اپل آیفون اس ای 2020 - Apple iPhone SE 2020 آیفون ارزان قیمت جدید اپل

اپل آیفون اس ای 2020 معرفی شد؛ قدرت آیفون 11 در ظاهر آیفون 8

اپل آیفون اس ای 2020 اپل – Apple iPhone SE 2020 معرفی شد. آیفون SE جدید از ظاهر آیفون 8، ولی قدرت و مشخصات آیفون 11 اپل برخوردار است. در ادامه با آیفون ارزان قیمت جدید اپل آشنا خواهیم شد.

اپل سرانجام از آیفون SE جدید خود با قیمت 399 دلاری و نسخه‌ی پایه 64 گیگابایتی رونمایی کرد. اپل آیفون اس ای 2020 در اصل از همان ظاهر آیفون 8 چند سال پیش استفاده می‌کند. این به معنای یک نمایشگر 4.7 اینچی با حاشیه‌های قابل توجهی در بالا و پایین و یک کلید هوم با میزبانی از اسکنر اثر انگشت تاچ آیدی است. این همان طرح اولیه‌ای است که از آیفون 6 تا سری 8 ثابت ماند و می‌توان گفت برای یک گوشی 400 دلاری برازنده است.

مشخصات اپل آیفون اس ای 2020

نمایشگر4.7 اینچ True Tone
دوربین پشتی12 مگاپیکسل با لنز 6 المنت
لرزشگیر اپتیکال، حسگر Flicker برای تعادل رنگ سفید، HDR، فوکوس پیکسل و حالت پرتره (برای انسان)
فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه
دوربین سلفی7 مگاپیکسل
حالت پرتره
ابعاد67.3 در 138.4 در 7.3 میلی‌متر
وزن 148 گرم
چیپستApple A13 Bionic
حافظه داخلی64، 128 و 256 گیگابایت
باترینامشخص
سیستم عاملiOS 13
ارتباطاتوای فای 6، گیگابیت LTE، دو سیم کارت با eSIM
سیستم بیومتریکحسگر اثر انگشت تاچ آیدی
شارژ بی‌سیمبله
شارژر5 وات (پشتیبانی تا 18 وات)
تأییدیهIP67

طراحی اپل آیفون اس ای 2020

اپل آیفون اس ای 2020 - Apple iPhone SE 2020 آیفون ارزان قیمت جدید اپل

آیفون SE جدید از ظاهر آیفون 8 استفاده می‌کند، اما در حالی که قیمت کمتری دارد، دوربین و پردازنده‌ی قدرتمندتری را ارائه می‌کند. در زیر این ظاهر قدیمی، چیپست توانمند A13 Bionic اپل که قدرت‌بخش گوشی‌های سری آیفون 11 و 11 پرو است را می‌توان یافت. این می‌تواند به معنای پشتیبانی طولانی مدت‌تر نسبت به آیفون 8 با چیپست A11 سال 2017 باشد که هم اکنون با قیمت 449 دلاری در بازار به فروش می‌رسد. گرچه این مدل فاقد نسخه‌ی پلاس است و آیفون 8 پلاس در حال حاضر تنها گوشی سری پلاس خواهد بود که اپل همچنان به فروش آن در برخی بازارها ادامه می‌دهد.

دوربین اپل آیفون SE جدید

اپل آیفون اس ای 2020 - Apple iPhone SE 2020 آیفون ارزان قیمت جدید اپل

بار دیگر باید به دو قابلیت جدید در iPhone SE 2020 اشاره کنیم؛ یک دوربین و پردازنده‌ی جدیدتر. روی قاب پشتی یک دوربین تک لنزی 12 مگاپیکسلی (با یک فلاش) حضور دارد. در زیر قاب اپل آیفون اس ای 2020 نیز شاهد حضور چیپست A13 Bionic با توان بهبود عکاسی به لطف اضافه کردن قابلیتی به نام Smart HDR‌ هستیم. این قابلیت چندین عکس را در یک عکس ادغام می‌کند تا نور و جزئیات آن را بهبود ببخشد.

اپل آیفون اس ای 2020 - Apple iPhone SE 2020 آیفون ارزان قیمت جدید اپل

اپل روی این گوشی تک لنزی حتی حالت عکاسی پرتره را نیز به لطف تکنولوژی «سنج عمق موتوکلار» ارائه کرده است. این فناوری از ماشین یادگیری برای شناسایی عمق و چهره استفاده می‌کند. هرچند متأسفانه فقط روی چهره‌ی انسان‌ها جواب می‌دهد و حیوانات خانگی را شناسایی نمی‌کند. این دوربین جدید شامل لرزشگیر اپتیکال عکس نیز می‌شود که به گفته‌ی اپل می‌توان به لطف آن لرزشگیری در سطح سینمایی را روی ویدیوهای 4K‌با نرخ 60 فریم برثانیه‌ای تجربه کرد. دوربین سلفی اپل آیفون اس ای 2020 نیز از یک لنز 7 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. اپل روی آن نیز افکت عکاسی پرتره را گنجانده است.

