رایج ترین مشکلات هواوی وای 6 پرو 2019

رایج ترین مشکلات هواوی وای 6 پرو 2019 (Huawei Y6 Pro 2019) + راه حل

در این مطلب قصد داریم تا به رایج‌ ترین مشکلات هواوی وای 6 پرو 2019 (Huawei Y6 Pro 2019) بپردازیم. موارد گرد آمده در این مطلب بر اساس گزارش‌ها و شکایات کاربران در سراسر جهان است و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند.

هواوی وای 6 پرو 2019 یکی از گوشی‌های هوشمند اقتصادی کمپانی هواوی است. اما آیا این گوشی از همه لحاظ کامل و بی‌نقص است؟ قطعا اینطور نیست. در این مقاله ما سعی داریم که به برخی از مشکلات رایج در این گوشی‌ها اشاره کنیم و در کنار این موضوع راه حل‌هایی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید. اگر مشکلات و مسائل پیش آمده در گوشی شما، در لیست زیر وجود دارند، پس این مطلب را به دقت مطالعه کنید و راه‌حل‌های موجود برای هر یک از آن‌ها را امتحان کنید.

توجه: مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند. 

فهرست رایج ترین مشکلات هواوی وای 6 پرو 2019

مشکل داغ شدن

اگر بالا رفتن درجه حرارت گوشی شما باعث داغ شدن آن شد، اول از هرچیز باید اقدامات زیر را انجام دهید. نحوه رفع مشکل داغی در گوشی وای 6 پرو 2019 چگونه است؟

  1. اجازه ندهید که گوشی بیش از اندازه شارژ شود، به محض اینکه شارژ گوشی پر شد، آن را از شارژر جدا کنید.
  2. هرگز حین شارژ شدن از گوشی استفاده نکنید، استفاده طولانی از گوشی هنگام شارژ شدن باعث داغ شدن آن می‌شود.
  3. عامل دیگری که باعث داغ شدن گوشی می‌شود، بازی کردن بیش از حد با آن است. بهتر است با فاصله زمانی بازی کنید.
  4. سرانجام، مطمئن شوید که هنگام برقراری تماس تلفنی، چیزهایی مثل دیتا و GPS گوشی خاموش است. زیرا برقراری تماس به یک انرژی مستمر و خدمات مختلف نیاز دارد که با روشن بودن این موارد، گوشی داغ می‌شود.

انجام مراحل فوق از داغ شدن گوشی شما جلوگیری می‌کند، اما اگر این مشکل همچنان ادامه داشت، توصیه می‌شود که به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

مشکل ضعف عمر باتری

اگر شما هم یکی از کاربران گوشی هواوی Y6 Pro 2019 هستید که با مشکلات باتری در این گوشی مواجه شده‌اید، بهتر است موارد زیر را مطالعه کنید تا بدانید که چه عواملی باعث مشکل در باتری گوشی شما می‌شوند.

چگونه می‌توان مشکل ضعف عمر باتری گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 را رفع کرد؟

  1. اول از هر چیز، هر برنامه‌ی متفرقه‌ای را که ادعا می‌کند محافظ باتری گوشی شماست، حذف کنید.
  2. بعد، وارد تنظیمات گوشی شده و گزینه ذخیره باتری یا Power saving را فعال کنید. قابلیت battery saver ارائه شده توسط کارخانه گوشی که به صورت پیش‌فرض در گوشی وجود دارد، برای حل و جلوگیری از این مشکل موثر است.
  3. در صورت نیاز نداشتن به موقعیت مکانی، بهتر است Location services گوشی را غیرفعال کنید.
  4. همچنین سعی کنید که فقط در صورت نیاز به اینترنت، دیتای گوشی را فعال کرده و هنگامی با اینترنت کار ندارید، آن را خاموش کنید، زیرا این مسئله موجب می‌شود تا باتری گوشی شما به سرعت تخلیه شود.
  5. سعی کنید، برنامه‌هایی نظیر فیسبوک را که برای اجرا در گوشی به خدمات پس زمینه نیاز دارند، از گوشی خود حذف کنید. زیرا این گونه برنامه‌ها باتری زیادی را مصرف می‌کنند.

