مقایسه تبلت هواوی مدیاپد با سامسونگ گلکسی تب اس 6 لایت

مقایسه تبلت هواوی مدیاپد با سامسونگ گلکسی تب اس 6 لایت

در این پست به مقایسه تبلت هواوی مدیاپد با سامسونگ گلکسی تب اس 6 لایت – Huawei MediaPad vs Samsung Galaxy Tab S6 Lite خواهیم پرداخت.

هفته‌ی گذشته هواوی از یک تبلت جدید به نام MediaPad رونمایی کرد که نسخه‌ی ارزان قیمت تبلت پرچمدار MediaPad Pro بود. تبلت هواوی مدیاپد دانش آموزان را هدف قرار داده است و مشخصات فنی جذابی را ارائه می‌کند.

اما هواوی تنها شرکتی نیست که یک نسخه‌ی لایت از تبلت پرچمدار خودش را معرفی کرده است. سامسونگ نیز چندی پیش از تبلت گلکسی تب اس 6 لایت به عنوان نسخه‌ی ارزان قیمت تبلت پرچمدار گلکسی تب اس 6 رونمایی کرد. همین بهانه‌ی خوبیست تا ما در این مقاله به مقایسه‌ی دو تبلت اقتصادی جدید برند هواوی و سامسونگ بپردازیم.

تبلت هواوی مدیاپد در برابر گلکسی تب اس 6 لایت

طراحی

سامسونگ و هواوی سبک طراحی متفاوتی را برای تبلت‌ خود انتخاب کرده‌اند، اما متریال آن‌ها یکسان است. شما یک نمایشگر پوشیده شده از شیشه، یک فریم آلومینیومی و قاب پشتی آلومینیومی را در هر دو تبلت مشاهده خواهید کرد.

هر دو تبلت دارای حاشیه‌های نمایشگر کنترل شده‌ای هستند؛ هرچند آن‌ها باریک‌ترین حاشیه‌ای نیستند که ما سراغ داریم. در پشت نیز هواوی از ماژول دوربین دکمه‌ای استفاده کرده، در حالی که ماژول دوربین تبلت سامسونگ مربعی است.

مقایسه تبلت هواوی مدیاپد با سامسونگ گلکسی تب اس 6 لایت

Huawei MediaPad

از نظر ابعاد دو تبلت تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. ابعاد گلکس تب اس 6 لایت برابر با 244.5 در 154.3 در 7 میلی‌متر است، در حالی که تبلت هواوی مدیاپد ابعادی برابر با 245.2 در 155 در 7.4 میلی‌متر را ارائه می‌کند. وزن این دو تبلت نیز به ترتیب 467 و 450 گرم خواهد بود.

نمایشگر

دو تبلت از یک نمایشگر 10.4 اینچی با وضوح یکسان 1200 در 2000 پیکسل استفاده می‌کنند. هر دو پنل از نوع LCD است و هیچ تفاوتی در کیفیت آن‌ها وجود ندارد.

عملکرد

تبلت هواوی مدیاپد از چیپست کایرین 810 ساخت هواوی قدرت می‌گیرد، در حالی که گلکسی تب اس 6 لایت به اگزینوس 9611 ساخت خود سامسونگ مجهز است. از نظر عملکرد، چیپست هواوی در جایگاه بهتری قرار دارد. این چیپست دارای 2 هسته‌ی Cortex-A76 و 6 هسته‌ی Cortex-A55 است، در حالی که چیپست اگزینوس به 4 هسته‌ی Cortex-A73 و 4 هسته‌ی Cortex-A53 مجهز شده است.

مقایسه تبلت هواوی مدیاپد با سامسونگ گلکسی تب اس 6 لایت

Samsung Galaxy Tab S6 Lite

بر اساس اطلاعات بالا، اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها باید روی تبلت هواوی سریع‌تر بارگذاری و اجرا شوند. شما همچنین می‌توانید تجربه‌ی مالتی‌تسکینگ بهتری را نیز در آن داشته باشید.

