مقایسه وان پلاس 8 پرو با وان پلاس 7 تی پرو

مقایسه وان پلاس 8 پرو با وان پلاس 7 تی پرو ؛ تفاوت پرچمداران دو نسل در چیست؟

همراه مقایسه وان پلاس 8 پرو با وان پلاس 7 تی پرو – OnePlus 7 Pro vs OnePlus 7T Pro از تفاوت‌های دو نسل گوشی های وان پلاس واقف شوید.

شرکت وان پلاس شب گذشته و طی یک رویداد آنلاین، از جدیدترین پرچمداران خودش به نام وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو رونمایی کرد. ما در مقاله‌ای جداگانه به مقایسه این دو گوشی با یکدیگر پرداخته‌ایم که می‌توانید در اینجا بخوانید. اما حالا در این مطلب می‌خواهیم پرچمدار دو نسل فعلی و گذشته‌ی گوشی‌ساز چینی را در کنار یکدیگر قرار داده و به مقایسه وان پلاس 8 پرو با وان پلاس 7 تی پرو بپردازیم.

مقایسه وان پلاس 8 پرو با 7 تی پرو

طراحی

  • 8 پرو: 165.3 در 74.4 در 8.5 میلی‌متر، 199 گرم
  • 7 تی پرو: 162.6 در 75.9 در 8.8 میلی‌متر، 206 گرم

وان پلاس 8 پرو از نظر طراحی دنباله رو مدل 7 تی پرو است، اما تفاوت‌های آشکاری را نیز می‌توان بین آن‌ها یافت.

یک حسگر دوربین اضافه‌تر به سمت چپ ماژول دوربین عمودی این گوشی جدید اضافه شده و دوربین پاپ آپ نیز جای خودش را به یک دوربین درون حفره‌ای در سمت چپ نمایشگر داده است. علاوه بر این، قاب پشتی شیشه‌ای مات و منحنی‌تر شده و تأییدیه‌ی IP68 را برای مقاومت در برابر نفوذ آب، گرد و غبار دریافت کرده است.

مدل جدیدتر به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از 8 تی پرو شده است،‌ اما به لطف طراحان زبردست وان پلاس، ضخامت و وزن آن کاهش پیدا کرده است. دیگر تفاوت به رنگبندی این دو گوشی مربوط می‌شود. OnePlus 8 Pro در نسخه‌های مشکی (براق)، سبز و آبی وارد بازار می‌شود،‌ در حالی که OnePlus 7T Pro با دو رنگ آبی و نارنجی در بازار موجود است.

مقایسه وان پلاس 8 پرو با وان پلاس 7 تی پرو

OnePlus 7T Pro

نمایشگر

  • 8 پرو: 6.78 اینچ، 3168 در 1440 پیکسل، نسبت 19.8:9، 120 هرتز
  • 7 تی پرو: 6.67 اینچ، 3120 در 1440 پیکسل، نسبت 19.5:9، 90 هرتز

8 پرو از نمایشگر نسبتاً بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی خودش برخوردار است که نتیجه‌ی آن کمی وضوح بیشتر می‌شود. البته وجود اختلاف اندازه، تراکم پیکسلی هر دو یکسان و برابر با مقدار 516ppi است. هر دو از پنل AMOLED (با رنگ‌های شاداب و غنی) و استاندارد +HDR10 استفاده می‌کنند، اما تکنولوژی به کار رفته در مدل 8 پرو کمی بهتر بوده که باعث شده تجربه‌ی دیداری بهتری را به ارمغان بیاورد.

این صفحه نمایش در کنار نرخ رفرش 120 هرتزی نسبت به نرخ رفرش 90 هرتزی در مدل 7 تی پرو، فناوری HDR Boost و رنگ‌های 10 بیتی را نیز برای دقت رنگ بهتر ارائه می‌کند. 8 پرو همچنین فیلتر رنگی با 40 درصد نور آبی بیشتر را روی این نمایشگر اعمال می‌کند که می‌تواند به کاهش هرچه بیشتر فشار روی چشم‌های شما در استفاده‌ی طولانی‌مدت بی‌انجامد.

ناگفته نماند هر دو مدل از حسگر اثر انگشت درون نمایشگر استفاده می‌کنند.

