انجام آزمایش بیماری کرونا مهم‌ترین اقدام جهانی برای مقابله با کووید 19 است

انجام آزمایش بیماری کرونا مهم‌ترین اقدام برای مقابله با کووید 19 است!

انجام آزمایش بیماری کرونا و شناسایی مبتلایان، در حال حاضر یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با بیماری کووید 19 به شمار می‌رود؛ این ادعای رئیس سازمان جهانی بهداشت در رابطه با پاندمی کرونا بوده که در ادامه دلایل مطرح شده برای این ادعا را بررسی می‌کنیم.

اخیرا رئیس سازمان جهان بهداشت (WHO) در مصاحبه‌ای اعلام کرده که انجام آزمایش بیماری کرونا به صورت گسترده، پیدا کردن افراد مبتلا و اقدامات مختلف برای شناسایی بیماران مهم‌ترین کاری است که در حال حاضر برای مقابله با پاندمی کووید 19 باید انجام شود. در ادامه به بررسی صحبت‌های این مقام بین‌المللی خواهیم پرداخت. با گجت نیوز همراه باشید.

لزوم انجام آزمایش بیماری کرونا

دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس (Tedros Adhanom Ghebreyesus)، رئیس فعلی سازمان جهانی بهداشت در روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که بحث انجام تست کرونا، قرنطینه کردن و شناسایی زنجیره انتقال بیماری در مناطق مختلف به اندازه کافی جدی گرفته نشده است.

در هفته‌های گذشته موارد ابتلا به کووید 19 رو به افزایش بوده‌اند و اقداماتی مثل تعطیل کردن مدارس و رستوران‌ها و کنسل کردن مسابقات ورزشی در بسیاری از مناطق جهان برای مقابله با بیماری کرونا انجام‌ شده‌اند. در حالی که شستن صحیح دست‌ها، لمس نکردن صورت، شرکت نکردن در اجتماعات و رعایت فاصله مناسب به هنگام صبحت کردن با دیگران به عنوان اصلی‌ترین توصیه‌ها در این رابطه مطرح شده‌اند، تدروس معتقد است که برای از بین بردن پاندمی کرونا این اقدامات به ‌خودی ‌خود کافی نخواهند بود.

تدروس معتقد است که انجام رنج گسترده‌ای از اقدامات به صورت هم‌زمان اهمیت بیشتری دارد و در حالی که کشورهای مختلف جهان باید به صورت هماهنگ در این رابطه اقدام کنند، مهم‌ترین اقدام ممکن انجام آزمایش بیماری کرونا و ایزوله کردن افرادی بوده که تست کووید 19 آن‌ها مثبت است. از این طریق می‌توان به راحتی زنجیره انتقال بیماری را شکست.

این مقام بین‌المللی پیام WHO برای کشورها را به سادگی در انجام آزمایش خلاصه می‌کند و می‌گوید که آزمایش بیماری کرونا باید به صورت گسترده و برای تمامی موارد مشکوک انجام شود تا از این طریق مبتلایان شناسایی شوند و در مرحله بعد، کسانی هم که با مبتلایان در ارتباط بوده‌اند پیدا شده و آن‌ها هم مورد آزمایش قرار بگیرند.

انجام آزمایش بیماری کرونا مهم‌ترین اقدام جهانی برای مقابله با کووید 19 است

سازمان جهانی بهداشت در حال آماده‌سازی تعداد زیادی کیت‌های آزمایش بیماری کرونا بوده و تا همین حالا تعداد 1.5 میلیون کیت برای 120 کشور جهان ارسال کرده است. این سازمان اعلام کرده که کشورها باید به دنبال افزایش تعداد آزمایشگاه‌ها، کیت‌های آزمایش در دسترس و همچنین پرسنل درمانی که توانایی انجام تست کرونا را دارند، باشند.

 کرونا فقط برای افراد مسن خطرساز نیست!

تدروس در مصاحبه‌اش اعلام کرده که با وجود اینکه کرونا بیشتر از همه برای افراد بالای 60 سال خطرساز است، مواردی از ابتلا و حتی مرگ جوانان و کودکان وجود داشته و نمی‌توان چنین تصور کرد که اگر شخصی دچار مشکل سلامتی خاصی نیست و یا کمتر از 60 سال سن دارد، از کووید 19 در امان است.

از طرف دیگر رئیس WHO بحث کشورهای جهان سوم و کم‌درآمد را پیش کشید و اشاره کرد که با وجود تقلای کشورهای پیشرفته جهان برای مبارزه با بیماری کرونا، آن دسته از کشورهایی که ضعیف به شمار می‌روند شدیدا در خطر بیماری کووید 19 هستند. همه‌گیر شدن بیماری کرونا در کشورهایی که آمار مبتلایان به اچ آی وی در آن‌ها بالاست و یا فقر تغذیه‌ای و جمعیت کودکان دچار سوءتغذیه در آن‌ها موضوع مهمی به شمار می‌رود، می‌تواند فاجعه‌بار باشد. به همین دلیل تدروس از تمامی کشورهای جهان درخواست می‌کند که برای مقابله با کووید 19 دست به دست هم دهند و از بحرانی‌تر شدن شرایط جلوگیری کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. افراد در همه رده‌های سنی ممکن است از ویروس کرونای جدید متأثر شوند. ظاهرا افراد مسن‌تر و افرادی که دارای بیماری قبلی هستند (به مانند آسم، دیابت، بیماری‌های قلبی) ممکن است در صورت ابتلا به ویروس دچار بیماری شدید گردند.