گوشی های سری آنر 30

گوشی های سری آنر 30 در نام و ویژگی‌ها از سری هواوی پی 40 الگو گرفته‌اند

آیا متوجه شباهت گوشی های سری آنر 30 – Honor 30 Series با سری هواوی پی 40 – Huawei P40 شده‌اید؟ دلیل این شباهت‌ها چیست؟ آیا آنر همان هواوی است؟

همین چند هفته پیش بود که شرکت هواوی از سه گوشی جدید خود به نام‌های هواوی پی 40، پی 40 پرو و پی 40 پلاس پرده برداشت. حال امروز نوبت به برند زیرمجموعه‌ی آن‌ها یعنی آنر رسید تا از پرچمداران سال 2020 خودش رونمایی کند. اما اتفاقی که در این میان افتاده، نشان می‌دهد آنر دقیقاً جا پای جای هواوی می‌گذارد و همان استراتژی را برای تولید محصولات پرچمدارش دنبال می‌کند.

آنر 30، آنر 30 پرو و آنر 30 پرو پلاس شاید بازتابی از گوشی‌هایی باشند که چند هفته پیش هواوی رونمایی کرد، اما آن‌ها عملاً یکی نیستند. اول از همه،‌ برند آنر با فونت بزرگی روی قاب پشتی این گوشی‌ها، به سبک دهه 90 نقش بسته است و می‌تواند بین آن‌ها تمایز ایجاد کند.

ویژگی‌های مشترک در گوشی های سری آنر 30 و هواوی پی 40

معمولاً استانداردهای ویژگی در بین گوشی‌های دو برند از یکدیگر متفاوت است، اما این مرتبه آنر 30 پرو (و 30 پرو پلاس) از همان حسگر دوربین 50 مگاپیکسلی RYYB به کار رفته در گوشی‌های سری پی 40 شرکت هواوی استفاده می‌کنند. این می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران برند آنر باشد، چرا که حسگر مذکور عکس‌های باکیفیتی را ثبت می‌کند. روی قاب جلویی دو مدل پرو در گوشی های سری آنر 30 نیز یک نمایشگر 6.57 اینچی AMOLED با نرخ رفرش 90 هرتزی حضور دارد که بار دیگر کپی از روی دست خانواده پی 40 را نشان می‌دهد.

اما در سمتی دیگر مدل اصلی آنر 30 یک حسگر 40 مگاپیکسلی را به خدمت گرفته و از یک نمایشگر کوچکتر، در اندازه‌ی 6.53 اینچی استفاده می‌کند.

شاید از شنیدن شباهت گوشی‌های این دو برند با یکدیگر خوشحال شده باشید، ولی استفاده از تمام این ویژگی‌ها و عرضه شدن در بازار به عنوان گوشی‌های برند زیرمجموعه هواوی، بدان معناست که سری Honor 30 نیز فاقد سرویس‌های گوگل و پلی استور هستند. بنابراین اگر کاربر غیرچینی باشید، کمی سخت است با این مسئله کنار بیایید.

در پایان، لازم به ذکر است اعضای این خانواده در سه رنگ مشکی، سبز و نقره‌ای از چند روز آینده وارد بازار چین خواهند شد.