونی کردن گوشی با استفاده از نور UV

بهترین روش برای ضد عفونی کردن گوشی و سایر لوازم الکترونیکی استفاده از نور UV یا همان فرابنفش است. اما متاسفانه، همه افراد به راحتی به آن دسترسی ندارند. خوشبختانه افراد وسواسی قبل از ظهور کرونا نیز وجود داشته‌اند، به همین دلیل شرکت‌ها این امکان را به آن‌ها می‌دهند که گوشی خود را ضدعفونی کنند.

برای ضد عفونی کردن گوشی خود می‌توانید PhoneSoap 3 (یک شارژر و ضدعفونی کننده گوشی) را خریداری کنید.

ضد عفونی کردن گوشی های هوشمند

با قرار دادن گوشی خود در این دستگاه می‌توانید آن را ضدعفونی و عاری از باکتری کنید. به گفته سازندگان، اشعه‌ی فرابنفش 99.99 درصد میکروب‌ها را از بین می‌برد و شما فقط باید 10 دقیقه تلفن خود را در آن قرار دهید. شما می‌توانید قاب گوشی خود را نیز با همین روش ضدعفونی کنید، البته اگر از قاب گوشی استفاده می‌کنید، حتما ابتدا آن را ضدعفونی کنید.

قیمت دستگاه PhoneSoap حدودا 80 دلار است. این قیمت بسیار بالاست اما اگر می‌خواهید که خیالتان از بابت ضدعفونی شدن گوشی راحت شود، این وسیله ارزش خریدن را دارد. البته، می‌توانید محصولات مشابه‌ای از برندهای دیگر را پیدا کنید، یا یک نور UV مستقل بگیرید و آن را به مدت 10 دقیقه به بدنه گوشی خود بتابانید تا ضدعفونی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*