اپل به دنبال باتری های منعطف

اپل به دنبال دستیابی به باتری های منعطف برای آیفو‌ن‌های آینده است

پتنت‌های منتشر شده از سوی اپل نشان می‌دهد این شرکت به دنبال دستیابی به باتری های منعطف است تا از آن‌ها در آیفون‌ها و آیپدهای آینده‌ی خودش استفاده کند.

همانطور که پتنت‌های اپل به نام “ساختار باتری انعطاف‌پذیر” نشان می‌دهند، این شرکت کوپرتینویی به دنبال دستیای به باتری های منعطف برای استفاده در محصولات آینده‌ی خود نظیر آیفون‌ها و آیپدها است.

با توجه به دیگر پتنت‌های ثبت شده از سوی اپل نظیر «کاور و نمایشگر منعطف برای یک دستگاه الکترونیکی» که یک گوشی هوشمند به سبک گلکسی فولد سامسونگ را نشان می‌داد، اینطور به نظر می‌رسد که سازنده‌ی آیفون سال‌هاست به دنبال استفاده از تکنولوژی انعطاف‌پذیر است.

باتری های منعطف برای استفاده در آیفون‌ها و آیپدها؟

این پتنت جدید راه‌های مختلف قرارگیری سلول‌های باتری در اشکال نامتعارفی نظیر استوانه‌ها را به واسطه‌ی انعطاف‌پذیر و تاشو کردن باتری‌ها نشان می‌دهد. این نشان می‌دهد اپل علاقه‌ای به استفاده از باتری‌های سفت و مستطیلی فعلی که در گوشی‌های هوشمند کنونی مشاهده می‌کنیم ندارد و ممکن نیست از آن‌ها در محصولات انعطاف‌پذیر آینده‌ی خودش استفاده کند. علاوه بر این، یک وسیله‌ی الکترونیکی در این پتنت با عنوان «یک عضو از خانه‌ی منعطف» به همراه «یک نمایشگر منعطف» توصیف شده است که نشان می‌دهد نه تنها باتری، بلکه قرار است بخش بزرگی از دستگاه‌ مرموز اپل انعطاف‌پذیر باشد.

اگرچه همیشه پتنت‌ها لزوماً به محصولات واقعی تبدیل نمی‌شود. ولی نمی‌توان کتمان کرد که اپل علاقه‌ای به استفاده از فناوری انعطاف‌پذیر برای محصولاتش ندارد.

در همین حال دیگر شرکت‌ها نیز در حال استفاده از این تکنولوژی هستند و روز به روز در آن پیشرفت‌های چشمگیری حاصل می‌شود. به طور مثال شنیده می‌شود سامسونگ در حال کار روی گلکسی فولد 2 5 جی خودش است. در سمتی دیگر مایکروسافت سرفیس دو نیز یک گوشی هوشمند مجهز به دو نمایشگر است که با یک لولا به یکدیگر متصل شده‌اند و به لطف سیستم عامل اندروید، می‌تواند عملکردی مانند گوشی‌های هوشمند معمولی اندرویدی داشته باشد.