دوربین

  • 8 پرو: چهار دوربین پشتی، سلفی 16 مگاپیکسلی
  • 7 تی پرو: سه دوربین پشتی، سلفی 16 مگاپیکسلی

مشخصات دوربین‌های پرچمدار جدید وان پلاس نیز پیشرفت‌هایی نسبت به نسل گذشته داشته‌اند. این سیستم را دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی، دوربین 48 مگاپیکسلی اولترا-واید و دوربین پنجم که یک دوربین فیلتر رنگی 5 مگاپیکسلی است تشکیل می‌دهند. دو قابلیت جدید به نام Smart Pet Capture (برای عکاسی هوشمندانه از حیوانات خانگی) و Video HDR (برای ضبط ویدیوهای HDR) نیز همراه این دوربین‌ها ارائه می‌شوند.

مقایسه وان پلاس 8 پرو با وان پلاس 7 تی پرو

OnePlus 8 Pro

در آن سمت مدل 7 تی پرو از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین 8 مگاپیکسلی تله فوتو و دوربین 16 مگاپیکسلی اولترا-واید استفاده می‌کند. علاوه بر این، هر دو گوشی به دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت مجهز هستند.

سخت افزار و مشخصات فنی

  • 8 پرو: کوالکام اسنپدراگون 865، 8/12 گیگابایت رم، 128/256 گیگابایت حافظه، باتری 4510 میلی‌آمپر ساعت
  • 7 تی پرو: کوالکام اسنپدراگون 855 پلاس، 8/12 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه، باتری 4085 میلی‌آمپر ساعت

جدیدترین پرچمدار شرکت وان پلاس از چیپست قدرتمند و مدرن اسنپدراگون 865 قدرت می‌گیرد که 8 گیگابایت رم به علاوه 128 گیگابایت حافظه یا 12 گیگابایت رم به علاوه 256 گیگابایت حافظه آن را همراهی می‌کنند.

در سویی دیگر مدل 7 تی پرو به چیپست اسنپدراگون 855 پلاس مجهز است که 8 یا 12 گیگابایت رم به علاوه 256 گیگابایت حافظه نیز برای ارائه در دسترس هستند.

علاوه بر پیشرفت پردازنده و یک نسخه با حافظه‌ی داخلی بیشتر، مدل 8 پرو از فناوری 5G نیز پشتیبانی می‌کند و یک باتری با ظرفیت بیشتر 4510 میلی‌آمپر ساعت را به جای 4085 میلی‌آمپر ساعت برای ارائه دارد. اما علیرغم این ظرفیت بیشتر، فناوری شارژ به کار رفته در دو مدل یکی است. وان پلاس از فناوری Warp Charge 30T در این دو گوشی استفاده کرده که می‌تواند با 30 دقیقه زمان، شارژ مورد نیاز شما برای 1 روز را فراهم کند. مدل جدیدتر همچنین از شارژ بی‌سیم با فناوری Warp Charge 30 Wireless نیز پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند بدون کابل، در عرض 30 دقیقه شارژ گوشی شما را از 0 به 50 درصد برساند.

جمع بندی

همانطور که احتمالاً انتظار داشتید، نسل جدید گوشی پرچمدار وان پلاس پیشرفت‌های مختلفی نسبت به مدل 7 تی سال گذشته داشته است که شامل پیشرفت‌هایی در بخش دوربین، تکنولوژی نمایشگر، پردازنده‌ی سریع‌تر، فناوری 5G و یک باتری بزرگ‌تر با معرفی شارژ بی‌سیم برای نخستین بار در گوشی‌های وان پلاس می‌شود. در طراحی این محصول نیز تغییرات ریز و درشتی مشاهده می‌شود که شاید مهم‌ترین آن‌ها، ضد آب شدن بدنه‌ی وان پلاس 8 پرو باشد.

روی کاغذ به وضوح OnePlus 8 Pro دستگاه بهتری است، اما به طبع هزینه‌ی بیشتری را نیز باید برای داشتن آن باید صرف کنید. اما اگر یک گوشی ارزان قیمت‌تر مد نظرتان است، OnePlus 7T Pro هنوز هم گوشی جذابی محسوب می‌شود و حتی مدل ارزان‌تر آن یعنی OnePlus 7T نیز در بازار موجود است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. مهم ترین فاکتور توی خرید یه گوشی از نر من قیمت مناسبه یه گوشیه
    حالا هر چقدر ام یه گوشی نسبت به سری بعد اش بهتر بشه و ولی قیمت اش خیلی بیشتر بشه فایده ای نداره

  2. کل گوشی سامسونگ نسبت به بقیه گوشی ها عملکرد جالبی نداره