پهپاد ماویک ایر 2 - DJI Mavic Air 2

پهپاد ماویک ایر 2 با دوربین 48 مگاپیکسلی معرفی شد

پهپاد ماویک ایر 2 رونمایی شد. DJI Mavic Air 2 یک کوآدکوپتر مجهز به دوربینی حرفه‌ای بوده و می‌تواند عکس‌های 48 مگاپیکسلی و فیلم‌های هایپرلپس 8K ضبط کند.

کوآدکوپتر Mavic Air 2 جانشین مدل بسیار محبوب Mavic Air محسوب می‌شود که در سال 2018 عرضه شد. مدل جدید در همه زمینه‌ها در مقایسه با قبل بهبود پیدا کرده و مخصوصا قادر به گرفتن عکس‌ها و فیلم‌های دارای کیفیت بیشتر و پروازی حرفه‌ای‌تر با ایمنی بالاتر است.

دوربین جدید پهپاد ماویک ایر 2

سنسور دوربین این محصول Sony IMX586 است. اندازه این سنسور 1/2 اینچ بوده و قادر به گرفتن تصاویر 48 مگاپیکسلی است. رزولوشن عکس‌ها از طریق پیکسل باینینگ به 12 مگاپیکسل کاهش پیدا می‌کند. به لطف توسعه ویژگی جدید SmartPhoto قابلیت‌های کوآدکوپتر جدید DJI در زمینه عکاسی پیشرفت‌های زیادی داشته است.

SmartPhoto می‌تواند به شکلی حرفه‌ای محیط را تحلیل کرده و از طریق دیپ لرنینگ، به شکل خودکار، یکی از حالت‌های HDR ،Hyperlight و تشخیص صحنه را انتخاب کند.

در حالت اچ دی آر، دوربین هفت عکس با سطح نور مختلف به ثبت رسانده و در ادامه برای ارائه یک تصویر نهایی، آن‌ها را ترکیب می‌کند. حالت هایپرلایت یک نوع حالت عکاسی در شب بوده و مجددا از تکنیک ثبت و ترکیب چند عکس در آن بهره گرفته می‌شود. هدف در اینجا کاهش نویز است.

پهپاد ماویک ایر 2

سومین حالت یعنی تشخیص صحنه می‌تواند صحنه‌هایی همچون غروب آفتاب، آسمان آبی، سبزه، برف و درختان را به صورت خودکار تشخیص داده و پارامترهای مختلف را به منظور گرفتن باکیفیت‌ترین و زیباترین عکس تنظیم کند.

پهپاد DJI Mavic Air 2 در فیلم برداری نیز توانایی‌های زیادی دارد. اکنون می‌توان حین قرار دادن رزولوشن روی 4K، نرخ فریمی و بیتی را به ترتیب به 60 فریم بر ثانیه و 120 مگابیت بر ثانیه افزایش داد. با کاهش رزولوشن به فول اچ‌دی می‌توانید نرخ فریمی را به 120 یا 240 فریم بر ثانیه افزایش بدهید. در این دو حالت سرعت پخش به ترتیب 4x و 8x کاهش پیدا می‌کند. سازنده بعد از رونمایی، به قابلیت فیلم برداری اچ دی آر نیز اشاره کرد، هر چند منظور آن از HDR PQ یا استک تصاویر روی یکدیگر همچون زمان عکاسی اچ دی آر، مشخص نیست.

به ادعای سازنده، قابلیت FocusTrack در این کوآدکوپتر حرفه‌ای‌ترین سیستم ردیابی است که تاکنون شرکت DJI در پهپادهای خود به کار برده است. این ویژگی تحت سه حالت مختلف کار می‌کند. حالت ActiveTrack 3.0 از طریق یک تکنولوژی نقشه‌برداری حرفه‌ای و یک سری الگوریتم جدید ترسیم مسیر پرواز، یک سوژه را دنبال می‌کند.

با استفاده از حالت Point of Interest 3.0 می‌توانید اطراف یک سوژه مشخص، یک ریتم پرواز خاص ترسیم کنید. سومین حالت Spotlight 2.0 نام داشته و با وجود توانایی کاربر برای جابه‌جا کردن پهپاد به سمت و سوی دلخواه حین فعال کردن آن، دوربین را روی سوژه مورد نظر قفل می‌کند.

سایر ویژگی‌های Mavic Air 2

با استفاده از پهپاد ماویک ایر 2 می‌توانید ویدیوهای هایپرلپس 8K ضبط کنید. چهار حالت پرواز Free movement ،Circle ،CourseLock و WayPoints برای انتخاب در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در عین حال چند مانور پرواز از پیش تعریف شده تحت عنوان QuickShots در اختیار دارید که حین انجام آن‌ها، از گیمبال 3 محوره مکانیکی و همچنین تثبیت‌کننده تصویر الکترونیکی گجت بهره گرفته می‌شود. می‌توانید یکی از حالت‌های Rocket ،Circle ،Dronie ،Helix ،Boomerang یا Asteroid را برگزینید.

