10 مرورگر سبک و سریع برای کامپیوتر

10 مرورگر سبک و سریع برای کامپیوترهای ویندوزی

به دنبال یک جایگزین برای مرورگر اینترنت کامپیوتر خود می‌گردید؟ در اینجا فهرستی از 10 مرورگر سبک و سریع برای کامپیوترهای ویندوزی را به شما معرفی خواهیم کرد.

اپرا، گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، سافاری و مایکروسافت اج همگی بهترین مرورگرهایی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. شاید به اعتقاد خیلی‌ها این مرورگرها بهترین‌های بازار باشد، ولی ما نظر دیگری داریم.

با توجه به گستردگی صنعت کامپیوتر، گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد که شاید برخی از کاربران ترجیح دهند از آن‌ها استفاده کنند. گرچه شاید این مرورگرها خیلی جذاب نباشند و اسمشان هم خیلی شنیده نشده باشد، اما گزینه‌های قابل توجهی هستند.

بنابراین اگر شما هم می‌خواهید به دنبال جایگزینی برای مرورگر روزمره‌ی خودتان برای وبگردی هستید، این مطلب برای شماست. ما در اینجا فهرستی از 10 مرورگر سبک را گردآوری کرده‌ایم که تصور می‌کنیم بهترین مرورگرهای سبک و سریع حال حاضر هستند. شما باید مزایا و معایب این مرورگرها را کنار یکدیگر بگذارید و پس از مقایسه، گزینه‌ی مد نظرتان را انتخاب کنید.

10 مرورگر سبک و سریع برای کامپیوتر ویندوزی

اگر بخواهیم به چند مرورگر سبک برای کامپیوترهای قدیمی و ضعیف اشاره کنیم، می‌توانیم از UR Browser ، Torch، Lunascape و Midori نام ببریم. اما اگر کامپیوتر شما قدرت بیشتری دارد، فهرست زیر شامل 10 مرورگر سبک و سریعی است که می‌توانند جایگزین مرورگر قدیمی شما باشند.

1 – Opera

10 مرورگر سبک و سریع برای کامپیوتر

Opera یک مرورگر سبک و سریع برای کامپیوترهای مجهز به ویندوز 7 و ویندوز 10 است. مطمئن شوید که آخرین نسخه‌ی آن را دانلود و نصب می‌کنید، چون در‌‌ آخرین به‌روزرسانی، قابلیت‌های جذابی نهفته است.

مرورگر اپرا از منابع بسیار کمی از کامپیوتر شما استفاده می‌کند که این اجازه می‌دهد ظرفیت رم بیشتری آزاد بماند. این مرورگر به سمت پردازنده و رم کامپیوتر شما حمله‌ور نمی‌شود و این باعث سریع نگه داشتن کامپیوتر شما خواهد بود. حتی اگر افزونه‌های بیشماری را روی آن نصب کنید هم اپرا مانند مرورگرهای فعلی شما، جان کامپیوترتان را نخواهد گرفت.

با این راه حل، شما بدون آنکه از منابع کامپیوتر شما مصرف زیادی شود، می‌توانید از گشت و گذار پر سرعت در اینترنت لذت ببرید. به طور مثال حالت Turbo در این مرورگر می‌تواند داده‌‌ی سایت‌ها برای بارگذاری سریع‌تر را فشرده‌سازی کند. این مرورگر شامل یک ضد تبلیغات، ضد ردیاب و خاموش کننده‌ی اسکریپت‌های صفحات وب نیز هست که می‌تواند سرعت بارگذاری را حتی سریع‌تر هم بکند.

دانلود Opera

2 – UR Browser

10 مرورگر سبک و سریع برای کامپیوتر

UR Browser می‌تواند به راحتی جزء سه مرورگر سبک برتری باشد که شما روی کامپیوترتان نصب می‌کنید. آن سریع است، تبلیغات و اسکریپت‌های ردیابی کننده‌ی اضافی را بارگذاری نمی‌کند و از حریم خصوصی داده‌های شما هم محافظت خواهد کرد.

UR Browser نسبت به منابع کامپیوتر شما خیلی گرسنه به نظر نمی‌رسد. این باعث شده تا بتواند از آن در کامپیوترهای قدیمی و ضعیف خود نیز به راحتی از آن استفاده کنید. این مرورگر مبتنی بر کرومیوم فقط یک مرورگر نیست؛ آن به VPN داخلی، یک آنتی ویروس آنلاین و همچنین یک موتور جستجوی متمرکز بر حریم شخصی نیز مجهز است. علاوه بر همه‌ی این‌ها باید به این نکته اشاره کرد که سرعت دانلود فایل‌های شما با UR Browser نیز چندین برابر بیشتر خواهد شد. فایل‌هایی که می‌خواهید با این مرورگر دانلود کنید، به قطعات کوچک‌تری تبدیل می‌شوند و پس از دانلود مجدداً با یکدیگر ادغام خواهند شد که این امر به افزایش سرعت دانلود کمک می‌کند.