مدیاپد در دو نسخه با 4/6 گیگابایت رم و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. در آن سمت تبلت سامسونگ هم دارای دو نسخه است، اما هر دو 4 گیگابایت رم را ارائه کرده و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی دارند. شما در دو مدل می‌توانید با یک کارت میکرو اس دی، حافظه‌ی داخلی تبلت خودتان را ارتقاء ببخشید. این حافظه در تبلت هواوی تا 512 گیگابایت و در تبلت سامسونگ تا دو برابر آن یعنی 1 ترابایت ارتقاء‌پذیر خواهد بود.

دوربین‌ها

یکی دیگر از بخش‌های متفاوت در دو تبلت، دوربین آن‌هاست. در حالی که هر دو گوشی از دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی برخوردارند، اما هواوی یک فلاش LED را نیز با آن همراه ساخته است. برای عکس‌های سلفی و مکالمات تصویری نیز هواوی از یک دوربین 8 مگاپیکسلی و سامسونگ از یک دوربین 5 مگاپیکسلی روی تبلت خود استفاده کرده‌اند. سطح عکاسی و فیلمبرداری با هر دو تبلت، تقریباً یکسان است.

مقایسه تبلت هواوی مدیاپد با سامسونگ گلکسی تب اس 6 لایت

Huawei MediaPad

باتری و شارژ سریع

هواوی تبلت جدید مدیاپد را با یک باتری 7،250 میلی‌آمپر ساعتی همراه کرده است که از فناوری شارژ 18 وات پشتیبانی می‌کند (شارژ کامل در 2 ساعت و 80 دقیقه) و می‌تواند 12 ساعت پخش بدون توقف فیلم را ارائه کند. در آن سمت، تبلت گلکسی تب اس 6 لایت به یک باتری کوچک‌تر 7،040 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 15 وات مجهز بوده که می‌تواند 13 ساعت پخش بدون توقف فیلم با یک بار شارژ را ارائه کند.

 

دیگر امکانات

هر دو تبلت دارای قلم هوشمند هستند. این قلم در تبلت هواوی M-Pencil و در تبلت سامسونگ S-Pen نام دارد. تفاوت بزرگ اینجاست که برخلاف اس پن سامسونگ، قلم هواوی در داخل جعبه‌ی تبلت قرار ندارد و باید جداگانه اقدام به خرید آن کنید.

مقایسه تبلت هواوی مدیاپد با سامسونگ گلکسی تب اس 6 لایت

Samsung Galaxy Tab S6 Lite

مورد دیگری که سامسونگ را در این مقایسه برتر می‌کند، استفاده از یک جک هدفون روی بدنه‌ی تبلت است. ما متعجب شدیم که چرا هواوی تصمیم به حذف این جک در تبلت میان‌رده‌ی خودش گرفته است. البته هواوی برای جبران این تصمیم، از چهار اسپیکر (تنظیم شده توسط Harman Kardon) روی تبلت خودش استفاده کرده است، در حالی که تبلت سامسونگ به دو اسپیکر (تنظیم شده توسط AKG) مجهز است. ضمناً مدیاپد هواوی با یک کابل صوتی Type-C به 3.5 میلی‌متری نیز در داخل جعبه‌ی خود همراه است.

هر دو تبلت در نسخه‌های LTE و Wi-Fi عرضه می‌شوند. با این حال سامسونگ برای اتصال در مدل LTE تبلت خودش از سیم کارت e-SIM استفاده کرده است. در رأس بخش نرم افزاری هر دو دیوایس نیز اندروید 10 حضور دارد. تبلت هواوی با رابط کاربری EMUI 10 و تبلت سامسونگ نیز با رابط کاربری One UI 2 این سیستم عامل را در اختیار کاربران می‌گذارند.

