موتورولا اج و موتورولا اج پلاس

موتورولا اج پلاس با اینترنت 5G و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی معرفی شد

دو گوشی میان‌رده و پرچمدار متورولا اج و موتورولا اج پلاس (+Motorola Edge and Motorola Edge) معرفی شدند. هر دو گوشی از نمایشگر بزرگ 90 هرتزی و اینترنت موبایل 5G‌ برخوردارند.

موتورولا با معرفی دو گوشی اج و اج پلاس به بازار گوشی‌های مجهز به اینترنت 5G پیوست. نسخه‌ی بالارده‌تر اج پلاس نام دارد، در حالی که نسخه‌ی ارزان قیمت‌تر اج نام‌گذاری شده است. هر دو گوشی طراحی مشترکی را به اشتراک می‌گذارند، اینترنت 5G و دوربین سه‌گانه را نیز ارائه می‌کنند.

موتورولا اج پلاس

گوشی اج پلاس، اولین پرچمدار قدرتمند شرکت موتورولا است و بسیاری از اولین‌ها را برای این برند به دنبال دارد.

موتورولا اج و موتورولا اج پلاس

در جلوی قاب آن یک نمایشگر 6.7 اینچی AMOLED با پشتیبانی از +HDR10 و نرخ رفرش 90 هرتزی به کار رفته است. شاید رزولوشن +1080p خیلی بالا نباشد، اما حداقل انرژی کم‌تری را صرف می‌کند. یک دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی درون حفره‌ی سمت چپ این نمایشگر قراز دارد، در حالی که یک اسکنر اثر انگشت را نیز می‌توان در زیر صفحه نمایش یافت.

نسخه‌ی آمریکایی اج پلاس از 5G mmWave پشتیبانی می‌کند که می‌تواند وعده‌ی سرعت 4 گیگابیت بر ثانیه‌ای روی شبکه‌ی ورایزن را تضمین کند. این نخستین گوشی 5G‌ موتورولا است، به همین خاطر سازنده آن را در دو نسخه‌ی آمریکایی و جهانی عرضه خواهد کرد. نسخه‌ی جهانی آن از 5G sub-5GHz پشتیبانی می‌کند.

موتورولا اج و موتورولا اج پلاس

یکی دیگر از اولین‌ها در این گوشی، حضور حسگر دوربین 108 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی آن است. این حسگر پشت یک لنز با گشودگی f/1.8 قرار گرفته است که از لرزشگیر اپتیکال میزبانی می‌کند. درست مانند گوشی‌های شیائومی (و برخلاف گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ) این حسگر از فناوری ادغام 4 پیکسل در 1 پیکسل برای تولید عکس‌های 27 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

موتورولا اج و موتورولا اج پلاس

یک دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری (و همچنین لرزشگیر اپتیکال)، دوربین اولترا-واید 16 مگاپیکسلی با زاویه‌ی 117 درجه‌ای که می‌تواند برای عکاسی ماکرو نیز استفاده شود و یک دوربین عمق نیز این حسگر 108 مگاپیکسلی را همراهی می‌کنند. این گوشی می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 6K را ضبط کند.

چیپست اسنپدراگون 865، تراشه‌ی پرچمدار سال 2020 کمپانی کوالکام است که حضور آن در گوشی پرچمدار جدید موتورولا با 12 گیگابایت رم LPDDR5 و حافظه‌ی 256 گیگابایتی UFS 3.0 همراه شده است. این گوشی از یک باتری غول پیکر 5،000 میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد که با توان 18 وات بر بستر USB تایپ C شارژ می‌شود. موتورولا ادعا می‌کند که گوشی موتورولا اج پلاس به لطف این باتری می‌تواند تا 2 روز از شارژ‌ مجدد بی‌نیاز باشد.

موتورولا اج و موتورولا اج پلاس

از شارژ بی‌سیم نیز توسط این گوشی پشتیبانی می‌شود. و اما خبر خوب برای صاحبان هدفون‌های قدیمی، حفظ جک 3.5 میلی‌متری هدفون روی این گوشی است.

نسخه‌ی جهانی این گوشی با قیمت 1،199 یورو عرضه خواهد شد.

موتورولا اج

موتورولا اج معمولی از ظاهری بسیار شبیه به مدل پلاس خود بهره می‌برد، اما مشخصات فنی آن یک رده پایین‌تر است. شما همان نمایشگر 6.7 اینچی 90 هرتزی با لبه‌های منحنی را دریافت خواهید کرد، اما از +HDR10 پشتیبانی نمی‌کند.

موتورولا اج و موتورولا اج پلاس

در زیر قاب آن، چیپست اسنپدراگون 765 جی قرار دارد، در حالی که اینترنت 5G با پشتیبانی از شبکه‌های sub-6GHz را ارائه می‌کند. ظرفیت رم این گوشی در مدل بین‌المللی 6 گیگابایت و در مدل آمریکایی 4 گیگابایتی است. حافظه‌ی داخلی آن نیز 128 گیگابایتی بوده و به لطف یک اسلات میکرو اس دی، می‌توانید آن را ارتقاء دهید. این اسلاتی است که در مدل پلاس وجود ندارد.

روی قاب پشتی دوربین سه‌گانه‌ی مشابهی وجود دارد، اما حسگر 108 مگاپیکسلی آن به یک حسگر 64 مگاپیکسلی نزول پیدا کرده است. این حسگر در کنار همان دوربین اولترا-واید،‌ تله فوتو و ماژول تشخیص عمق قرار دارد. ضمناً همان دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی نیز روی قاب جلویی آن حضور دارد.

موتورولا از یک باتری کوچک‌تر 4،500 میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب این گوشی استفاده کرده است که با توان 18 وات به صورت سیمی شارژ می‌شود. برخلاف مدل پلاس،‌ این باتری از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

گوشی‌های مدل اج موتورولا از اسپیکرهای استریو قدرتمند استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین اجرا کننده‌ی اندروید 10 بوده و در آینده به‌روزرسانی اندروید 11 را دریافت خواهد کرد.

موتورولا مدل جهانی گوشی موتورولا اج را با قیمت 599 یورو عرضه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این کوشی یه گوشی فوقالعاده. است
    و تمام امکانات عالی و درجه یک رو داره
    از طراحی خوب گرفته تا امکانات خوب و عالی
    قیمت اش ام تقریبا خوبه
    با پول ایران میشه. یه ۱۲ میلیون