پهپاد ماویک ایر 2 - DJI Mavic Air 2

نمونه عکس گرفته شده با پهپاد ماویک ایر 2

بهبود عملکرد پروازی از دیگر پیشرفت‌های پهپاد ماویک ایر 2 در مقایسه با نسل قبلی آن به شمار می‌رود. به لطف استفاده از موتورهای جدید، کنترلرهای سرعت الکترونیکی جدید، باتری بهبود یافته و آیرودینامیک بهتر، Mavic Air 2 قادر خواهد بود برای 34 دقیقه در آسمان پرواز کند.

شرکت DJI تکنولوژی انتقال سیگنال OcuSync 2.0 را آپدیت کرد، به همین دلیل اکنون حتی با افزایش فاصله بین کاربر و گجت به 10 کیلومتر، تصویر در حال دریافت توسط دوربین کوآدکوپتر با کیفیت اچ‌دی، به شکلی پایدار، برای کاربر استریم خواهد شد. البته نباید مانعی بین آن‌ها وجود داشته باشد.

تکنولوژی دیگر در این زمینه OcuSync 2.0 بوده و از باندهای فرکانسی 2.0 گیگاهرتز یا 5.8 گیگاهرتز بهره می‌برد. برای جلوگیری از بروز تداخل، جابه‌جایی بین این دو باند فرکانسی به صورت خودکار صورت خواهد گرفت.

سازنده مدعی افزایش ایمنی در کوآدکوپتر جدید است. سنسورهای جدیدی در قسمت جلویی و پشتی بدنه قرار گرفته و در صورت نزدیک شدن به یک مانع، علاوه بر هشدار به کاربر، در صورت مجاورت بیش از اندازه حرکت را به صورت خودکار متوقف خواهند کرد. یک سری سنسور اضافی به همراه نورهای کمکی زیر بدنه واقع شده تا حتی در تاریک‌ترین شرایط، کاربر به راحتی قادر به فرود ایمن وسیله باشد. ویژگی تشخیص جغرافیایی GEO به صورت خودکار وسیله را از مکان‌های پرریسک همچون فرودگاه‌ها دور نگه می‌دارد.

دانلود ویدیو

سیستم کمک پرواز حرفه‌ای APAS 3.0 در پهپاد ماویک ایر 2 برای جلوگیری از بروز برخورد با دیگر اشیا، اطراف، بالا و پایین وسیله مسیرهای جدیدی برای حرکت ترسیم می‌کند. با استفاده از نقشه‌برداری سه بعدی، APAS 3.0 کمک می‌کند حتی در محیط‌های پیچیده، وسیله جابه‌جایی روان‌تری بین اشیای داشته باشد.

مدل تازه معرفی شده توسط DJI اولین پهپاد مخصوص کاربران عادی با پشتیبانی از AirSense محسوب می‌شود. AirSense در صورت وجود دیگر وسایل پروازی اطراف گجت، هشدار خواهد داد. این ویژگی از طریق ADS-B سیگنال‌هایی را از هواپیماها و هلیکوپترهای نزدیک دریافت کرده و حتی موقعیت آن‌ها را روی نمایشگر به کاربر نشان می‌دهد. در صورتی که یک شی در حال پرواز بیش از اندازه به کوآدکوپتر نزدیک شود، AirSense به وسیله ارسال پیام، لرزاندن کنترلر و انتشار صدا کاربر را به طور کامل متوجه جدیت موضوع خواهد کرد.

کاربران در کشور چین هم‌اکنون می‌توانند DJI Mavic Air 2 را خریداری کنند. ساکنان دیگر کشورهای دنیا باید آن را پیش خرید کرده و از دو هفته دیگر به بعد، تحویل بگیرند. محصول در قالب دو پکیج به فروش می‌رسد. پکیج استاندارد شامل پهپاد، یک باتری، کنترلر از راه دور و همه سیم‌های مورد نیاز بوده و قیمت آن 799 دلار است.

پکیج دوم Fly More نام داشته و با خرید آن به قیمت 988 دلار، علاوه بر دریافت همه اقلام موجود در پکیج استاندارد، یک کیف رودوشی، فیلترهای ND، هاب شارژ 3 و سه باتری دریافت خواهید کرد. با پرداخت هزینه‌ای بیشتر و عضویت در طرح DJI Care Refresh وسیله را بیمه خواهید کرد. این بیمه شامل حوادثی همچون تصادف یا آسیب‌دیدگی به خاطر آب است. تحت این بیمه، طی یک سال، حداکثر دو مرتبه پهپاد به طور کامل برایتان تعویض خواهد شد.