جایگزینی کامپیوتر با آیپد پرو

اپل با انتشار دو ویدیو به لزوم جایگزینی کامپیوتر با آیپد پرو 2020 تاکید کرد!

جایگزینی کامپیوتر با آیپد پرو ایده چندین و چند ساله اپل است. این شرکت با انتشار دو ویدیوی تبلیغاتی برای تبلت iPad Pro 2020 نشان داد هنوز بر این ایده اصرار دارد.

چند روز پیش تبلت آیپد پرو 2020 اپل مجهز به مجیک کیبورد معرفی شد. اگرچه شنیدن اخباری مبنی بر امکان به تعویق افتادن تاریخ عرضه گوشی‌های آیفون سال 2020 ما را کمی ناراحت کرده است، اما تماشای اولین تبلت مجهز به دوربین سه گانه، با سیستم عامل آی او اس، ما را به وجد آورد! آیپد پرو سال جاری در دو مدل 11 اینچی و 12.9 اینچی عرضه شده و از این نظر مشابه تبلت‌های آی او اسی سال 2018 است. ارائه مدل‌های جدید با قابلیت‌های ویژه، نشان داد ایده‌ی جایگزینی کامپیوتر با آیپد پرو واقعا شدنی است!

دوربین اصلی تبلت جدید دارای دو سنسور عادی به همراه یک سنسور LiDAR است. سنسور رنگی دارای رزولوشن 12 مگاپیکسل بوده و از یک لنز واید استفاده می‌کند. دومین سنسور با رزولوشن 10 مگاپیکسل، از یک لنز اولترا واید با میدان دید 124 درجه استفاده می‌کند. سنسور LiDAR برای جمع‌آوری اطلاعات از محیط کاربرد داشته و قابلیت‌های کیت مخصوص واقعیت افزوده اپل را افزایش خواهد داد.

جایگزینی کامپیوتر با آیپد پرو

کاربرد سنسور LiDAR شبیه به سنسور ToF مورد استفاده در دوربین گوشی‌های پرچمدار دو سال اخیر است. آن‌ها به وسیله اندازه‌گیری زمان رفت و برگشت نور مادون قرمز بعد از برخورد و بازتاب از یک شی، فاصله تا آن را به طور دقیق محاسبه می‌کنند. با استفاده از این روش می‌توان فاصله تا اشیای قرار گرفته در شعاع پنج متری را با دقتی بالا به دست آورد. عملیات محاسبه، طی چند نانوثانیه صورت می‌گیرد. به لطف جمع‌آوری اطلاعات بیشتر از محیط، عکس‌های پرتره باکیفیتی گرفته شده و اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده دقت بیشتری خواهند داشت.

اصرار جایگزینی کامپیوتر با آیپد پرو 2020

اپل بعد از رونمایی تبلت‌های آی او اسی جدید، مجددا روی قابل جایگزین بودن آن‌ها با سیستم‌های کامپیوتر دسکتاپ و لپ تاپ تاکید کرد. بعد از این ادعا، نوبت به انتشار دو ویدیوی تبلیغاتی برای تبلت‌ آیپد پرو 2020 رسید. در این ویدیوها نیز روی ایده جایگزینی کامپیوتر با آیپد پرو تاکید می‌شود. عنوان ویدیوی اول، «کامپیوتر بعدی شما یک کامپیوتر (دسکتاپ یا لپ تاپ) نیست» انتخاب شد! در این ویدیو همچنین به استفاده از دوربینی متشکل از سه سنسور روی یک تبلت تاکید شده است.

مجیک کیبورد سوژه دیگر اول ویدیوی تبلیغاتی تبلت iPad Pro 2020 است. اپل سال‌های قبل نیز بعد از رونمایی از تبلت‌های آی او اسی خود، یک کیبورد اکسترنال به عنوان بخشی از لوازم جانبی گجت معرفی می‌کرد، اما تفاوت مجیک کیبورد، داشتن ترک پد است. صفحه کلید به صورت مغناطیسی به تبلت وصل شده و طراحی فوق‌العاده‌ای دارد، به طوری که سرعت کار با آن در مقایسه با کیبوردهای قبلی افزایش پیدا خواهد کرد.

مجیک کیبورد و مخصوصا ترک پد آن، در صورت دریافت آپدیت iPadOS 13.4، توسط تبلت‌های قبلی اپل نیز پشتیبانی خواهد شد. چند روز پیش، تاریخ انتشار آپدیت iOS 13.4 و iPadOS 13.4 اعلام شد.

