محصولات اپل در سال 2020

نگاهی به محصولات اپل در سال 2020 که در انتظار معرفی آن‌ها هستیم

مهمترین محصولات اپل در سال 2020 همچون گوشی های خانواده آیفون 12 هنوز رونمایی نشده‌اند. اپل واچ سری 6 و آیپد پرو 5جی دیگر محصولاتی هستند که در انتظارشان هستیم.

حین صحبت درباره محصولات 2020 بیشتر کاربران از آیفون 12 و اپل واچ سری 6 صحبت می‌کنند. برخی دیگر در انتظار رونمایی اولین آیپد پرو با پشتیبانی از 5G و همچنین ایرپادز لایت هستند. این در حالی است که با در نظر گرفتن اخبار منابع مختلف، اپل 20 محصول مختلف در دست توسعه داشته و اغلب آن‌ها را تا انتهای سال میلادی جاری معرفی خواهد کرد.

محصولات اپل در سال 2020

در ادامه نگاهی به این گجت‌ها خواهیم انداخت. بیشتر آن‌ها در رویداد رونمایی گوشی‌ های سری آیفون 12 رونمایی شده و معرفی بقیه به رویدادهایی جداگانه موکول خواهد شد.

اپل استودیوپادز

محصولات اپل در سال 2020

اپل از چند سال قبل در حال توسعه یک هدفون روگوشی پریمیوم است. بعد از چندین مرتبه بروز مشکل در عرضه آن، امسال زمان این اتفاق فرا رسیده است. انتظار داریم برای فراهم شدن امکان سفارشی‌سازی همانند اپل واچ، این هدفون نیز به یک سری قسمت مغناطیسی قابل تعویض مجهز باشد.

طراحی رترو استایل بوده و حداقل دو نسخه، پریمیوم و فیتنس، برای آن عرضه خواهد شد. در ساخت هر یک از این دو نسخه از مواد مختلفی استفاده می‌شود. از جمله مهمترین ویژگی‌های هدفون روگوشی جدید اپل اتصال خودکار به همه گجت های این شرکت و پشتیبانی از دستیار مجازی سیری به شمار می‌روند.

انتظار داریم دو ماه دیگر و در جریان رویداد WWDC، هدفون جدید در کنار تعدادی دیگر از محصولات اپل در سال 2020 رونمایی شود. عرضه محصول از اواخر تابستان به قیمت حدود 350 دلار آغاز خواهد شد.

اپل ایرپادز لایت

در بازار ایرفون‌های وایرلس، ایرپادز محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصول به شمار می‌رود. بر اساس برخی منابع خبری، اپل تصمیم دارد سهم خود از این بازار را به وسیله ارائه نسخه‌ای ارزانتر باز هم افزایش بدهد. قیمت حدودی ایرپادز لایت 129 دلار خواهد بود. درباره ویژگی‌ها و نحوه طراحی وسیله هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما شبیه به هدفون قبلی، در انتظار رونمایی آن طی رویداد WWDC 2020 هستیم.

اپل ایرتگز

ایرتگز، برچسب‌های کوچکی هستند که به کاربر کمک می‌کنند لوازم شخصی خود مخصوصا اشیای دارای ابعاد کوچک را به راحتی بیابند. به عنوان نمونه باید به کلید یا کیف پول و حتی لوازم بزرگتر نظیر لپ تاپ و کوله پشتی اشاره کرد. در این تگ‌ها از چیپ‌های U1 بهره گرفته شده است. همین چیپ داخل گوشی‌های آیفون 11 وجود داشته و به احتمال بسیار زیاد داخل گوشی‌های سال 2020 اپل نیز استفاده خواهد شد.

به این ترتیب کاربران می‌توانند از طریق گوشی آیفون خود به راحتی محل قرارگیری لوازم شخصی‌شان را پیدا کنند. امکان استفاده از ایرتگز به عنوان یکی از جالب‌ترین محصولات اپل در سال 2020 با گوشی‌ های آی او اسی قدیمی‌تر نیز وجود دارد، اما آن‌ها برای ردیابی، از اتصال‌های دارای دقت کمتر بلوتوث و وای فای استفاده خواهند کرد.

هر برچسب به یک شی منحصربه‌فرد اختصاص پیدا کرده و برای پیدا کردن آن باید از اپلیکیشن آی او اسی Find My استفاده کنید. انتظار داریم آن‌ها در قالب یک جاسوئیچی و مجموعه‌ای متشکل از چند برچسب به فروش برسند. درباره قیمت محصول یاد شده خبری در دسترس نیست، اما به احتمال زیاد در رویداد WWDC 2020 معرفی خواهد شد.

