جدیدترین آپدیت ویندوز 10

جدیدترین آپدیت ویندوز 10 با هدف رفع 4 حفره امنیتی خطرناک منتشر شد

جدیدترین آپدیت ویندوز 10 مایکروسافت – Windows 10 با هدف رفع 4 حفره امنیتی خطرناک منتشر شد که هم اکنون می‌توانید دانلود کنید.

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش مایکروسافت آپدیتی را برای سیستم عامل ویندوز 10 خود منتشر کرد. اما این به‌روزرسانی برخلاف آنچه ماهیتش بود، کاربران را با مشکلات جدید مواجه کرده بود. اکنون جدیدترین آپدیت ویندوز 10 برای حل این مشکلات منتشر شده است.

4 مشکلی که روی کاربرد ویندوز 10 تأثیرگذار بودند، اکنون دیگر وجود ندارند. 3 مورد آن‌ها اجازه‌ی اجرای کد از راه دور را می‌داد، در حالی که 1 مورد آخر نیز به هکرها اجازه‌ی دسترسی به سطح مدیریت ویندوز را میداد.

به این حفره‌های امنیتی که بسته نشده بود day-0 می‌گویند. مایکروسافت به تازگی این 4 مشکل جدی را برطرف کرده است. این حفره‌ها ممکن است در ویندوز 7 نیز وجود داشته باشد،‌ ولی مایکروسافت متأسفانه دیگر برای این سیستم عامل به‌روزرسانی را منتشر نمی‌کند.

دو فایل آسیب‌پذیر اول CVE-2020-1020 و CVE-2020-0938 شناسایی شده‌اند که روی یک DLL کتابخانه‌ی ارائه شده توسط شرکت ادوبی برای مدیریت فونت‌ها تأثیرگذار هستند. سپس یک هکر می‌تواند اقداماتی از جمله خواندن، تغییر یا حذف داده‌ها را انجام داده و یا یک حساب کاربری مدیر (Administrator) بسازد.

مایکروسافت تأیید کرده است که این آسیب‌پذیری‌ها برای فیشینگ در مقیایس کوچک، توسط هکرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن‌ها حتی روی ویندوز 7 نیز تأثیرگذار هستند! سومین مورد‌ آسیب‌پذیر، فایل CVE-2020-0674 است که برای بارگذاری از اسکریپت موتور موجود در حافظه استفاده می‌کند و خود توسط مرورگر Internet Explorer استفاده می‌شود. این حمله سپس می‌تواند مثل یک وب‌سایت سرقت شده باشد. از آنجا که همه‌ی نسخه‌های ویندوز از این حفره‌ها تأثیر می‌گیرند، استفاده از اینترنت اکسپلورر ممنوع خواهد بود.

آخرین حفره‌ی امنیتی که مایکروسافت روی آن کار کرده است، CVE-2020-1027 است که به صورت محلی کار می‌کند و به هکرها مجوز سطح مدیر را می‌دهد. با این حال مایکروسافت توضیحاتی در مورد تأثیراتی که این حفره داشته، ارائه نکرده است. 3 حفره از این 4 حفره، توسط گروه امنیتی گوگل، رقیب مایکروسافت کشف شده است. چهارمین حفره نیز توسط گوگل و محققان Qihoo 360 که مجموعه‌ی امنیتی نرم افزاری 360 Total Security را ارائه می‌کنند، کشف شده است.

جدیدترین آپدیت ویندوز 10 را حتماً دانلود کنید

مهم‌ترین توصیه برای در امان نگه داشتن اطلاعات سیستم در این مورد، دانلود و نصب جدیدترین آپدیت ویندوز 10 و دریافت سایر به‌روزرسانی‌ها به محض انتشار آن‌ها است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اونقدری که این ویندوز رو ابدیت کردم فیلم دانلود نکردم
    هر چند روز ابدیت اش میاد
    خوب بابا مثل آدم به ابدیت خوب بدین و بره تا چند ماه دیگه
    واقعا پشیمون شدم از نصب ویندوز ۱۰ همون ۷ خوب بود