دانلود UR Browser

3 – Lynx

10 مرورگر سبک و سریع برای کامپیوتر

مرورگر Lynx، مرورگری برای کاربران پیشرفته‌تر است که می‌خواهند با استفاده از ابزارهای فرمان خطی در ویندوز لذت ببرند. بله، این یک مرورگر فرمان خطی برای ویندوز است. علاوه بر این، لینکس با بیش از 20 سال قدمت، یکی از قدیمی‌ترین مرورگرهای ساخته شده نیز هست.

برخلاف دیگر ابزارهای فرمان خطی، فهمیدن Lynx خیلی آسان است. آن از چند فرمان برای آنچه که شما می‌خواهید استفاده می‌کند و از فلش‌های روی کیبورد نیز می‌توانید برای ناوبری در آن استفاده کنید. در مدت زمان خیلی کمی می‌توانید کار با این لینکس را یاد بگیرید.

لینکس یک ابزار مبتنی بر نوشته است، پس شامل هیچ تصویری نمی‌شود. طبیعیست که مقدار رم خیلی کمی را اشغال کند و روی هر کامپیوتری با هر مشخصاتی اجرا شود. پس اگر به دنبال مرورگری با حداقل استفاده از منابع می‌گردید و نمی‌خواهید از آن برای تماشای عکس‌ها یا رابط گرافیکی استفاده کنید و متن در اولویت اصلی شما است، گزینه‌ای بهتر از مرورگر Lynx وجود ندارد.

البته که Lynx معایبی را هم دارد (علاوه بر این که از فایل‌های چندرسانه‌ای پشتیبانی نمی‌کند). به طور مثال آن اجازه‌ی چند دانلود را نمی‌دهد. پس باید دانلود فایل‌ها را یک به یک انجام دهید. از آنجایی که وب سایت‌های امروزی عموماً از تجربیات بصری استفاده می‌کنند، استفاده از لینکس قطعاً به هر کسی توصیه نمی‌شود.

دانلود Lynx

4 – Lunascape

10 مرورگر سبک و سریع برای کامپیوتر

نمی‌توانید بین مرورگرهای فایرفاکس،‌کروم، اینترنت اکسپلورر یا سافاری یکی را انتخاب کنید؟ اگر مرورگری باشد که هر چهار مرورگر ذکر شده را شامل شود چطور؟ ما در مورد Lunascape صحبت می‌کنیم که شامل چهار موتور Trident (اینترنت اکسپلورر)، Gecko (فایرفاکس) و WebKit (سافاری و کروم) در یک مرورگر می‌شود.

شما هر زمانی که نرم افزار Lunascape را اجرا می‌کنید، می‌توانید انتخاب کنید که با کدام موتور قصد وب‌گردی دارید. این کار به آسانی فشار دادن یک دکمه انجام می‌شود. این می‌تواند برای تماشای صفحاتی که از یک موتور مرورگر خاص پشتیبانی نمی‌کنند فوق‌العاده سودمند باشد. در اینجور مواقع کافیست شما موتور مرورگر خود را تغییر دهید تا به صفحه‌ی مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

این ویژگی بسیار کاربردی است، اما برخی از کاربران گزارش داده‌اند که عملکرد مرورگر به همین دلیل تحت شعاع قرار گرفته است. به نظر می‌رسد این مرورگر از منابع بسیار کمی از کامپیوتر شما استفاده می‌کند که مشکل هم همین جاست.

در هر صورت شما می‌توانید با نصب لونا اسکیپ، چهار مرورگر را در قالب یک مرورگر در اختیار داشته باشید.

دانلود Lunascape

5 – Midori

10 مرورگر سبک و سریع برای کامپیوتر

Midori یک مرورگر متن باز است که قادر به برآورده کردن خواسته‌های کاربران کم توقع از یک مرورگر اینترنتی است. این مرورگر دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های خوب است، اما همچنین از منابع کمی از کامپیوتر کاربر در مقایسه با مرورگرهای معروف استفاده می‌کند که همین باعث محبوبیت آن شده است.