قیمت

مدل پایه Wi-Fi تبلت هواوی مدیاپد 269 دلار قیمت دارد که در مقایسه با آن،‌ سامسونگ گلکسی تب اس 6 لایت با همین پیکربندی 350 دلاری است. البته شما برای خرید قلم M-Pencil هواوی باید 70 دلار دیگر را بپردازید، در حالی که قلم S-Pen سامسونگ داخل جعبه‌ی گوشی قرار دارد.

قیمت مدل Wi-Fi مجهز به رم 6 +‌ حافظه 128 گیگابایتی تبلت هواوی 311 دلار است، در حالی که تبلت سامسونگ با همین پیکربندی، 420 دلار قیمت دارد.

اگر می‌خواهید مدل LTE تبلت هواوی را با 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه خریداری کنید باید 535 دلار بپردازید. سامسونگ مدل LTE تبلت خودش را با 64 گیگابایت حافظه به همراه یک قاب Back Cover رایگان (که 60 پوند قیمت دارد)، با قیمت 399 پوند در بریتانیا به فروش می‌رساند. هنوز اطلاعاتی از قیمت نسخه‌ی 128 گیگابایتی مدل LTE گلکسی تب اس 6 لایت در دست نیست.

جمع بندی

هر دو تبلت با هدف دانش آموزانی طراحی شده‌اند که می‌خواهند با هزینه‌ای مناسب، مشخصات و امکانات خوبی را در اختیار داشته باشند. با این حال هر دو تبلت، دارای مزایا و معایب خاص به خود هستند.

گرچه مدیاپد از نظر مشخصات فنی و حتی قیمت تبلت بهتری است، اما اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل را شامل نمی‌شود و این نکته‌ی منفی بزرگی برای مشتریان بین‌المللی آن محسوب می‌شود.

در آن سمت گلکسی تب اس 6 لایت از سرویس و اپلیکیشن‌های گوگل پشتیبانی می‌کند، اما از یک چیپست ضعیف‌تر قدرت می‌گیرد. البته یک قلم اس پن نیز در داخل جعبه‌ی آن قرار گرفته است. اگر چیپست ضعیف‌تر برای شما مسئله‌ی مهمی نیست، گلکسی تب اس 6 لایت را بخرید. اگر هم به قلم هوشمند نیازی ندارید، می‌توانید تبلت گلکسی تب اس 5 ای با قیمت کمتر 330 دلاری را خریداری کنید.گلکسی تب S5e از یک چیپست قدرتمندتر، نمایشگر OLED، دوربین‌های بهتر، اسپیکر چهارگانه، یک اسکنر اثر انگشت و پشتیبانی از شارژ سریع 18 وات برخوردار است. ضمن اینکه ضخامت این تبلت نیز فقط 5.5 میلی‌متری است. ولی متأسفانه به جک هدفون مجهز نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. هواوى رو بزاريد در كوزهء آبش رو بخوريد خخخخخخخخخخخخخ

  2. ابله كسى هستش كه جنس بنجل بى كيفيت چينى رو ميره مى خره حالا ميخواد از برندهاى هواوى يا شيائومى و … باشه سامسونگ يه برند با اصالت و جا افتاده هستش تو ايران و از لحاظ كيفيت و قطعات و لوازم جانبى تو ايران واقعا فوق‌العادست و خودش رو ثابت كرده طى اين همه سالها حالا يه عهده بنجل پسند چينى چپ و راست كارشون شده تو اين گجت نيوز تبلیغ از برندهاى مزخرف چينى.,!!

  3. تبلت هواوی هم پردازنده ی خوبی داره هم قیمت خوبی دارع

  4. گلکسی تب صفحه نمایشش افتضاحه 😐

  5. تبلتای اپل خیلی بهتره
    بنظرم کسی که بخواد اینارو بخره
    بره ایپد بخره خیلی بهتره

  6. با نظر دوستمون خیلی موافقم کمپانی هواوی شرکتی است که خیلی خوب پیش رفت

  7. سرعت پیشرفت هوایی واقعا قابل تحصین هست و قابل ستایشه خیلی خوب پیشرفت کرده و تا چند سال دیگه از خیلی از این کوشی ها جلو میزنه