نمایشگر اپل آیفون SE 2

اپل آیفون اس ای 2020 - Apple iPhone SE 2020 آیفون ارزان قیمت جدید اپل

بسیاری از قطعات آیفون اس ای جدید با آیفون 8 اپل یکسان است. این می‌تواند در مورد عمر باتری آن‌ها نیز صدق کند (هرچند اپل اشاره‌ای به ظرفیت باتری آن نداشته است). اپل می‌گوید حتی قاب‌های طراحی شده برای آیفون 8 هم با آیفون اس ای 2 سازگاری کامل دارند. آن به نمایشگر 4.7 اینچی IPS LCD Retina با فناوری اصلاح رنگ True Tone تجهیز شده که دقیقاً همان نمایشگر روی گوشی آیفون 8 است.

اما این نمی‌تواند از منظر کیفیت نگران کننده باشد. نمایشگر IPS اپل آیفون اس ای 2020 کاملاً شناخته شده است؛ در واقع مسئله اندازه‌ی این نمایشگر است که فقط توجه افراد علاقه‌مند به تلفن‌های کوچک‌تر را به خودش جلب می‌کند. اپل می‌گوید این محبوب‌ترین اندازه‌ی نمایشگر آیفون‌ها است و بیشترین فروش آیفون‌ها نیز مربوط به مدل‌های مجهز به این نمایشگر 4.7 اینچی است (500 میلیون دستگاه) و این بخشی از دلایلیست که باعث شده اپل در آیفون SE جدید نیز از آن استفاده کند.

در داخل جعبه‌ی اپل آیفون اس ای 2020 یک شارژر کم توان 5 وات قرار دارد؛ البته نگران نباشید، می‌توانید یک شارژر قدرتمندتر را تهیه کرده و با توان 18 وات گوشی خود را شارژ کنید. درگاه لایتنینگ نیز سر جای خودش است و گوشی از شارژ بی‌سیم استاندارد Qi نیز پشتیبانی می‌کند. مطابق انتظار، جک هدفون را روی این گوشی نمی‌بینیم و اپل بار دیگر، هدفون‌های مجهز به پورت لایتنینگ خودش را در داخل جعبه‌ی این دیوایس قرار داده است.

از دیگر مشخصات فنی آیفون ارزان قیمت جدید اپل می‌توان به پشتیبانی از وای فای 6، گیگابیت LTE و دو سیم کارت به صورت همزمان اشاره کرد که البته دومین سیم کارت باید از نوع الکترونیکی (eSIM) باشد. پشتیبانی از فناوری Haptic Touch که جایگزین لمس سه بعدی (3D Touch) اپل است نیز در این گوشی گنجانده شده است. گرچه تقریباً عملکرد یکسانی با هم را ارائه می‌کنند.

زمان عرضه و قیمت اپل آیفون اس ای 2020

Apple iPhone SE 2020 که قرار است از جمعه‌ی پیش رو (29 فروردین 99) عرضه شود، علاوه بر نسخه‌ی 64 گیگابایتی، یک نسخه‌‌ی 128 گیگابایتی به قیمت 449 دلار و 256 گیگابایتی به قیمت 549 دلار را نیز خواهد داشت. درست مانند دیگر گوشی‌های جدید اپل، این شرکت یک سال اشتراک رایگان استفاده از سرویس Apple TV Plus را نیز به مشتریان آیفون ارزان قیمت جدید اپل خواهد داد. ضمن آنکه رنگ‌بندی آن شامل مدل‌های مشکی، سفید و قرمز می‌شود.

جمع بندی

Apple iPhone SE 2020 به طور کلی گوشی بسیار خوبی است. آن یک گوشی 400 دلاری با دوربینی قدرتمند و چیپستی مشابه با گران قیمت‌ترین آیفون‌های اپل است. همانطور که در بالا هم توضیح دادیم، با خرید اپل آیفون اس ای 2020، دریافت به‌روزرسانی‌های iOS برای سال‌ها تضمین شده خواهد بود.

برای کسانی که قصد خرید آیفون‌های قدیمی‌تر اپل را داشتند، آیفون SE جدید می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل باشد که از همین چند روز آینده به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. این که ارزون ترین گوشی برند ایفون از خیلی از پرچم دار های سایر گوشی ها بهتر خود دلیل بر اثیات بهتر بودن ایفون است و تمااااااااااااااام

  2. خاک توی سر هواوی که یک گوشی 400 دالری از پرچم دارای امسالش بهترند

  3. آخه کی دیگه راغب میشه همچین گوشیی دستش بگیره هرچقدر هم قدرت داشته باشه ولی قیافه نداشته باشه
    نمیدونم چی بگم