از برخی ویژگی‌های مهم میدوری می‌توان به پشتیبانی از HTML5، بوک مارک‌ها، پشتیبانی از RSS، یک بررسی کننده‌ی املاء کلمات و همچنین مرور ناشناس اشاره کرد. این مرورگر قابلیت‌های اضافه‌تری را هم شامل می‌شود. به طور مثال می‌توان به مرور مبتنی بر زبانه (تب)، توانایی تغییر تنظیمات حریم شخصی، تنظیمات فونت/نوع نمایش و تنظیمات استارتاپ اشاره کرد. همچنین میدوری به صورت پیشفرض از موتور جستجوی DuckDuckGo (یک موتور جستجو که اطلاعات کاربر را جمع آوری نمی‌کند و به اشتراک نمی‌گذارد) استفاده می‌کند. هرچند شما می‌توانید آن را به موتور جستجوی مورد نظر خودتان نظیر گوگل تغییر دهید.

شاید مهم‌ترین چیزی که در مورد میدوری وجود داشته باشد، رابط کاربری ساده‌ی آن است که می‌تواند دل تمام علاقه‌مندان به سبک مینیمال را به دست آورد. این مرورگر خیلی سبک است، بنابراین کامپیوتر شما را اذیت نخواهد کرد. رابط کاربری آن نیز شامل هرآنچه یک کاربر ساده نیاز دارد از جمله نوار جستجو و بوک مارک و چندین دکمه‌ی معمول که در تمام مرورگرها دیده می‌شود، خواهد بود. پس ما می‌توانیم Midori را به نوعی برادر جوان فایرفاکس شرکت موزیلا نیز بدانیم.

دانلود Lunascape

6 – Comodo IceDragon

10 مرورگر سبک و سریع برای کامپیوتر

اول از هر چیزی باید بدانید که Comodo یک شرکت امنیتی است؛ پس شما نباید انتظار ساخت مرورگری ناامن را از آن‌ها داشته باشید. این بزرگ‌ترین مزیت مرورگر IceDragon برند کومودو است. مطمئناً امنیت تنها چیزی نیست که این مرورگر برای ارائه دارد؛ در اینجا قابلیت‌های جذاب دیگری نیز وجود دارد.

این مرورگر امکاناتی شبیه به مرورگر فایرفاکس (همان منوها، افزونه‌ها و غیره) دارد. پس اگر به استفاده از فایرفاکس عادت کرده‌اید، خیلی راحت می‌توانید IceDragon را جایگزین آن کنید.

و اما کمی هم در مورد بزرگ‌ترین مزیت این مرورگر، امنیت آن صحبت کنیم. IceDragon هنگام تبدیل آدرس‌های URL به IP آدرس‌ها، از سرورهای DNS اختصاصی شرکت کومودو استفاده می‌کند. به نقل از خود کمپانی، این سرورهای دی ان اس امن‌تر و سریع‌تر از هر سرور دیگری هستند.

یکی دیگر از قابلیت‌های عالی IceDragon، اجرا در نوعی فضای مجازی ساخته شده است. این بدان معناست که مرورگر با سیستم شما در ارتباط نخواهد بود؛ به همین خاطر احتمال دانلود و نصب یک نرم افزار آسیب پذیر روی کامپیوتر شما را کاهش می‌دهد.

دانلود Comodo IceDragon

7 – Vivaldi

10 مرورگر سبک و سریع برای کامپیوتر

مرورگر Vivaldi احتمالاً شناخته‌شده‌ترین مرورگر ناشناخته‌ی این فهرست است که در مدت زمان کوتاهی، شاهکار کرده است. این مرورگر می‌تواند به خاطر عملکرد عالی و قابل اعتماد خودش، کاربران جذب خود کند. آن از موتور گوگل کروم استفاده می‌کند، اما در عین حال فضای کمتری را در رم اشغال می‌کند.

اما شاید بزرگ‌ترین مزیت این مرورگر، توانایی در سفارشی سازی است. کاربران می‌توانند تم‌های مد نظر خودشان را برای مرورگر انتخاب کنند، چینش تب‌ها را تغییر دهند، یادداشت برداری کنند و برای تغییر خودکار تم، زمانبندی کنند.

وقتی صحبت از عملکرد می‌شود، ویوالدی به هیچ عنوان پشت سر رقبا قرار نمی‌گیرد. آن در آزمایش‌های انجام گرفته‌ی HTML5، موفق شده عملکرد بهتری را نسبت به موزیلا فایرفاکس داشته باشد. البته که هنوز این مرورگر نقص‌هایی هم دارد، اما آن‌ها نواقص چشمگیری نیستند.

