لپ تاپ ریزر بلید 15

لپ تاپ ریزر بلید 15 نسخه 2020 رسما معرفی شد

برند ریزر به طور رسمی از نسخه 2020 لپ تاپ ریزر بلید 15 (Razer Blade 15) در دو مدل پایه و پیشرفته رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات هر دو مدل بیشتر آشنا می‌شویم.

بازار سخت‌افزار لپ‌‌تاپ‌ها این روزها داغ است. اینتل رسما از نسل دهم تراشه‌های سری H خود رونمایی کرد و انویدیا نیز نسخه موبایل کارت‌‌های گرافیک قدرتمند RTX Super خود را معرفی کرد. قاعدتا هیچ کدام از این خبرها برای تولیدکنندگان رایانه‌های قابل حمل که برای به‌روزر کردن محصولات خود سخت در تلاش بوده‌اند، جای تعجب ندارد. اکنون شرکت‌های تولیدکننده لپ‌‌تاپ نیز دست به معرفی محصولات جدید خود زده‌اند تا این بازار بیش از پیش داغ شود.

مشخصات مدل پایه لپ تاپ ریزر بلید 15 (2020)

در همین راستا، برند ریزر (Razer) از نسخه جدید 2020 لپ‌ تاپ ریزر بلید 15 رونمایی کرده است. نسخه جدید لپ‌تاپ گیمینگ ریزر در دو کانفیگ جداگانه و البته بسیار شبیه به هم وارد بازار خواهد شد. در میان تغییرات مختلفی که در طراحی مدل جدید صورت گرفته است، کیبورد جدیدی برای این مدل در نظر گرفته شده است. در کیبورد جدید کلیدهای جهت‌نما کوچک‌تر شده‌اند و در حین حال آرایش بهتری دارند. انتقاداتی به صفحه کلید مدل قبلی وارد بود.

لپ تاپ ریزر بلید 15

این مدل مجهز به پردازنده نسل دهم اینتل Core i7-10750H است که دارای 6 هسته و 8 ترد پردازشی با فرکانس 2.6 گیگاهرتز است. این رقم در حالت بوست تا 5 گیگاهرتز قابل افزایش است. ریزر تصمیم گرفته از کارت گرافیک انویدیا GTX1660 Ti در مدل پایه این لپ‌تاپ استفاده کند. البته امکان انتخاب کانفیگ با کارت گرافیک انویدیا RTX 2070 Max-Q نیز وجود دارد.

لپ‌تاپ ریز بلید 15 نسخه 2020 دارای صفحه نمایش مات از نوع IPS LCD با وضوح فول اچ دی و نرخ رفرش 144 هرتز است که قابلیت ارتقا به نمایشگر اولد را نیز دارد. به علاوه، بر خلاف مدل پیشرفته، یک پورت اترنت نیز در مدل پایه به چشم می‌خورد.

مشخصات مدل پیشرفته لپ تاپ ریز بلید 15 (2020)

مدل پیشرفته یا Advanced دارای کارت‌خوان اس دی UHS-III است و قابلیت شارژ شدن از طریق پورت‌های USB-C هم وجود دارد. این مدل دارای تفاوت‌های خارجی و داخلی دیگری نیز با مدل پایه است که من جمله می‌توان به طراحی خنک‌سازی پیشرفته موسوم به Vapor Chamber، نور پس‌زمینه RGB برای صفحه کلید، پردازنده قوی‌تر، کارت‌ گرافیک قدرتمندتر و غیره اشاره کرد.

لپ تاپ ریزر بلید 15

در این نسخه از پردازنده قدرتمند هشت هسته‌ای اینتل Core i7-10875H بهره گرفته شده که فرکانس آن تا 5.1 گیگاهرتز قابلیت اورکلاک دارد. کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس آر تی ایکس 2070 سوپر وظیفه پردازش گرافیکی را در اینجا به عهده دارد. همچنین می‌توانید مدل قوی‌تر آر تی ایکس 2080 سوپر را نیز انتخاب کنید. هر دو کارت از نوع Max-Q هستند که انویدیا ادعا می‌کند شاهد پیشرفت 50 درصدی در راندمان مصرف انرژی خواهیم بود. در بخش صفحه نمایش، می‌توانید از بین نمایشگر LCD با نرخ رفرش 300 هرتز یا نمایشگر اولد انتخاب کنید. پنل اولد حتی از نوع لمسی بوده و دارای محافظ گوریلا گلس نیز هست.

هر دو مدل پایه و پیشرفته از 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 بهره می‌برند و تاچ‌پد پوشانده‌شده با شیشه دارند که جلوه زیبایی به تاچ‌پد می‌دهد. ریزر از درایو SSD با مقدار حافظه 256 و 512 گیگابایتی به ترتیب در مدل پایه و پیشرفته استفاده کرده است که قابل ارتقا نیز هستند.

مدل پایه لپ تاپ ریزر بلید 15 (2020) قیمتی معادل 1599 دلار دارد. هر دو نسخه از ماه مه وارد بازار خواهند شد. قیمت نسخه پیشرفته هنوز اعلام نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ۱۵۹۹ دلار به پول ما یه چیزی حدود ۲۴ یا ۲۶ میلیونی میشه
    این پول تازه بدون مالیات و سایر هزینه ها و قیمت هاست
    به نظر تون ارزش اش رو داره ؟