مهم‌ترین محصولات اپل در سال 2020 : گوشی‌‌ های خانواده آیفون 12

محصولات اپل در سال 2020

اپل امسال برای اولیه مرتبه، چهار گوشی هوشمند به صورت همزمان رونمایی خواهد کرد. این در حالی است که چند هفته پیش، نسل دوم اولین گوشی ارزان قیمت این شرکت یعنی اپل آیفون اس ای 2020 نیز رونمایی شد. به این ترتیب تعداد آیفون‌های سال میلادی جاری در مجموع به 5 عدد خواهد رسید.

نمایشگر اولد دو مدل Pro یعنی آیفون 12 پرو و پرو مکس دارای اندازه 6.1 اینچ و 6.7 اینچ بوده و حاشیه‌های کمی در اطراف آن‌ها وجود دارد. تغییر بسیار مهم در سبک طراحی محصولات آی او اسی اپل در سال 2020 کاهش ابعاد ناچ صفحه نمایش به شمار می‌رود. روی پنل پشتی چهار سنسور به کار خواهد رفت؛ شبیه به آیپد پرو 2020 در انتظار افزوده شدن یک سنسور LiDAR به سنسورهای عادی دارای لنز واید، اولتراواید و تله فوتو هستیم.

سبک طراحی گوشی‌ های آیفون جدید کاملا از دنیای گوشی‌ های اندرویدی جدا شده و به جای استفاده از نمایشگر و پنل پشتی منحنی، بدنه شبیه به آیفون 5 کاملا مکعب مستطیلی ساخته خواهد شد.

مغز متفکر این دو گوشی تراشه A14 است. مزیت آن، استفاده از یک مودم یکپارچه 5G به شمار می‌رود. دو مدل پرو آیفون 12 در ماه سپتامبر و اکتبر (نیمه‌های شهریور تا نیمه‌های آبان) معرفی شده و قیمت آن‌ها به ترتیب 999 دلار و 1049 دلار خواهد بود.

اندازه صفحه نمایش آیفون 12 و آیفون 12 مینی به ترتیب 6.1 اینچ و 5.4 اینچ خواهد بود. برخلاف آیفون 11 و قبل از آن آیفون ایکس آر، نوع پنل آن‌ها نیز شبیه به مدل‌های پریمیوم اولد است. حاشیه‌ها در مقایسه با طراحی آیفون 11 پرو کمتر شده و ناچ صفحه نمایش اندازه کوچکتری خواهد داشت.

دوربین دو مدل ارزان‌تر از گوشی های خانواده iPhone 12 همچنان دوگانه باقی خواهد ماند، هر چند سنسورها و لنز‌های آن بهبود پیدا می‌کند. تراشه اپل A14 بوده و از نسل پنجم شبکه موبایل همچنان پشتیبانی می‌شود. آن‌ها همزمان با دو مدل پرو معرفی شده و شروع قیمت پایین‌ترین نسخه‌شان 699 است.

اپل واچ سری 6

سبک طراحی جدید ساعت‌های هوشمند اپل همراه با معرفی اپل واچ سری 4 در سال 2018 تغییر کرد. از این سبک در سری 5 و امسال در سری 6 نیز استفاده خواهد شد. در مقایسه با قبل باتری بهبود پیدا کرده و امکاناتی نظیر ردیابی خواب به ساعت اضافه می‌شوند.

انتظار داریم رابط کاربری ساعت‌های اپ واچ جدید بهبود پیدا کرده و دستیار هوشمند سیری عملکرد دقیق‌تری پیدا کند. دیگر توقعات ما از ساعت‌های 2020 اپل استفاده از تراشه‌ای سریعتر و فراهم شدن امکان لمس و کار با صفحه نمایش زیر آب است. طبق برخی اخبار، Pulse Oximetry یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های جدید Apple Watch Series 6 خواهد بود. این ویژگی سلامت روانی کاربر را تحت کنترل داشته و در صورت بروز حملات پانیک خیلی زود وضعیت را تشخیص خواهد داد. ساعت‌های جدید همزمان با گوشی های آی او اسی سال جاری معرفی می‌شوند.

اپل آیپد ایر 4، آیپد 8 و آیپد مینی 6

محصولات اپل در سال 2020

سری تبلت‌های رده بالای Pro اپل با رونمایی مدل 2020 به تازگی به‌روز شد. این شرکت اکنون در پی ارائه مدلی جدید از سری تبلت‌های ارزان‌ قیمت خود است.