انجام مراحل فوق به حل مشکل شما کمک خواهند کرد. اما اگر این مشکل همچنان پابرجا ماند، بهتر است که به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

مشکل در رابط کاربری کند و همراه لگ

با آنکه کمپانی هواوی ادعا می‌کند که این گوشی نسبت به گوشی‌های نسل قبلی، بسیار سریعتر است، اما برخی از کاربران با مشکل لگ و کندی در رابط کاربری این گوشی یعنی هواوی وای 6 پرو 2019 مواجه شده‌اند.

چگونه در گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 مشکل لگ را برطرف کنیم؟

  1. اول از همه شما باید هر اپلیکیشن لانچر متفرقه‌ای که نصب کرده‌اید را پاک کنید. چون اغلب لانچرها برای عموم گوشی‌ها با هر مشخصاتی بهینه نشده‌اند. سپس یک هارد ریست انجام دهید. گوشی را خاموش کرده و مجدد آن را روشن کنید.
  2. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، بهتر است به فکر فکتوری ریست گوشی باشید. برای این کاروارد مسیر Settings > Backup & Reset > Factory Reset your phone شوید. قبل از انجام این کار از اطلاعات گوشی خود بکاپ بگیرید.
  3. علاوه بر این، اگر مشکل لگ رابط کاربری گوشی حل نشد، بهتر است به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید. یا اگر هنوز به دلایلی مشکل لگ در گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 ادامه داشت، آن را به عنوان یک نقص نرم افزاری در نظر بگیرید. پس شاید لازم باشد که منتظر به‌روزرسانی بعدی باشید.

مشکل خاموش شدن ناگهانی

این مشکل در بین اغلب گوشی‌های هوشمند رایج است. اگر شما هم جزء کاربرانی هستید که با این مشکل مواجه می‌شوند، پس بهتر است موارد زیر را مطالعه کنید.

چگونه می‌توان از خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 جلوگیری کرد؟

  1. اگر شما هم با مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 مواجه می‌شوید، پس قطعا مشکل داغ شدن گوشی نیز برای شما رخ می‌دهد، زیرا اگر دما یا حرارت گوشی به ماکسیمم مقدار برسد، گوشی خود به خود خاموش می‌شود.
  2. دومین کاری که شما می‌توانید بکنید این است که گوشی را به طور کامل شارژ کرده و بعد آنقدر از آن استفاده کنید تا باتری به طور کامل تخلیه شده و گوشی خاموش شود.
  3. همچنین شما می‌توانید تنظیم مجدد کارخانه یا همان فکتوری ریست را روی گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 انجام دهید. بعد از انجام این کار نسخه پشتیبان را بازیابی نکنید و به جای آن داده‌های خود را به صورت دستی بازیابی کنید.

اگر پس از انجام مراحل فوق، این مشکل مجددا اتفاق افتاد، وقت آن است که گوشی خود را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید.

مشکل گیر کردن صفحه نمایش

اگر تلفن شما نیز حین انجام کار، برقراری تماس تلفنی یا حتی هنگام انجام بازی گیر کرد، مراحل زیر را مطالعه کرده و انجام دهید.

چگونه می‌توان مشکل گیر کردن صفحه را در گوشی هوآوی وای 6 پرو 2019 برطرف کرد؟

  1. اگر هنگام اجرای یک برنامه خاص نظیر اینستاگرام با این مشکل مواجه شدید، جای هیچ نگرانی نیست. زیرا با به‌روزرسانی آن برنامه به احتمال زیاد مشکل برطرف می‌شود.
  2. اگر هنگام اجرای برنامه‌های پیش فرض موجود در گوشی مانند، پیام رسانی یا دوربین، صفحه گوشی گیر کرد، وارد مسیر Settings > apps > default apps شوید، سپس برنامه‌ای را که هنگام اجرای آن با مشکل مواجه شدید را انتخاب کرده و حافظه نهان (Cache) آن را پاک کنید.
  3. همچنین، تنظیم مجدد کارخانه یا فرمت تلفن نیز می‌تواند به شما در حل این مشکل کمک کند.

