واکسن ابولا

محققان موفق به ساخت واکسن ابولا شدند

در شرایطی که جهان با شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه است، محققان توانستند در تولید واکسن ابولا به پیشرفت چشمگیری برسند و از مرگ و میر افراد توسط این ویروس کشنده جلوگیری کنند.

امروزه سراسر جهان با بحران شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه است و همچنان بسیاری از شرکت‌ها به دنبال کشف درمان و ساخت واکسن این ویروس کشنده هستند، اما حتی در این شرایط نیز محققان ویروس کشنده ابولا را فراموش نکرده‌اند؛‌ ویروسی که باعث مرگ بسیاری از افراد شده و همچنان احتمال شیوع گسترده آن وجود دارد. از این رو محققان توانستند در تولید واکسن ویروس ابولا به پیشرفت چشمگیری برسند و نخستین واکسن جهانی Ebola را بسازند.

جزئیات ساخت واکسن ابولا

محققان بیمارستان سینسیناتی واقع در اوهایو آمریکا توانستند برای جلوگیری از ابتلا به ابولا واکسن جدیدی را بسازند و روی حیوانات آزمایش کنند. این واکسن دارای ناقل‌های زنده نبوده و می‌تواند در مقابله با 4 گونه ویروس ابولا که به انسان سرایت می‌کند موثر واقع شود. از دهه‌های گذشته تا به امروز محققان در حال کشف درمان‌ها و واکسن‌های ویروس Ebola هستند، اما پس از این که این ویروس کشنده در سال‌های 2013 تا 2016 در غرب آفریقا به اوج خود رسید، محققان برای ساخت و توسعه واکسن Ebola جدیت بیشتری را در دستور کار خود قرار دادند.

واکسن rVSV-ZEBOV موثرترین واکسنی است که تا پیش واکسن جدید برای ویروس Ebola ساخته شده که می‌توانست در برابر یک گونه از این ویروس اثربخشی حدود 100 درصدی را به همراه داشته باشد، اما واکسن جدید می‌تواند در برابر 4 گونه مختلف از ویروس ابولا اثربخش باشد. واکسن جدید Ebola روی خرگوش‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است و طبق این آزمایش محققان متوجه شدند واکسن غیر فعال جدید با تولید آنتی بادی می‌تواند به هر چهار نوع ویروس ابولا مقابله کند.

این واکسن رو میمون‌های ماکا نیز آزمایش شد که نتایج آن موفقیت آمیز بود. در همین رابطه کارنایل سینگ، یکی از محققان این پروژه عنوان کرد:

این واکس قادر است یک دستاورد جدید برای مقابله با شیوع ویروس Ebola باشد و در واقع کمک بزرگی برای کشورها برای مدیریت شیوع این ویروس محسوب می‌شود.

گفتنی است این ویروس در مراحل اولیه ساخت و توسعه قرار دارد و تا پیش از آن که روی انسان‌ها مورد آزمایش قرار نگیرد، نمی‌توان تاثیرگذاری آن را برآورد کرد. محققان بر این باورند که پیش از انجام آزمایش‌های بالینی می‌بایست آزمایش‌های بیشتری روی این واکسن انجام دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. درود بر اين محققان عزيز
    زنده باد آمريكااااااا

  2. انشالله روزی برسه که موفق به ساخت واکسن کرونا بشن