پانوراما : سفر به حیات وحش و مناظر زیبای پارك ملي ماسایی مارا كنیا

Masai-Mara-National

پارک ملی "ماسایی مارا" در کنیا را باید یکی از جمله کلکسیون‌های نادر حیات وحش جهان برشمرد که سالیانه هزاران گردشگر و توریست را جذب خود می‌کند.مهاجرت بزرگ سالیانه حيوانات از جمله مناظر دیدنی این منطقه است.با ما همراه باشيد تا سفري 360 درجه داشته باشيم به دشت های پهناور ، بیشه زارها  و مناطق جنگلی ماسایی مارا در کنيا.

کنیا کشوری در شرق آفریقاست. پایتخت آن نایروبی است و مومباسا، کیسومو و ناکورو شهرهای مهم آن به شمار می‌آیند.

سنگواره‌های یافته شده در آفریقا نشان می‌دهد که پستانداران از 20 میلیون سال پیش در کنیا زندگی می‌کرده‌اند. یافته‌های اخیر در کنار دریاچه "تورکانا" کنیا نشان می‌دهد که انسان‌های نخستین حدود 5.2 میلیون سال پیش در آن زندگی می‌کرده‌اند.در سال 1984 میلادی "ریچارد لیکی" و "کامویا کیمئو" اسکلت یک پسر بچه تورکانایی را در دریاچه تورکانا کشف کردند که مربوطه به 6.1 میلیون سال پیش بود. همچنین صدها سنگواره از دایناسورها و تمساح‌های غول پیکر در اطراف کنیا در سال 2004 کشف شده ‌است.

{photo}92/09/29/Masai-Mara-National-1{/photo}

جمهوری کنیا با کشورهای تانزانیا در جنوب، اوگاندا در غرب، سودان در شمال غربی، اتیوپی در شمال، سومالی در شمال شرقی همسایه و اقیانوس هند نیز در شرق آن واقع شده ‌است.با عبور خط استوا از کمربند میانی کنیا، مناطق مرکزی، شمال و شمال شرقی این کشور دارای آب و هوای بسیار خشک و گرم است. اما مناطق ساحلی که در کنار اقیانوس هند قرار دارد آب و هوایی گرم و مرطوب دارد و دریاچه ویکتوریا نیز در این کشور قرار دارد.

در طول سال نور خورشید در این کشور به شدت می‌تاید و مردم این کشور همواره از لباس‌های تابستانی استفاده می‌کنند. مهاجرت سالیانه حیوانات و جانوران وحشی این کشور بین ژوئیه و سپتامبر رخ می‌دهد و این حادثه یکی از محبوب‌ترین صحنه‌های فیلمسازان به شمار می‌آید.اما صرف نظر از دریاچه ویکتوریا که پیشتر ذکر آن رفت و از جمله مناطق دیدنی کشور کنیا شمرده می‌شود، از دیگر مناطق دیدنی این کشور باید از پارک ملی "ماسایی مارا" یاد کرد.

پارک ملی "ماسایی مارا"

{photo}92/09/29/Masai-Mara-National-3{/photo}

پارک ملی "ماسایی مارا" که در گویش محلی به عنوان مارا نامیده می‌شود، منطقه حفاظت شده حیات وحش بوده که در جنوب غرب کشور کنیا واقع شده است.این پارک با پارک ملی "سرنگتی" در تانزانیا نیز همجوار بوده و به نوعی این دو پارک ملی در امتداد یکدیگر هستند.این پارک به دلیل داشتن حیواناتی از قبیل انواع پرندگان، پستانداران و گونه‌های دیگر جانوری که در آن زندگی می‌کنند بسیار در جهان معروف است.هر سال توریست‌های بسیاری از سراسر جهان برای دیدن این پارک ملی به آن مسافرت می‌کنند.

گونه‌های حیوانی از قبیل شیر، پلنگ، بوفالو، فیل و کرگدن به وفور در این پارک مشاهده می‌شود و در این میان نسل کرگدن‌ها در این پارک در معرض تهدید قرار دارد.fبر اساس آخرین آمارها تعداد 40 عدد از این حیوان در سال 2000 میلادی در سرشماری‌ها در این پارک وجود داشته است.

دسته‌های بزرگی از اسب آبی نیز در این پارک در کنار رودخانه‌ها مشاهده شده و گونه چیتا نیز در این پارک به چشم می‌خورد، اما نسل این حیوان نیز در معرض تهدید قرار داشته و تعداد آنها بسیار در حال کاهش است.در حدود 450 گونه از پرندگان نیز در این پارک زندگی می‌کنند که از پرندگان کوچک مانند گنجشک تا پرندگانی مانند عقاب در این تقسیم بندی وجود دارند.

این پارک در خلال ماه‌های جولای تا اکتبر هر سال شاهد مهاجرت گونه‌های مختلف پرندگان، گربه سانان، زرافه‌ها، آهوها و همچنین بوفالوهای وحشی از پارک سرنگتی به داخل پارک ماسایی است.این مهاجرت‌ها صحنه‌های بسیار چشم نواز و زیبایی را به وجود آورده که تعداد زیادی از آنها تا کنون در مستندهای حیات وحش که از رسانه‌های تصویری جهان پخش می‌شود، انعکاس یافته است. مجموع مساحت پارک ملی "ماسایی مارا" حدود 1500 کیلومتر مربع بوده و دو پارک ماسایی و سرنگتی مجموعاً مساحتی در حدود 25 هزار کیلومتر مربع را در مرز دو کشور تانزانیا و کنیا به خود اختصاص داده‌اند.

این پارک ملی در حدود 220 کیلومتر با پایتخت کنیا شهر نایروبی فاصله دارد.در داخل این پارک کمپ‌های زیادی برای استقرار گردشگران تدارک دیده شده است.

{photo}92/09/29/Masai-Mara-National-2{/photo}

تور تفریحی مجازی 360 درجه به پارک ملی ماسایی مارا ، کنیا :

 

نسخه کم حجم پانورامای فوق را از اینجا می توانید مشاهده نمایید.

منبع : airpano

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*