انجام مراحل فوق به حل این مشکل کمک خواهند کرد.

مشکل کند باز شدن برنامه‌ها

اگر برنامه‌های گوشی شما نسبت به گذشته کندتر باز می‌شوند، مراحل زیر را انجام دهید. چگونه می‌توان مشکل کند باز شدن برنامه‌ها در گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 را برطرف کرد؟

  1. برخی از برنامه‌ها نظیر یوتیوب و بازی‌های گرافیکی به طور طبیعی به آرامی باز می‌شوند که این موضوع نرمال است و مشکلی وجود ندارد.
  2. اگر تمامی برنامه‌های گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 شما به صورت آرام یا کند باز می‌شوند، بهتر است دستگاه خود را ری‌استارت کنید.
  3. سرانجام می‌توانید با پاک‌سازی گوشی خود، از آن به عنوان یک دستگاه جدید استفاده کنید.

اگر مشکل همچنان ادامه پیدا کرد، توصیه می‌شود که به نزدیک‌ترین تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

مشکل کرش شدن ناگهانی و غیرمنتظره برنامه‌ها و بازی‌ها

اگر شما هم یکی از صاحبان گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 هستید و با این مشکل مواجه شده‌اید، بهتر است برای رفعه آن موارد زیر را مطالعه کنید.

چگونه می‌توان مشکل کرش شدن ناگهانی برنامه‌ها و بازی‌ها را در گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 برطرف کرد؟

  1. برای حل این مشکل در گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 وارد مسیر setting > apps شوید، سپس روی برنامه‌ای که دچار این مشکل شده را لمس کرده و داده‌های آن را پاک کنید.
  2. سپس، برنامه مورد نظر را پاک کرده و مجددا آن را از طریق پلی استور نصب کنید.
  3. همچنین می‌توانید برنامه را از طریق پلی استور به‌روزرسانی کنید.

انجام این مراحل به احتمال زیاد مشکل شما را حل خواهند کرد.

مشکل در اتصال بلوتوث

ممکن است مشکل اتصالات بلوتوث گاها هنگام اتصال با سایر دیوایس‌ها رخ دهد. هنگام مواجه شدن با این مشکل موارد زیر را انجام دهید.

چگونه می‌توان مشکل اتصال بلوتوث در گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 را حل کرد؟

  1. اول از همه، اطمینان حاصل کنید که به‌روزرسانی انجام داده‌اید. پس اگر آپدیتی در دسترس بود، فورا گوشی را به‌روزرسانی کنید.
  2. سپس، مطمئن شوید که گوشی شما برای دستگاه‌های دیگر قابل شناسایی (discoverable) است.
  3. در نهایت، برای حل این مسئله بلوتوث گوشی هوآوی Y6 Pro 2019 را روشن و بعد چند ثانیه آن را خاموش کنید.

انجام مراحل فوق قطعا مشکل اتصال بلوتوث گوشی شما را رفع و اتصال شما را پایدار خواهند کرد.

مشکل نمایشگر ترک خورده و کار نکردن لمس صفحه

اگر نمایشگر گوشی شما ترک خورده یا شکسته شده و شما می‌خواهید که به اطلاعات داخل گوشی دسترسی پیدا کنید، موارد زیر را مطالعه کنید.

