طراحی آیفون 12 - iPhone 12 اپل

این طراحی آیفون 12 به احتمال زیاد تبدیل به واقعیت خواهد شد

تا امروز رندهای متعددی منتسب به گوشی iPhone 12 اپل منتشر شده است. از میان آن‌ها، این طراحی آیفون 12 به احتمال زیاد تبدیل به واقعیت خواهد شد.

گزارش اخیر بلومبرگ، دیدمان نسبت به آیفون 12 را کاملا تغییر داد؛ طراحی آیفون 12 به جای شباهت با آیفون 11 پرو و پرو مکس، شبیه به آیفون 4 و آیفون 5 خواهد بود! در این گزارش، نسل آتی آیفون‌ها، به آیپد پرو 2020 کوچک شده به اندازه گوشی هوشمند، تشبیه شد.

طراحی آیفون 12 با الهام از آیفون 5

شبیه شدن آیفون‌های جدید به iPhone 5 نشان می‌دهد در توسعه زبان طراحی جدید آن‌ها، اپل مسیر متفاوتی را از گوشی سازهای اندرویدی در پیش گرفته است. روز به روز گوشی‌های اندرویدی بیشتری به استفاده از نمایشگر و بدنه منحنی رو می‌آورند، اما گوشی های آی او اسی آینده کاملا مسطح، مثل آیفون 5 و آیفون 4 مکعب مستطیلی، طراحی خواهند شد.

فریم آیفون 12 و آیفون 12 پرو مکس از جنس استیل ضد زنگ بوده و کاملا مسطح، در گوشه‌های بدنه و کناره‌های نمایشگر، طراحی می‌شود. آیفون 11 پرو و پرو مکس دارای کمی انحنا است، اما همین میزان کم نیز از بدنه جانشین‌های آن‌ها حذف خواهد شد.

طراحی گوشی iPhone 12 5G

طبق گفته‌های برخی منابع خبری مطلع از برنامه‌های اپل، تغییراتی اساسی در نمایشگر گوشی های آیفون اعمال خواهد شد. از نظر ظاهری، تفاوت آن‌ها با گوشی های iPhone عرضه شده طی چند سال اخیر، کنار گذاشتن شیشه‌های 2.5D با هدف بازگشت به طراحی iPhone 4 و iPhone 5 است.

طراحی گوشی iPhone 12 5G

البته ممکن است این تغییرات در طراحی گوشی iPhone 12 نگه داشتن آن در دست را کمی سخت کنند. همچنین ممکن است نحوه کار با رابط کاربری‌ آن‌ها نیز دستخوش تغییر قرار بگیرد، چرا که برخی ژست‌های حرکتی آیفون‌های سال‌های اخیر، نیازمند کشیدن انگشت از لبه‌های صفحه نمایش به سمتی دیگر است. استفاده از این ژست‌ها با حذف شیشه‌های 2.5D دشوار می‌شود.

رندری که برای این مطلب درباره طراحی آیفون 12 ایجاد شده است، بر اساس گزارش بلومبرگ بوده و به احتمال زیاد با ظاهر واقعی این گوشی تفاوت زیادی دارد. به همین دلیل انتظار داریم اپل با آگاهی نسبت به مشکلات بالا، راهی برای از بردن آن‌ها بیندیشد.

ناچ کوچکتر و استفاده از سنسور LiDAR

تغییر در طراحی آیفون 12 اپل محدود به همین موارد نیست. دو تغییر مهم برای ناچ و دوربین آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس در راه است. طبق یکی دیگر از گزارش‌های بلومبرگ، ابعاد بریدگی بالای نمایشگر گوشی های اپل کاهش پیدا می‌کند. در این گزارش، نویسنده مدعی شد هدف اپل خلاص شدن از شر ناچ به طور کامل است، اما فعلا می‌خواهد اندازه آن را کاهش بدهد.

پیشرفتی مهم در دوربین اصلی رخ خواهد داد. شبیه به تبلت آیپد پرو 2020 که حدود یک ماه پیش معرفی شد، دوربین گوشی های آی او اسی سال جاری نیز از حسگر LiDAR استفاده می‌کند. این سنسور، در کنار سه سنسور قبلی با لنزهای واید، اولتراواید و تله فوتو قرار می‌گیرد تا دوربین آیفون‌های جدید چهارگانه شود.

طراحی گوشی iPhone 12 5G

عرضه چهار آیفون با تاخیر

گفته می‌شود مهندسان اپل ماه میلادی آینده با سفر به کارخانه‌های این شرکت در کشور چین، طرح گوشی های جدید را نهایی کرده و آن‌ها را وارد فاز تولید انبوه می‌کنند. اپل هنوز گزارشی مبنی بر اختلال در زنجیره تامین و تاخیر در عرضه برخی قطعات به خاطر شیوع ویروس کرونا منتشر نکرده است، اما احتمال به تعویق افتادن تاریخ عرضه آیفون‌های جدید وجود دارد.

امسال اپل دو گوشی پرچمدار به عنوان جانشین آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس عرضه می‌کند. دو گوشی دیگر قیمت پایین‌تری داشته و همرده آیفون 11 محسوب می‌شوند.