تست کرونا

تست کرونا 51 بیمار درمان شده در کره جنوبی مجددا مثبت شد

تست کرونا 51 بیمار درمان شده در کره جنوبی مجددا مثبت شد که نگرانی‌های زیادی را به همراه داشت. آیا این موضوع یک اشتباه پزشکی بوده یا نشان از فعالیت دوباره ویروس کرونا دارد؟

تا به امروز بیش از 1 میلیون و 650 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شدند که متاسفانه بیش از 100 هزار نفر نیز جان خود را از دست دادند. در همین راستا مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کره جنوبی (KCDC) اعلام کرد 51 بیمار که پس از ابتلا به کرونا بهبود پیدا کرده بودند، پس از مدت کوتاهی مجددا تست کرونا آنها مثبت اعلام شد.

دلیل مثبت شدن تست کرونا بیماران درمان شده

جونگ یون-کیونگ (Jeong Eun-kyeong)، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کره جنوبی (KCDC) در این خصوص اعلام کرد شواهد حاکی از آن است که ویروس در بدن این بیماران مجددا فعال شده است و این افراد که پس از درمان از بیمارستان مرخص شده بودند، مجددا نتیجه تست آنها مثبت اعلام شد. وی تاکید کرد البته یک فرضیه دیگر نیز مطرح شده که ممکن است این بیماران زودتر از زمان مقرر از بیمارستان ترخیص شده باشند.

تست کرونا

وانگ وی (Wang Wei)، مدیر بیمارستان تونگجی در این مورد بیان کرد آن دسته از افرادی که تست ویروس کرونا آنها مجددا مثبت اعلام شده است به هیچ نوع علائمی دچار نشدند و این ویروس را به افراد نزدیک خود نیز منتقل نکرده بودند. همچنین آمارها نشان می‌دهد در بدن 80 تا 90 درصد از بیماران مبتلا به کروناویروس که از بیمارستان ترخیص شده‌اند، آثاری از کرونا وجود نداشته است، اما همچنان پزشکان کره‌ای این موضوع را مورد بررسی قرار خواهند داد.

پس از انتشار خبرهایی مبنی بر این که بیماران درمان شده مجددا به ویروس کرونا مبتلا شدند، مقامات کره جنوبی تصمیم دارند برای افراد در قرنطینه و کنترل آنها از دستبندهای الکترونیکی استفاده کنند. همچنین هر فردی که به خاک کره جنوبی وارد شود، می‌بایست به مدت 14 روز در قرنطینه بماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. کسی که مجدد مبتلا میشه دیگه این ویروس واقعا از پا درش میاره

  2. بندگان خدا
    یعنی ممکنه طرف خوب بشه و تست اش منفی از اب در بیاد اونوقت بره بیرون و یه عالمه ادم رو الوده کنه و دوباره ازمایش بده ببینه که تست اش مثبته عجب ویروسیه ها