چهارمین نسل از تبلت آیپد ایر با اندازه 11 اینچ از جمله محصولات اپل در سال 2020 محسوب می‌شود. این گجت از طراحی شبیه به آیپد پرو سال 2018 بهره خواهد کرد. توان پردازشی در مقایسه با تبلت‌های قبلی سری iPad Air افزایش یافته و مغز متفکر دستگاه اپل A14 است. برای کمک به کاهش قیمت سیستم تشخیص چهره سه بعدی فیس آیدی حذف و از تاچ آیدی برای تامین امنیت استفاده می‌شود. برخلاف مدل پرو جدید، درگاه همچنان از نوع لایتنینگ باقی خواهد ماند.

دوربین اصلی تبلت آیپد ایر سال 2020 تک سنسور بوده و صفحه نمایش آن از نسل دوم اپل پنسل پشتیبانی خواهد کرد. یکی از مهمترین کاستی‌های آن در مقایسه با بهترین تبلت اپل از سری Pro تا امروز، کاهش حداکثر نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش به 60 هرتز محسوب می‌شود.

تبلت ارزان قیمت Apple iPad مهر سال گذشته یک سری آپدیت سخت افزاری دریافت کرد، به همین دلیل در مدل جدید تغییرات در مقایسه با قبل چندان زیاد نخواهد بود. اندازه نمایشگر آن همچنان 10.2 اینچ بوده و از تراشه سریع‌تر A12 بهره می‌برد.

یکی دیگر از محصولات اپل در سال 2020 اپل آیپد مینی 6 است. تنها اطلاعات در دسترس درباره این گجت، قدرت گرفتن آن از تراشه A14 محسوب می‌شود. انتظار داریم آیپد، آیپد ایر و آیپد مینی جدید در ماه‌های سپتامبر تا اکتبر، احتمالا بدون برگزاری رویدادی خاص، معرفی شوند.

اپل ایرپاکس ایکس

رقابت با برند بیتس استراتژی دیرینه اپل است. این شرکت برای ادامه مسیر، نسخه‌ای جدید از ایرپادز را با هدف جلب رضایت دوندگان توسعه می‌دهد. طراحی آن‌ شبیه به محصولات همرده Beats بوده و از قابلیت نویز کنسلینگ بهره می‌برد. زمان رونمایی محصول ماه سپتامبر یا اکتبر بوده و قیمت حدودی آن 200 دلار خواهد بود.

اپل هوم پاد و هوم پاد مینی

محصولات اپل در سال 2020

اسپیکر هوم پاد یک شکست تمام عیار بود. اپل با درس گرفتن از این شکست اکنون در پی معرفی دو اسپیکر هوشمند به صورت همزمان است. مدل عادی دستگاهی بهبود یافته در مقایسه با نسل اول اسپیکر هوشمند اپل بوده و مدل مینی دارای بدنه‌ای کوچکتر و قیمتی پایین‌تر است.

اپل به دنبال رقابت با گوگل و آمازون در بازار اسپیکرهای هوشمند بوده و در این مسیر، محصولی با توانایی تولید صدایی باکیفیت بیشتر، همراه با پشتیبانی یکپارچه از دستیار هوشمند سیری، ارائه خواهد کرد. اپل هوم پاد این مرتبه از سرویس‌های استریمینگ شرکت‌های رقیب نظیر اسپاتیفای، پاندورا و یوتیوب موزیک نیز پشتیبانی می‌کند.

انتظار داریم این محصولات اپل در سال 2020 همزمان با گوشی‌ های آیفون 12 رونمایی شوند. قیمت آن‌ها به ترتیب 2999 دلار و 149 دلار تخمین زده می‌شود.

اپل تی وی (نسل ششم) و گیم کنترلر

با هدف افزایش جذابیت اپل تی وی پلاس و اپل آرکید، این شرکت توسعه مدلی جدید از اپل تی وی را در دستور کار قرار داد. این مدل به لطف استفاده از تراشه A14 عملکرد بهتری ارائه کرده و از نظر گرافیکی بهبود قابل توجهی خواهد داشت. زمان عرضه پاییز سال جاری بوده و به احتمال زیاد همراه با آن شاهد معرفی یک دسته بازی اختصاصی نیز خواهیم بود. احتمالا این کنترلر با وجود معرفی به صورت همرمان، دیرتر از اپل تی وی به بازار عرضه شود.

اپل ایر پاور و ایر پاور مینی

محصولات اپل در سال 2020

اپل بعد از پی بردن به عدم برآورده شدن انتظاراتش از پد شارژ ایرپاور، تولید و عرضه آن را در سومین ماه 2019 متوقف کرد. بر اساس گفته‌های چند منبع خبری، ساخت نسل جدید آن همراه با مدلی کوچکتر با قیمت پایین‌تر جزو برنامه‌های اپل در سال 2020 است.

مدل جدید دارای پد بزرگتری بوده و برای مدیریت پویای حرارت از تراشه اپل A12 استفاده خواهد کرد. همانند مدل اورجینال، این شارژر بدون سیم نیز گوشی‌ های آیفون، ساعت‌های اپل واچ ایرباد‌های ایرپادژ را به صورت همزمان شارژ می‌کند.