در صورت کار نکردن لمس صفحه گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 چگونه می‌توان به اطلاعات داخل آن دسترسی پیدا کرد؟

  1. گوشی خود را از طریق کابل USB C به کامپیوتر یا لپ تاپ وصل کنید. از این طریق شما می‌توانید به اطلاعات درون گوشی دسترسی پیدا کنید.
  2. اگر می‌خواهید که به برخی از برنامه‌های داخل گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 خود دسترسی داشته باشید، یک کابل OTG‌ و کیبورد و ماوس بی‌سیم تهیه کنید. کابل OTG را به گوشی خود متصل کرده و دریافت کننده بی‌سیم را به کابل وصل کنید. اکنون شما می‌توانید مانند یک کامیپوتر به تلفن خود متصل شوید.

در صورت از کار افتادن لمس صفحه گوشی هواوی وای 6 پرو 2019، انجام مراحل فوق به شما کمک خواهند کرد تا به گوشی خود دسترسی پیدا کنید.

مشکل اتصال Wi-Fi

اگر شما یکی از کاربران گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 هستید که با مشکل اتصال Wi-Fi در این گوشی مواجه شده‌اید، مراحل زیر را مطالعه کرده و انجام دهید.

چگونه می‌توان مشکل اتصالات وای فای را در گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 حل کرد؟

  1. اول از هرچیز، مودم یا روتر خود را بررسی کرده و سعی کنید که تنظیمات آن را ریست کنید.
  2. مطمئن شوید که هیچ مانعی در مقابل روتر شما وجود ندارد.
  3. همچنین می‌توانید به مدت 1 دقیقه حالت پرواز گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 را فعال کرده و بعد آن را خاموش کنید.

اگر انجام مراحل فوق در حل این مشکل تاثیری نداشتند، سعی کنید تلفن خود را به Wi-Fi دیگری متصل کنید تا ببینید که آیا مشکل رفع شده است یا نه. همچنین شما می‌توانید برای رفع این مشکل به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

مشکل اتصال به شبکه سلولی

اگر سیگنال‌های تلفن شما ضعیف هستند یا اینترنت دیتای گوشی شما به خوبی گذشته کار نمی‌کند، مراحل زیر را انجام دهید.

چگونه می‌توان مشکل اتصال به شبکه سلولی را در گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 برطرف کرد؟

  1. ابتدا، سیم کارت خود را از گوشی خارج کرده و مجددا آن را داخل گوشی قرار دهید.
  2. حالت پرواز گوشی را فعال کرده و پس از 30 ثانیه آن را غیرفعال کنید.
  3. تنظیمات شبکه را از منوی تنظیمات موجود در گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 تغییر دهید.
  4. در نهایت شما می‌توانید به ارائه کننده خدمات مورد نظر خود مراجعه کرده و مابقی کار را به افراد کارشناس بسپارید.

با انجام مراحل فوق، مشکل گوشی شما حل خواهد شد. اگر در این زمینه با مشکلات دیگری روبرو شدید، می‌توانید در قست نظرات آن را بیان کنید.

مشکل دانلود نشدن برنامه‌ها از پلی‌استور

این مشکل در بین بسیاری از گوشی‌های هوشمند رایج است. برای حل این موضوع موارد زیر را مطالعه کنید.

چگونه می‌توان مشکل دانلود نشدن برنامه‌ از پلی استور را در گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 برطرف کرد؟

  1. ابتدا، وارد تنظیمات گوشی هواوی وای 6 پرو 2019 شده و داده‌های برنامه Play Store‌ را پاک کنید.
  2. سپس، در برنامه پلی استور، تاریخچه جستجوی محلی را پاک کنید.

این موارد مشکل شما را حل خواهند کرد، اما اگر در پلی استور با مشکل دیگری مواجه شده‌اید، بهتر است به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کرده و از آن‌ها سوال کنید.

در این مطلب تلاش کرده‌ایم که تمامی مسائل و مشکلات مربوط به هواوی  وای 6 پرو 2019 و نحوه رفع این مشکلات را ارائه دهیم. اما اگر مشکل دیگری برای گوشی شما رخ داد، بهتر است به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مشکل من دانلود نشدن برنامه‌ها از پلی‌استور بود که با توصیه تون رفع شد ممنون