قیمت پراید

قیمت پراید در یک سال 25 میلیون تومان افزایش یافت

نابسامانی بازار خودرو ایران همچنان ادامه دارد و در این بین قیمت پراید به عنوان ارزان‌ترین خودرو داخلی طی 1 سال حدود 25 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

شیوع گسترده ویروس کرونا باعث شد تا فعالیت اصناف و کسب‌وکارهای مختلف مختل شود و در این بین خرید و فروش خودرو نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. در شرایط فعلی که هیچگونه خرید و فروشی انجام نمی‌شود، نمایشگاه‌داران خودرو با آسیب‌های شدیدی وارد شدند و همچنان به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت کامل تعطیل هستند. از این رو فرصت مناسبی است تا به عملکرد یکساله بازار خودرو ایران نگاهی بی‌اندازیم، بازاری که همچنان نابسامان است و قیمت خودروها به شکل عجیبی در حال افزایش است.

افزایش قیمت پراید از ۴۱ به ۶۶ میلیون

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اعلام کرد در فروردین سال 98 با کمترین قیمت‌ها مواجه بوده‌ایم و پس از چند روز قیمت‌ها تا اردیبهشت افزایش پیدا کرده بود که طی روزهای پایانی اردیبهشت 98 نهادهای نظارتی با جلوگیری از درج قیمت در سایت‌های آگهی باعث کاهش قیمت‌ها شدند. همچنین در شهریور 98 نیز کمترین قیمت خودروها را داشته‌ایم و فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار برای خودرویی چون پراید حدود 2.5 میلیون تومان بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو  افزود در 20 فروردین سال 98 قیمت پراید حدود 41 میلیون تومان بود، اما این قیمت همواره افزایش پیدا کرد و با اوج گرفتن در بهمن ماه سرانجام قیمت این خودرو به 65 تا 66 میلیون تومان رسید که از افزایش 25 میلیون تومانی قیمت خودرو پراید طی 1 سال حکایت دارد.