جایگزینی کامپیوتر با آیپد پرو

یکی دیگر از نکات مورد اشاره در اولین ویدیوی تبلیغاتی آیپد پرو 2020، قدرت گرفتن آن از تراشه اپل A12Z است. اپل مدعی است به لطف استفاده از این تراشه، تبلت جدید آن‌ها از نظر عملکرد پردازشی، از بیشتر لپ تاپ‌های بازار قدرت بیشتری دارد. پردازنده اصلی و پردازشگر گرافیکی آن 8 هسته‌ای بوده و از موتور مبتنی بر شبکه عصبی اختصاصی شرکت اپل به منظور مدیریت پردازش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند. در مقایسه با تبلت‌های آی او اسی قبلی، iPad Pro سال جاری از نظر قدرت پردازشی چند سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد.

در ویدیوی تبلیغاتی اول، سازنده در تلاش برای نمایش قدرت کافی تبلت جدید به منظور جایگزینی با کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ است. جایگزینی کامپیوتر با آیپد پرو با در نظر گرفتن توسعه سیستم عامل‌های متفاوت برای تبلت‌های اپل در مقایسه با گوشی‌های هوشمند آن، منطقی‌تر می‌شود.

نام ویدیوی تبلیغاتی دیگر اپل، «چگونگی استفاده صحیح از یک کامپیوتر» است. البته منظور اپل از کامپیوتر در این ویدیو، به جای یک سیستم دسکتاپ یا لپ تاپ، تبلت آیپد پرو جدید به همراه مجیک کیبورد است. حین استفاده از این کامپیوتر قابل حمل می‌توانید به مجیک کیبورد یا قلم مخصوص توسعه یافته برای تبلت‌های سری Pro تکیه کنید. اکنون کیبورد اکسترنال تبلت دارای ترک پد بوده و اپل پنسل، از قابلیت‌های جدیدتری برای افزایش بهره‌وری پشتیبانی می‌کند.

تبلت جدید شرکت اپل قادر است به لطف استفاده از یک لنز اولترا واید، عکس‌هایی با میدان دید بیشتر بگیرد. استفاده از کیت نرم افزاری مخصوص واقعیت افزوده اپل یعنی ARKit، در iPad Pro 2020 تجربه بهتری در مقایسه با سایر دستگاه‌های آی او اسی خواهد بود. دلیل آن، افزوده شدن یک سنسور LiDAR به دوربین محسوب می‌شود.

جایگزینی کامپیوتر با آیپد پرو

در تیزرهای تبلیغاتی جدید اپل، مزیت جایگزینی کامپیوتر با آیپد پرو 2020 از زوایای مختلف ارزیابی شده است. به عنوان نمونه برای استفاده از یک سیستم دسکتاپ ناچار به نشستن پشت میز کار خود هستید، اما تبلت قابل حمل بوده و می‌توان از آن در هر جایی استفاده کرد. اپل ادعا می‌کند تبلت جدید این شرکت برای مالتی تسکینگ گجت بسیار بهتری در مقایسه با سیستم‌های کامپیوتری عادی است.

برخی عقیده دارند کامپیوتر اسباب بازی نبوده و برای اجرای بازی‌های ویدیویی مناسب نیست. این در حالی است که تبلت‌های آیپد جزو بهترین‌ گجت‌‌ها به منظور اجرای بازی به شمار می‌روند. نمایشگر آن‌ها بزرگ بوده و از طرفی بی‌شمار بازی مخصوص پلتفرم موبایل اپل توسعه پیدا کرده است.

یکی دیگر از قوانین کار با سیستم‌های کامپیوتری عادی، عدم لمس نمایشگر است! در آن سو صفحه نمایش iPad Pro لمسی بوده و دست زدن به آن، امری ضروری حین استفاده از گجت محسوب می‌شود!

جایگزینی کامپیوتر با آیپد پرو با توجه به پشتیبانی تبلت‌های اپل از سیم کارت و امکان اتصال به شبکه 4G و LTE، حرکت پسندیده‌ای است! به این ترتیب مجبور به قرارگیری در محدوده تحت پوشش مودم وای فای نبوده و در صورت ضعف سیگنال‌های آن، می‌توانید به شبکه موبایل متصل شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خوب چیزی که کاملا واضحه هست اینه که دنبا داره به سمتی میره که
    هر روز وزن و اندازه لوازم و کم تر کنه و امکانات شون بیشتر همین طور که از سمت کامپیوتر های غول اسا به سمت کامپیوتر های خونگی و بعد لپ تاب و حالا ام تبلت

  2. البته همه لپتاپ ها هم دارن میرن به سمت تبلت شدن!

    ولی هیچ چیز نمی تونه جای سیستم عامل ویندوز دسکتاپ و لپتاپ بگیره و به زودی تبلت ها هم میان از این سیستم عامل قدرتمند استفاده می کنند

    والا اینجوری که داره قدرت سخت افزاری موبایل ها زیاد میشه، حتی ممکن هست موبایل با سیستم عامل ویندوز دسکتاپ هم تولید بشه مه محشر! میشه!

    کار اندروید یک سره میشه

    با سپاس