این مرورگر ما را به یاد اپرای قدیمی می‌اندازد، زیرا هر دو مرورگر از موتور یکسانی استفاده می‌کنند. خیلی از کاربران نمی‌توانند با ظاهر و عملکرد اپرا ارتباط برقرار کنند. مرورگر ویوالدی می‌تواند جایگزین خوبی برای طرفداران اپرا باشد. ویوالدی هنوز جوان است و جای پیشرفت بسیاری دارد. پس اگر تیم توسعه دهنده‌ی آن راه درستی را در پیش بگیرد، در آینده با مرورگر حتی بهتر و پیشرفته‌تری هم روبرو خواهیم بود.

دانلود Vivaldi

8 – SeaMonkey

10 مرورگر سبک و سریع برای کامپیوتر

SeaMonkey یک مرورگر وب متن باز است که 10 سالی از عمر آن می‌گذرد. این یکی از تطبیق‌پذیرترین مرورگرهایی است که شما می‌توانید در بازار بیابید، زیرا آن امکاناتی فراتر از یک وبگردی ساده را ارائه می‌کند. آن دارای یک کلاینت ایمیل داخلی و یک سرویس چت داخلی است و حتی به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد صفحات وب ساده‌ای را با یک ادیتور داخلی ویرایش کنند. اگر می‌خواهید همه‌ی این امکانات را در یک مرورگر داشته باشید، تب‌های باز شده‌ی کمتری داشته باشید و مقدار بیشتری از فضای رم کامپیوتر خود را ذخیره کنید، می‌توانید از این مرورگر استفاده کنید.

البته به جز این‌ها دیگر قابلیت‌هایی که انتظار حضور آن‌ها در مرورگرهای معمولی نظیر یک مدیریت رمزعبور، ژست‌های حرکتی ماوس، پشتیبانی از فرامین صوتی، نوار ابزارهای سفارشی و توانایی بازگردانی صفحات وب بسته شده را دارید، می‌توانید از SeaMonkey نیز داشته باشید. همچنین از آنجا که این یک مرورگر متن باز است، هرکسی که با کدنویسی آشنایی داشته باشد، می‌تواند در عملکرد این مرورگر دستکاری کند.

به همین خاطر شاید نتوانیم SeaMonkey را جزو امن‌ترین مرورگرهای موجود در فهرست 10 مرورگر سبک و سریع کامپیوتری بدانیم. اما در هر صورت اگر می‌خواهید تمام فعالیت‌های روزانه‌ی خود نظیر چت، ایمیل و مرور وب را در یک مرورگر انجام دهید، در عین حال فشار کمتری به سخت افزار کامپیوتر شما وارد شود، می‌توانید روی SeaMonkey حساب کنید.

دانلود SeaMonkey

9 – Torch

10 مرورگر سبک و سریع برای کامپیوتر

اگر شما از اینترنت عموماً برای گوش دادن به موسیقی یا تماشای ویدیو استفاده می‌کنید، Torch می‌تواند مرورگر رویایی شما باشد. این مرورگر بر پایه‌ی موتور رندر کروم سفارشی شده و شامل ویژگی‌هاییست که می‌تواند مدیریت و پخش منابع چندرسانه‌ای مختلف را آسان کند.

Torch دارای یک سرویس استریم مبتنی بر یوتیوب به نام Torch Music است. این به شما اجازه می‌دهد به موسیقی‌های مورد علاقه‌ی خود در یوتیوب، خیلی سریع دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را در یک مکان مشخص نگهداری کنید. علاوه بر ویدیوهای یوتیوب، این مرورگر به شما اجازه‌ی دسترسی آسان‌تر به محتوای چندرسانه‌ای دیگر سایت‌ها و سرویس‌ها را نیز خواهد داد.

آنچه برای کاربران جذاب است، مدیریت دانلود داخلی Torch است که به شما اجازه می‌دهد به دانلود ویدیوهای یوتیوب و همچنین فایل های تورنت بپردازید. پس اگر می‌خواهید موسیقی و ویدیوی مورد علاقه‌ی خود را دانلود کنید یا نیازمند یک مدیریت دانلود برای فایل های تورنت خود هستید، بدون نصب هرگونه ابزار اضافه‌ای می‌توانید از مرورگر Torch استفاده کنید.

