سایپا شاهین

طرح فروش سایپا شاهین تا پایان فروردین 99 اجرا خواهد شد+قیمت و مشخصات

گروه خودروسازی سایپا قصد دارد تا پایان فروردین 99 سدان جدید سایپا شاهین را به صورت پیش فروش به بازار عرضه کند. در ادامه جزئیات قیمت و مشخصات محصول جدید سایپا را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اخیرا شرکت سایپا تیزرهای مختلفی از خودرو سایپا شاهین را در صداوسیما ملی به نمایش گذاشت که نشان می‌دهد این خودروساز داخلی قصد دارد به‌زودی سدان جدید خود را به فروش برساند. طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی شرکت سایپا قصد داشت پیش از شیوع ویروس کرونا و در اسفند 98 از مدل نهایی و قابل فروش سایپا شاهین پرده بردارد، اما گسترش کرونا باعث شد تا برنامه معرفی و عرضه محصولات جدید این خودروساز به تعویق بی‌افتد و سایپا برای معرفی و بازاریابی سدان جدید خود از رسانه‌های جمعی استفاده کند.

فروش سایپا شاهین تا پایان فروردین 99

سایپا شاهین

سایپا طبق برنامه قبلی خود قصد داشت نخستین مرحله پیش فروش شاهین را طی هفته آینده به مناسبت نیمه‌شعبان به اجرا درآورد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های این شرکت خودروسازی با تغییراتی همراه شد و اکنون به نظر می‌رسد احتمالا سایپا شاهین تا پایان فروردین 99 به بازار عرضه خواهد شد و مشتریان می‌توانند این سدان جدید سایپا را به صورت اینترنتی سفارش دهند.

قیمت سایپا شاهین

سایپا شاهین

شرکت سایپا تاکنون از جزئیات قیمتی سدان جدید خود اطلاعاتی را منتشر نکرده است، اما برخی از منابع حوزه خودرو اعلام کردند قیمت اولیه سایپا شاهین کمتر از دنا پلاس خواهد بود. البته چنین فرضیه‌ای قطعی نیست، اما به احتمال زیاد قیمت شاهین کمتر از 115 میلیون تومان خواهد بود. همچنین برخی از منابع از تحویل شاهین در تابستان 99 به دست مشتریان خبر می‌دهند. از این رو این خودرو در اواخر خرداد سال 99 به تولید انبوه خواهد رسید. طبق تیزرهایی که در تلویزیون منتشر شده است، این نسخه از سایپا شاهین بدون نمایشگر لمسی 7 اینچی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه اتوماتیک، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، دوربین عقب و سنسور پارک بود، این در حالی است که بسیاری از منابع اعلام کردند به احتمال زیاد این خودرو با چنین امکاناتی تولید خواهد شد.

مشخصات سدان شاهین

سدان جدید سایپا از یک موتور 1.5 لیتری توربو 4 سیلندر 8 سوپاپ بهره می‌برد. این موتور مدل ارتقا پیدا کرده پیشرانه M15 بوده  که شرکت سایپا مدتی قبل از آن در خودروهای تیبا، ساینا و سایپا کوییک استفاده کرده است. طراحان با ایجاد تغییراتی سر سیلندر، بلوک اصلی و ضرایب اطمینان آن را ارتقا داده‌اند. از این رو این پیشرانه به کمک فناوری توربوشارژ می‌تواند قدرتی برابر با 108 اسب بخار و گشتاور 165 نیوتن‌متری را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 5 سرعت دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. همچنین این پیشرانه از استاندارد آلایندگی یورو 5 نیز بهره می‌برد.

انتظار می‌رود مدل تولیدی این خودرو از امکاناتی چون کامپیوتر سفر، سامانه هشدار وضعیت دنده GSI، آینه‌های تاشو برقی، دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سنسور پارک و دوربین عقب،  تهویه اتوماتیک، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، رینگ آلومینیومی، فرمان کمکی برقی، استارت دکمه‌ای و سانروف برخوردار باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. انشالله شروعی باشه بر پایان تولید پراید

  2. این لگن که تا پارسال اسمش روهام بود….

  3. موتور 8 سوپاپ توربو خخخخخخ منم میدونم که فاییدیه نداره با اینکه 16 سالمه بعد مهندش مملکت نفهمیده خخخخخ چه زجه ای بزنه

  4. بازم سایپا یه ارتقا میده ایران خودرو یه موتورو فقط رو بیستا ماشین میزاره

  5. آخه این چیه که منت هم میذارن با کمتر از ۱۱۵ میلیون میخوان بدنش ببین به چه فلاکتی افتادیم که باید ۱۰۰ میلیون پول پای این زباله بدیم.

  6. پلتفرم تویوتا کرولا نسل قبل .بدنه بریانس .تریم داخل مخلوطی از بریانس و دویست و شش .موتور تیبا یا همون پراید که یکم تعغیر دادن .🤣اون زمانی که توی نمایشگاه دیدمش ماشین خوبی بود اما واقعا دیگه با موتور تیبا بدرد نمیخوره

  7. این کرکس هم نیست چه برسه به شاهین
    البته شاید هم شهین (بانو) باشه