اپل ایرپاد پرو 5جی

اپل دو ماه پیش تبلت آیپد پرو 2020 را با قابلیت‌های ویژه مخصوصا دوربین بهبود یافته معرفی کرد. تا پیش از پایان سال جاری، برای نسخه 12.9 اینچی آن مدل جدیدی با پشتیبانی از 5G و مجهز به تراشه رونمایی نشده A14 ارائه خواهد شد.

در این محصول برای تولید غلیظ رنگ مشکی، ارائه کنتراست بهتر و افزایش میزان روشنایی در کنار کمک به کاهش حاشیه‌ها، از یک پنل Mini-LED بهره برده می‌شود. در مقایسه با سایر محصولات اپل در سال 2020 که تا اینجا معرفی کردیم، احتمال به تعویق افتادن زمان رونمایی اولین تبلت 5جی اپل تا رویداد WWDC 2021 وجود دارد.

محصولاتی که در سال 2021 معرفی و عرضه می‌شوند

سه محصول زیر نیز مورد انتظار کاربران زیادی هستند، اما متاسفانه تا رونمایی آن‌ها باید یک سال دیگر صبر کنیم.

اپل آیفون اس ای پلاس

بعد از رونمایی گوشی ارزان قیمت جدید اپل، انتشار اخباری درباره نسخه پلاس آن آغاز شد. این گوشی آیفون اس ای پلاس نام داشته و در ابتدا، اخبار به رونمایی آن تا انتهای سال 2020 اشاره می‌کردند، اما در نهایت تاریخ معرفی به سومین ماه 2021 موکول شد. به عقیده آقای مینگ-چی کو تحلیلگر معروف محصولات اپل، احتمال به تعویق افتادن زمان عرضه تا سومین ربع سال 2021 وجود دارد.

با توجه به فاصله زمانی زیاد تا رونمایی این محصول، اخباری کمی درباره آن تا امروز فاش شده‌اند. طبق شباهت ظاهری مدل پایه به آیفون 8 انتظار داریم آیفون اس ای پلاس شبیه به آیفون 8 پلاس طراحی شده و دارای نمایشگری 5.5 اینچی باشد. احتمال الگو گرفتن از آیفون ایکس آر 6.1 اینچی در طراحی آن نیز وجود دارد. تراشه اپل A13 خواهد بود.

اپل ایرپادز 3 و ایرپادز پرو 2

اپل با هدف اطمینان از توانایی محصولات خود برای رقابت از در بازار در حال گسترش ایربادهای وایرلس، مدل جدید گجت‌های کنونی‌اش را عرضه خواهد کرد. انتظار داریم ایرپادز 3 در ربع اول 2021 و ایرپادز پرو 2 طی ربع چهارم 2021 یا حتی ربع اول 2022 رونمایی شوند.

در انتظار تغییر ظاهر این ایربادها نیستیم، اما مطمئنا یک سری تغییرات جزئی یا بزرگ در قابلیت‌های آن‌ها اعمال خواهد شد. درباره این تغییرات خبری به طور دقیق در دسترس نیست، اما بهبود عملکرد دستیار سیری و استفاده از چیپ صدای جدید محتمل است.

اپل بر اساس اخبار قبلی در پی اضافه کردن یک سری قابلیت مربوط به ردیابی سلامت همچون مانیتور ضربان قلب به ایربادهای خود است. ممکن است این قابلیت در ایرپادز 3 یا مخصوصا ایرپادز پرو 2 به کار برود.

اپل ای آر هدست

اپل در حال توسعه یک هدست مخصوص واقعیت افزوده به منظور عرضه در سال 2021 یا 2022 است. نمونه‌های اولیه آن مجهز به کنترلرهایی شبیه به ریموت اچ دی تی وایو بودند. از این موضوع شاید بتوان همکاری دو شرکت را نتیجه گرفت.

رابط کاربری گجت مبتی بر کیو آر کدها است. برای یکپارچه شدن هدست با اپل واچ، مک بوک پرو، اپل استور و استارباکس کدهای متفاوتی در نظر گرفته می‌شود.

اپل برای اطمینان از آسودگی برای کار با هدست در پی توسعه یک سری دستیار مجازی است. به عنوان نمونه یک سگ دیجیتالی داخل رستوران منو را برایتان آورده یا یک دلفین در ناوبری به شما کمک خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کمپانی آیفون در حال حاضر یکی از بهترین تولید کننده ها در کل جهان وسایل و لوازم تولید میکنه فوق العاده است و پیشرفته من امیدوارم قیمت شون فقط مناسب باشه