آپدیت درایور GPU

درایور GPU چندین گوشی سامسونگ و گوگل به زودی آپدیت می‌شود

سه شرکت کوالکام، گوگل و سامسونگ در حال آماده‌سازی یک به‌روزرسانی برای درایور GPU گوشی‌های مجهز به چیپست اسنپدراگون 765 و 865 است که می‌تواند عملکرد پردازشگر گرافیکی آن‌ها را بهبود ببخشد.

شرکت کوالکام در رویداد Snapdragon Summit که ماه دسامبر سال 2019 برگزار شد، رسماً از دو پلتفرم اسنپدراگون 765 و اسنپدراگون 865 مجهز به GPU ارتقاء‌پذیر پرده برداری کرد. امروز، گوگل ابزار Android GPU Inspector را معرفی کرد که یک ابزار پروفایلینگ گرافیک برای پردازشگرهای گرافیکی گوشی‌های هوشمند است و به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد عملکرد بازی‌های خود را بهینه کرده و دستاوردهای جدید خود را از طریق به‌روزرسانی‌های OTA در پلی استور، در اختیار کاربران بگذارند.

این ابزار جدید از دو مدلGPU آدرنو و مالی پشتیبانی می‌کند و به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد به‌روزرسانی‌های OTA را برای دیوایس‌های سازگار ارسال کنند. فهرست این گوشی‌های سازگار شامل دو گوشی سری گوگل پیکسل 4، نسخه‌های اگزینوسی و اسنپدراگونی سامسونگ گلکسی نوت 10 و گلکسی اس 10 می‌شود. گوگل وعده داده است که به زودی این فهرست غنی‌تر و گسترده‌تر نیز خواهد شد.

آپدیت درایور GPU

به نقل از کوالکام، این بهینه‌سازی‌های جدید می‌تواند توان GPU را تا 40 درصد افزایش ببخشد، در حالی که نرخ فریم سریع‌تر و عمر باتری بهبود پیدا کرده‌تر را نیز در گوشی‌های سازگار به همراه خواهد داشت. گوگل و کوالکام هم اکنون با استودیوهای بازی‌سازی مختلفی از جمله Gamelotft و Blizzard Entertainment همکاری کرده‌اند تا اولین به‌روزرسانی‌های مربوط به درایور GPU را تا اواخر سال جاری میلادی برای گوشی‌های سازگار عرضه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بدبخت این کوالکام بزرگترین و بهترین شرکت سازنده پردازنده موبایل جهان
    لابد کایرین بنجل یا دگزانوش سامی جون بدرد نخور دوست داری

  2. یکی از مزایای کوالکام هم همینه… با آپدیت درایور gpu بنچمارک هاش بهترم میشه…

  3. خیلی بدبخته میتونه سودی که میخواد از چیپست بدست بیاره رو از فروش بیشتر گوشی بگیره اگه کلا اسنپدراگون بزاره

  4. عالیه واقعا پردازنده های دراگون 765و865حرف ندارن