اپلیکیشن اپ سرچ

با اپلیکیشن اپ سرچ راحت‌تر برای گوشی هواوی خود برنامه پیدا کنید

اپلیکیشن اپ سرچ (AppSearch) جدیدترین راهکار هواوی برای دور زدن تحریم‌ها است! با این برنامه می‌توانید نرم افزارهای اندرویدی برای گوشی هواوی یا آنر خود پیدا کنید.

این روزها خرید یک گوشی هواوی یا آنر تصمیم متفاوتی است. تجربه استفاده از گوشی‌های دارای این دو برند در مقایسه با سایر دستگاه‌های اندرویدی متفاوت خواهد بود، چرا که دیگر امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل در آن‌ها وجود ندارد. البته تحریم‌های آمریکا علیه هواوی قابل دور زدن است! به عنوان نمونه چندی پیش روشی برای نصب اپلیکیشن‌ های گوگل روی گوشی های هواوی ارائه شد. بعد از آن نوبت به توسعه روشی اختصاصی به منظور نصب گوگل پلی استور در گوشی های هواوی رسید. با این حال، اگر کاربری عاشق هواوی و آنر نباشد، از دردسر دور شده و یگ گجت اندرویدی از شرکتی دیگر خریداری خواهد کرد.

از جمله ترفندهای هواوی برای دور زدن تحریم‌ها، توسعه پلتفرم موبایل جدید هارمونی او اس و همچنین راه‌اندازی فروشگاه اپ گالری بوده است. جدیدترین اقدام این شرکت، توسعه اپلیکیشن اپ سرچ محسوب می‌شود.

به صورت عادی و بدون دنبال کردن روش‌های غیر رسمی به منظور دور زدن تحریم هواوی توسط آمریکا، باید برای نصب اپلیکیشن روی گوشی‌های هوشمند هواوی و آنر از فروشگاه اپ گالری، آمازون اپ استور، ای‌پی‌کا پیور و دیگر فروشگاه‌های ارائه نرم افزارهای اندرویدی استفاده کنید. البته به عقیده گوگل، سایدلود کردن اپلیکیشن های گوگل پلی استور برای کاربران هواوی ایمن نیست.

هوااوی برای کمک به کاربران گوشی‌های هوشمندش به منظور یافتن اپلیکیشن‌های مورد نیاز، در کنار اپ گالری، اپلیکیشن اپ سرچ را ارائه کرد. کاربرد آن چیزی شبیه به جستجوی اپلیکیشن‌های اندروید در موتور جستجوی گوگل و خارج از پلی استور است.

کاربرد اپلیکیشن اپ سرچ و اپ گالری کنار یکدیگر

هواوی یک فروشگاه نرم افزاری اختصاصی دارد. بررسی اپ گالری نشان داد در حال حاضر، محدودیت‌ها و کمبود‌های آن را می‌توانید از طریق دو فروشگاه آمازون اپ استور و ای‌پی‌کا پیور برطرف کنید. جالب است بدانید توسعه اپ گالری به قبل از تحریم هواوی توسط آمریکا برمی‌گردد. این شرکت همیشه کاربران مخصوصا چینی را به استفاده از آن تشویق می‌کرد. یکی از دلایل این موضوع، ممنوع بودن استفاده از بیشتر نرم افزارهای گوگل در کشور چین است. با این حال محدودیت‌های فراوان آن سبب شد کاربران هواوی و آنر هرگز اپ گالری را جدی نگیرند.

اکنون بزرگترین گوشی‌ساز چینی برای تشویق توسعه‌دهندگان به همکاری با این شرکت به منظور افزایش تعداد بازی‌ها و اپلیکیشن‌های AppGallery، پیشنهادهای ویژه‌ای دارد. به عنوان نمونه هواوی با هدف توسعه فروشگاه اپ گالری سود بیشتری به توسعه‌دهندگان می‌دهد.

AppSearch یک اپلیکیشن مجزا از فروشگاه AppGallery است. داخل اپ گالری با جستجوی نام یک اپلیکیشن، در صورت عدم وجود آن، به بن بست خواهید خورد، اما اپ سرچ کمک می‌کند به جستجوی نرم افزارهایی که حتی در فروشگاه اختصاصی هواوی قرار ندارند بپردازید. متاسفانه خبری از فایل apk و بسته نصبی برای برنامه‌های یافت شده نیست. در عوض، برای نصب به دیگر منابع همچون آمازون اپ استور، ای‌پی‌کا میرور، وب سایت توسعه‌دهندگان یا مخصوصا خود اپ گالری ارجاع داده خواهید شد. می‌توان برنامه اپ سرچ را به نوعی موتور جستجوی مخصوص اپلیکیشن‌های اندرویدی برای کاربران گوشی‌های هواوی و آنر دانست.

هدف هواوی از این تلاش، ترغیب بیشتر کاربران برای خودداری از رو آوردن به روش‌های دور زدم تحریم‌های آمریکا و نصب گوگل پلی استور یا اپلیکیشن‌های گوگل با استفاده از راهکارهای غیر رسمی است. اگرچه هواوی از وجود چنین ترفندهایی برای از بین بردن محدودیت‌های گوشی‌های هوشمندش ناراحت نیست، اما در عمل تمایلی به آن‌ها نداشته و ترجیح می‌دهد کاربران از گوگل دور بمانند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. حس میکنم با این ابتکار عمل خیلی زود به رتبه قبلی خود اش که پر فروش ترین گوشی بوده بر گرده
    تحریم های امریکا بر علیه این کمپانی نقش اساسیی در کاهش فروش این کمپانی داشته

  2. خیلی ها بخاطر همین تحریم دور هواوی رو خط میکشن و این یعنی به زودی رتبه دوم پر فروش ترین گوشی رو از دست میده و فضا برای رقابت بین سامسونگ و شیایومی و اپل بازتر میشه
    با فاصله با این سه برند الجی و گوشی تازه به بازار اومده ریلمی هم حرکت میکنند.

    یه سری برند ها هم عملا از رقابت جا موندن مثل سونی اچ تی سی و نوکیا ….

  3. حرکت هوشمندانه ای بود با این کار تونسته تحریم های امریکا رو دور بزنه