این مرورگر از رابط کاربری ساده‌ای نیز بهره می‌برد. علاوه بر بخش مرکزی که محتوا در آن به نمایش درمی‌آید، دو بخش چپ و راست را نیز شامل می‌شود. بخش سمت چپ برای اشتراک‌گذاری محتوا استفاده می‌شود و به شما اجازه می‌دهد هرآنچه می‌خواهید (نظیر متن، ویدیو، عکس و غیره) را در شبکه‌ی اجتماعی خود یا دیگر کانال‌ها به اشتراک بگذارید. در بخش راست نیز یک نوار جستجو به همراه برخی گزینه‌های وبگردی اضافه‌تر وجود دارد.

دانلود Torch

10 – Maxthon Cloud Browser

10 مرورگر سبک و سریع برای کامپیوتر

مرورگر Maxthon Cloud Browser نیز یکی دیگر از مرورگرهاییست که شمال برخی ویژگی‌های جذاب می‌شود که حتی نمی‌توانید آن‌ها را در بین مرورگرهای اصلی نیز پیدا کنید. آن شامل یک ضد تبلیغ داخلی، یک ابزار برای عکس‌برداری از صفحه، حالت شب، حالت مطالعه، فیدخوان RSS، یک دفترچه یادداشت و چندین قابلیت دیگر می‌شود. اما یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های این مرورگر، یک مدیریت رمزعبور چند حساب کاربره به نام Magic Fill است.

مورد جذاب دیگری که در مورد این مرورگر وجود دارد، همگام سازی اطلاعات کاربر از طریق سرورهای ابری برای استفاده در چند دیوایس است. شاید وجود این ویژگی در مرورگرهای بزرگ مورد عجیبی نباشد‌، اما می‌تواند قابلیت جذابی در بین مرورگرهای نه چندان مطرح بازار محسوب شود. برای هم گام سازی داده‌ها در Maxthon، نیازمند ساخت یک حساب کاربری هستید.

رابط کاربری این مرورگر نیز با اکثر مرورگرهایی که می‌شناسید متفاوت است. نوار ابزار آن در سمت چپ پنجره‌ی اصلی قرار دارد که دکمه‌های برای دسترسی به بخش‌های Favorites، Downloads، RSS feeds و Notes در آن به کار رفته است. درست مانند Lunascape این مرورگر نیز شامل چند موتور رندر است. شما می‌توانید بین دو موتور Trident و Webkit سوئیچ کنید.

دانلود Maxthon Cloud Browser

این فهرستی از 10 مرورگر سبک و سریعی بود که می‌توانند جایگزین مرورگرهای معروف شما شوند. همانطور که می‌بینید، هر یک از این مرورگرها دارای امکانات منحصر به فردی برای ارائه هستند. پس باید نسبت به نیاز خودتان، یکی از آن‌ها را برگزینید.

اما جدا از این، در زیر قصد داریم به برخی از پرسش‌های رایج کاربران در مورد مرورگرها پاسخ دهیم.

پرسش و پاسخ

  •   آیا Opera مرورگر سبکی است؟ 

Opera یک مرورگر سبک است که برای استفاده به توان پردازنده و رم کمی نیاز دارد. این مرورگر بهینه سازی شده و اول از همه اسکریپت‌های غیرضروری صفحات وب را حذف می‌کند تا علاوه بر استفاده‌ی کمتر از منابع کامپیوتر، سرعت بارگذاری بیشتری را نیز ارائه کند. شما می‌توانید آن را حتی روی کامپیوترهای ارزان قیمت و ضعیف خود نیز نصب کنید.

  •   کدام مرورگر کمترین استفاده را از ظرفیت رم ما دارد؟ 

بسیاری از آزمایش‌های انجام گرفته نشان می‌دهند Opera مرورگریست که کمترین میزان استفاده از رم کامپیوتر را دارد. هر تب جدیدی که در اپرا باز می‌کنید، به طور میانگین فقط 150 مگابایت از حافظه‌ی رم شما را اشغال می‌کند.

  •   آیا مرورگر کروم استفاده‌ی زیادی از رم دارد؟ 

کروم را همگی به خاطر استفاده‌ی زیادی که از ظرفیت رم کامپیوتر دارد میشناسیم. این مرورگر برای بارگذاری سریع‌تر صفحات وب به فرآیندهای جداگانه‌ای متکی است که همه‌ی آن‌ها نیازمند حافظه‌ی بیشتری هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. نقطه قوت این پست داشتن فایل دانلود و لینک دانلود بعد از توضیحات اش هست

  2. از این که لینک دانلود اش رو هم گذاشتین واقعا ممنون ام و خیلی خوبه