مبارزه با کرونا

اعمال محدودیت‌های شدید برای مبارزه با کرونا و جریمه سنگین در انتظار مسافران

رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد برای مقابله با کروناویروس از فردا ساعت 8 صبح محدودیت‌های شدید و جریمه سنگینی در انتظار مسافران و برخی از اصناف خواهد بود.

ویروس کرونا با سرعت زیادی در ایران شیوع پیدا کرده و توانست در مدت کوتاهی خود را به تمامی استان‌های کشور برساند. در همین راستا طرح‌های مختلفی برای کاهش سرعت شیوع این ویروس در نظر گرفته شد که اولین اقدام‌ها تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها بود. در همین راستا کمیته مبارزه با کرونا برای مقابله با این ویروس قصد دارد محدودیت‌های شدید و جریمه‌های سنگینی را برای برخی از اصناف و مسافران در نظر بگیرد که در ادامه جزئیات این طرح را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به این که محدودیت‌های شدیدی را برای کنترل این ویروس اعمال خواهیم کرد، گفت به افرادی که قصد دارند به مسافرت بروند توصیه می‌کنیم از همین حالا از سفر خود منصرف شوند و بدون ورود به شهرهای در مسیر به مقصد اصلی خود برگردند. وی افزود در طرح جدیدی که در نظر گرفتیم فقط افراد ساکن اجازه ورود به شهر خود را خواهند داشت.

اعمال محدودیت‌های سراسری برای مبارزه با کرونا

کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد از ساعت 8 صبح روز جمعه 8 فروردین 99 طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور به اجرا خواهد رسید که محدودیت‌های اعمال شده در این طرح به شرح زیر است:

  1. فقط افراد بومی ساکن هر شهر اجازه دارند به آن شهر وارد شوند و افراد غیرساکن اجازه ورود را نخواهند داشت. شناسایی افراد ساکن و بومی نیز توسط کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه‌نامه خودرو انجام می‌شود.
  2. افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی می‌توانند بدون هیچ مشکلی به شهر خود برگردند، اما این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را ندارند و از کنارگذارها می‌بایست عبور کنند.
  3. مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان زمان این طرح تعطیل خواهند بود.
  4. در این طرح بوستان‌ها، پارک‌ها، مراکز تفریحی، تفرجگاه‌ها، استخرها و سایر محل‌های تجمع افراد تعطیل خواهند بود.
  5. برای اصناف سه گروه در نظر گرفته شد؛ گروه اول که برای خدمات مردم فعالیت دارند و می‌بایست فعال باشند و برای آنها محدودیت زمانی وجود نخواهد داشت. گروه دوم اصناف که می‌بایست تعطیل شوند تا پایان طرح تعطیل خواهند بود. گروه سوم اصناف با نظر استانداری‌ها فعالیت خود را ادامه می‌دهند. همچنین انصاف و مراکزی که فعالیت دارند می‌بایست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
  6. اداره‌های دولتی طبق بخشنامه صادر شده توسط معاون محترم رئیس جمهور و سازمان اداری استخدامی حداکثر با یک سوم نیروهای اداری و به صورت شیفت‌بندی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
  7.  برگزاری هر نوع مراسم که باعث تجمع افراد می‌شود، چه رسمی و چه غیر رسمی ممنوع است.
  8. تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل‌ بار کالاها، مایحتاج مردم و همچنین سوخت ممنوع نخواهد بود.
  9. برای جابه‌جایی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری نیز علاوه بر اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی، محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.
  10. در مبادی خروجی با تشخیص وزارت بهداشت و با مشارکت بسیج، هلال احمر و سایر بخش‌های ذی‌ربط، طرح کنترل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.
  11. محدودیت‌هایی که در این طرح در نظر گرفته شده است برای کارکنان دستگاه‌های دولتی که محل سکونت آنها در نقطه دیگری از محل کارشان قرار دارد، اعمال نخواهد شد. البته تیم‌های تشخیصی در مبادی کنترلی قرار دارد که با احراز کارمندان به آنها اجازه عبور خواهد داد.
  12. با هدف این که این طرح به درستی به اجرا برسد، خودروهای افراد متخلف طبق مقررات به مدت 1 ماه با دریافت کلیه هزینه‌های جانبی توقیف می‌شود. علاوه بر این، جریمه 500 هزار تومانی برای رانندگان خودروهایی که تخلف کنند و وارد شهرهای دیگر شوند و همچنین پلمپ واحد‌های صنفی متخلف به مدت 1 ماه با هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی در نظر گرفته شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. انشالله هر چه زود تر این داستان ها تموم بشه و همه مردم و زندگی ها برگرده به وضع سابق اش
    به امید روز های بهتر

  2. باید همون روز اول و یه ماه پیش این محدودیت رو ایجاد میکردن

  3. مسیر اردبیل ب آستارا هم بستن
    بعد یه عده ماشینشونو گذاشتن پشت این ماشین سنگینا از پلیس راه رد کردن
    آدم بیشعور کم نیست

  4. خوبه حالا یکم به ذهنشون رسیده یکم جریمه بزارن یکم سخت‌گیری کنن

  5. کرونا ثابت کرد که پزشکان این همه سال مفت خوردن و خوابیدن !! فقط بلدن ویزیت گرون بگیرن و ادعای خدایی کنن و پشت ماشین های گرون مخفی شن !!! الان اگه عرضه شو دارن واکسن بسازن ! ندارن چون سواد ندارن ! فقط بلدن از داروهای 1 قرن پیش همش تو نسخه ها استفاده کنن