ویروس کرونا

گربه‌ها می‌توانند ویروس کرونا را به یکدیگر منتقل کنند

بررسی جدید پژوهشگران چینی نشان می‌دهد گربه‌ها می‌توانند ویروس کرونا را به یکدیگر منتقل کنند و به تمام علائم بیماری کویید 19 دچار شوند.

ویروس کرونا برای نخستین بار از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و اکنون با گذشت چند ماه میزان مبتلایان به این ویروس همه‌گیر به بیش از 1 میلیون نفر رسید که متاسفانه بیش از 50 هزار نفر نیز جان خود را از دست دادند. در این بین نگرانی‌های زیادی مبنی بر اینکه آیا حیوانات نیز به بیماری کویید 19 مبتلا می‌شوند ایجاد شده است که در همین راستا پژوهشگران موسسه تحقیقاتی هاربین وترنری (Harbin Veterinary Research Institute) چین در جدیدترین بررسی‌های خود دریافتند که گربه‌ها می‌توانند کروناویروس را به یکدیگر منتقل کنند.

ابتلا گربه‌ها به ویروس کرونا

بر اساس بررسی جدید محققان چینی گربه‌ها نیز می‌توانند به این ویروس مبتلا شوند و حتی این ویروس را به سایر گربه‌ها منتقل کنند. طبق این گزارش، ویروس کرونا توسط قطرات تنفسی میان گربه‌ها منتقل می‌شود، اما احتمال ابتلای مرغ‌ها، خوک‌ها، سگ‌ها و اردک‌ها به این بیماری بسیار پایین است. در این گزارش آماده است یک فرد بلژیکی که به بیماری کویید 19 مبتلا شده بود، پس از یک هفته گربه خانگی این فرد نیز به علائمی چون مشکلات تنفسی، استفراغ و اسهال دچار شد که محققان دانشگاه لیژ بلژیک با انجام آزمایش متوجه شدند این گربه به کرونا مبتلا شده است.

در همین رابطه اریک فیور (Eric Fèvre) عنوان کرد:

آن دسته از افرادی که دارای حیوانات خانگی هستند و با آنها تماس دارند، می‌بایست پس از تماس با آنها نکات بهداشتی چون شستن دستها را رعایت کنند. همچنین اگر خود صاحبان حیوانات خانگی نیز به کرونا مبتلا شدند، باید از تماس صمیمانه با آنها پرهیز کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. فقط ناقل میشن یا باعث مرگ شون هم میشه ؟؟

  2. بهونه جدید چینی ها برای کشتن و خوردن سگ و گربه