اینترنت VDSL‌ - اینترنت فیبر نوری

راهنمای درخواست اینترنت VDSL یا فیبر نوری مخابرات

اینترنت VDSL به خاطر استفاده از فیبر نوری در ارتباط،محدودیتی در پهنای باند نداشته و از کیفیت بالایی برخوردار است. در ادامه راهنمای درخواست اینترنت وی دی اس ال فیبر نوری مخابرات را شرح می‌دهید.

با ارتقا اینترنت ADSL به اینترنت VDSL می‌توان سرعت اینترنت خانگی را به میزان چشمگیری افزایش داد. در واقع به واسطه این طرح بدون این که تجهیزات مشتریان تغییر پیدا کند، این امکان وجود دارد تا تجهیزات را به کمک فیبر نوری به کاربران نزدیک کرد و اطلاعات را روی همان سیم مسی به کاربر رساند. با چنین اقدامی فاصله کاربر تا مرکز مخابراتی به 300 متر کاهش می‌یابد و کاربر به سرعتی تا 70 مگابیت بر ثانیه دسترسی پیدا خواهد کرد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سال گذشته چندین بار به این طرح اشاره کرده بود؛ طرحی که باعث می‌شود سرعت اینترنت برای کاربران خانگی به چهار برابر افزایش پیدا کند. در همین رابطه آذری جهرمی طی هفته اخیر اعلام کرد طرح ارتقا سرویس ADSL به سرویس VDSL آغاز شده است و به صورت روزانه حدود 10 هزار مشترک در شبکه‌های مخابرات و شاتل به فناوری وی دی اس ال متصل می‌شوند.

اینترنت VDSL‌ - اینترنت فیبر نوری

وزیر ارتباطات شب گذشته از ارتقا اینترنت 30 هزار کاربر در قم به سرویس VDSL‌ یا همان اینترنت فیبر نوری خبر داد و گفت سرعت اینترنت این کاربران به 5 برابر افزایش پیدا کرده است که البته ما متوسط 4 برابر را برای کشور  اعلام کرده‌ایم. طبق اعلام آذری جهرمی این طرح در تهران نیز شروع شده و سایر شرکت‌ها هم در تلاشند تا با افزایش ظرفیت برای کاربران سرعت اینترنت خانگی بیشتری را ارائه دهند.

نحوه دریافت اینترنت VDSL (اینترنت فیبر نوری)

سید مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در همین رابطه اعلام کرد طرح ثبت ‌نام اینترنت VDSL (سرینو) برای مشتریان ADSL در شهرهای تهران و قم شروع شده و کاربران با ثبت نام اینترنت سرینو به سرعت چهار برابر اینترنت فعلی دسترسی پیدا خواهند کرد. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در ادامه افزود:

طرح ارتقا اینترنت ADSL به سرویس VDSL برای مشتریان شرکت مخابرات ایران ‌به شکل رایگان است، اما هزینه مودم به انتخاب مشتری به شکل نقد و یا اقساط دریافت خواهد شد. مشتریان برای ثبت درخواست تغییر سرویس اینترنت خود از ADSL به VDSL و برای برخورداری از سرعت بیشتر حداقل تا چهار برابر اینترنت فعلی می‌بایست به صفحه کاربری خود به آدرس wwwl.tci.ir مراجعه کنند و درخواست خود را به ثبت برسانند.

گفتنی است تمامی مراحل دریافت این سرویس با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت غیر حضوری به انجام می‌رسد و شرکت مخابرات ایران اعلام کرد مشترکان به هیچ عنوان برای این طرح به مراکز مراجعه نکنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. همش دروغه

    من قم هستم و نزدیک مخابرات هیچ فرقی نکرده

  2. یه روزی وعده ها اجرا میشه
    به امید اون روز