نصب ویندوز 10 روی آیفون

نصب ویندوز 10 روی آیفون ایکس با ماشین مجازی UTM ممکن شد!

نصب ویندوز 10 روی آیفون و آیپد از طریق ماشین مجازی UTM امکان‌پذیر شد. به این ترتیب می‌توان روی گوشی یا تبلت آی او اس (iOS) خود به Windows 10 و برنامه‌های آن دسترسی داشت.

ماشین‌های مجازی، بهره‌روی سیستم‌های کامپیوتری را به شدت افزایش داده‌اند. به لطف استفاده از آن‌ها می‌توان روی یک کامپیوتر ویندوزی، لینوکسی یا دارای مک او اس، به انواع مختلفی از سیستم عامل، به صورت همزمان، دسترسی داشت. هر یک از این سیستم عامل‌ها در قالب یک ماشین مجازی روی سیستم عامل اصلی سوار شده و شبیه به یک کامپیوتر کاملا مجزا عمل می‌کنند.

در پلتفرم‌های دسکتاپ، ابزارهای متعددی برای ساخت ماشین مجازی وجود دارد. در یکی از مطالب پیشین به مقایسه وی ام ویر و ویرچوآل باکس با هایپر وی پرداخته و بهترین نرم افزارهای ساخت ماشین مجازی را مشخص کردیم. در سیستم کامپیوتری دسکتاپ و لپ تاپ می‌توان اپلیکیشن‌های مجازی سازی را به راحتی نصب کرد، اما در گوشی‌های هوشمند، این کار ساده نیست. مخصوصا در محیط بسته آی او اس، این کار باز هم سخت‌تر می‌شود. با این حال نصب ویندوز 10 روی آیفون ایکس با استفاده از UTM امکان‌پذیر شده است!

UTM یک ماشین مجازی متن باز بوده و با استفاده از آن قادر به اجرای ویندوز 10 روی گوشی‌های اپل خواهید بود. بر اساس اعلام Creators، این ماشین مجازی نه تنها سیستم عامل‌های ویندوز، بلکه برخی توزیع‌های لینوکس را نیز روی آیفون و آیپد سوار می‌کند. در مقایسه با سایر ابزارهای مشابهی که پیشتر توسعه پیدا کرده ولی هرگز در قالب محصولی قابل استفاده عرضه نشدند، سرعت اجرای ویندوز 10 روی یک دستگاه آی او اسی با استفاده از UTM کاملا قابل قبول است. برخی کاربران به لطف آن اکنون روی گوشی آیفون ایکس خود سیستم عامل ویندوز 10 در اختیار دارند!

حین استفاده از UTM حس اجرای یک ماشین مجازی به شما دست نداده و ویندوز 10 خیلی طبیعی به نظر می‌رسد. با وجود بهتر بودن عملکرد این ماشین مجازی مخصوص دستگاه‌های موبایل اپل در مقایسه با موارد مشابه، سرعت عملکرد آن هنوز پایین است. به عنوان نمونه، باز کردن تنظیمات یا پنجره ویندوز نزدیک به 30 ثانیه زمان برد.

نصب ویندوز 10 روی آیفون ایکس

نکته مهم دیگر، عدم نیاز به جیل‌برک کردن یا هک گوشی به منظور نصب ویندوز 10 روی آیفون است. در اولین تست، داخل فولدرهای مختلف گشت و گذار کرده و بعد از دست بردن داخل یک سری تنظیمات ویندوز، با اپلیکشن‌های Paint و آفیس چند دقیقه‌ای کار کردیم.

در عمل، نمی‌توان خیلی روی کارایی این روش حساب کرد. بعد از نصب یکی از نسخه‌های قدیمی ویندوز 10، اجرای آن نزدیک به 20 دقیقه زمان برد. در هر مرتبه اجرای یک اپلیکیشن، برای باز شدن آن باید چند ثانیه منتظر بمانید. توسعه‌دهنده UTM اعلام کرد در اولین تست، نصب ویندوز 10 روی گوشی اپل با استفاده از یک فایل ISO این سیستم عامل، دو ساعت زمان برد. بعد از آن، وی 20 دقیقه برای اجرای سیستم عامل منتظر ماند! با این حال توسعه‌دهنده امیدوار است در آینده و تا زمان عرضه آیفون‌ها و آیپدهای جدید، بهره‌روی و سرعت راهکارش بهبود پیدا کند.

نحوه نصب ویندوز 10 روی آیفون

با وجود عدم نیاز به جیل‌برک کردن گوشی آیفون یا تبلت آیپد، همانند همیشه اپل با نصب اپلیکیشن از خارج اپ استور مخالفت خواهد کرد، به همین دلیل باید UTM را سایدلود کنید. به این منظور:

  • AltStore را دانلود کرده و سورس alt.getutm.app را اضافه کنید.
  • UTM را دانلود و نصب کنید.
  • بعد از نصب UTM، یک فایل ISO ویندوز 10 روی گوشی دانلود و با استفاده از آن، سیستم عامل جدید را روی ماشین مجازی نصب کنید.

توسعه‌دهنده یک ویدیوی 13 دقیقه‌ای در کانال Hacking Jules یوتیوب برای درک بهتر فرآیند آپلود کرد. تماشای آن به نصب ویندوز 10 روی گوشی‌ هوشمندتان کمک خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عالی بود
    جدید ترین چیزی بود که خوندم
    و ممنونم بابت این که بهترین ها رو در اختیار ما میزارین