جدیدترین رندرهای آیفون 12

جدیدترین رندرهای آیفون 12 همراه با اطلاعاتی تازه درباره آن فاش شد

جدیدترین رندرهای آیفون 12 ، آیفون 12 پرو و پرو مکس منتشر شد. ضمن انتشار آن‌ها به اطلاعات جدیدی درباره خانواده iPhone 12 اپل دست پیدا کردیم.

اپل برای اعمال تغییر در ظاهر گجت های خود اصلا عجله نمی‌کند! این شرکت برای ارائه سبک جدیدی از طراحی، مخصوصا برای گوشی های هوشمندش، حساب شده و علمی عمل کرده و سپس از آن برای چند سال استفاده می‌کند. البته به عقیده کاربران، اپل بعد از ارائه هر زبان طراحی، نقطه‌ای امن پیدا کرده و دیگر ریسک به خود راه نمی‌دهد؛ از سال 2017 و زمان رونمایی آیفون ایکس، شکل ظاهری آیفون‌ها به جز ماژول دوربین اصلی آن‌ها، ذره‌ای تغییر نکرده است!

البته نباید فراموش کنیم با وجود فاصله زمانی طولانی بین معرفی دو زبان طراحی، هر تغییر در مقایسه با قبلی اساسی و قابل توجه است. شاید کاربران دوست دارند به مرور زمان تغییراتی پیوسته را شاهد باشند. در عمل، به نظر تغییرات دیر هنگام اما به یکباره بهتر است، چرا که چند سال سنجش و ارزیابی پشتوانه دارند.

گوشی های آیفون را در نظر بگیرید. بعد از سال‌ها طراحی آن‌ها شبیه به یکدیگر از زمان معرفی آیفون 6 در سال 2014، سرانجام نوبت به ارائه سبکی جدید از طراحی گوشی همزمان با رونمایی آیفون ایکس رسید.

البته حتی در همان سال معرفی این آیفون متفاوت، دو گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس همچنان ظاهری شبیه به آیفون 6 داشتند؛ طراحی گرد و چاق گوشه‌ها، استفاده از شیشه‌های نمایشگر برجسته 2.5D و وجود حاشیه‌های زیاد اطراف صفحه نمایش کاربران را خسته کرده است. این ویژگی‌های بارز در طراحی گوشی های هوشمند شرکت اپل طی 5 سال اخیر تقریبا تغییری نداشته‌اند. بر اساس جدیدترین رندرهای آیفون 12 زمان تغییر اساسی فرا‌رسیده است.

در حالی که سازندگان گوشی‌‌های اندرویدی به طراحی منحنی نمایشگر و بدنه رو آورده و حتی ایده استفاده از صفحه نمایش آبشاری، با 90 درجه انحنا، را مطرح کرده‌اند، اپل به دنبال بازگشت به سبک طراحی مکعب مستطیلی آیفون 4 است!

جدیدترین رندرهای آیفون 12

شکل نرم و گرد تکراری گوشی‌های آیفون از ابتدا، به جز آیفون 4 و آیفون 5، به خاطر افزایش دوام آن در دست کاربر حتی با وجود استفاده‌های طولانی است. کارایی این روش طراحی دلیل استمرار آن شد. این وضعیت با معرفی گوش های خانواده آیفون 12 تغییر خواهد کرد. گوشه‌های گرد جای خود را به لبه‌هایی تیزتر داده و بدنه شکلی جعبه‌ای پیدا می‌کند. جدیدترین رندرهای آیفون 12 دقیقا ما را به یاد آیفون 4 و آیفون 5 انداخت.

اپل این سبک طراحی را با رونمایی آیپد پرو 2020 حدود یک ماه قبل، محک زد. در مقایسه با تبلت‌های سری Pro قبلی شرکت، این مدل دارای گوشه‌های تیزتری بوده و از انحنای لبه‌ها کاسته شده است. در مک بوک‌های جدید نیز شاهد تغییر استراتژی طراحی به این سبک هستیم. طبیعی است اپل از سبک نوین در طراحی گوشی های آی او اسی خود نیز بهره ببرد. در هر صورت، این شرکت همیشه در پی استحکام اکوسیستم محصولات خود است.

جدیدترین رندرهای آیفون 12

بر اساس اخبار و شایعات متعددی که به سبک طراحی مکعب مستطیلی و جعبه‌ای شکل آیفون 12 و دیگر مدل‌های این خانواده اشاره کرده‌اند، وب سایت PhoneArena اقدام به طراحی رندرهای آن‌ها کرد. دو هفته پیش، وقتی گفتیم این طراحی آیفون ۱۲ به احتمال زیاد تبدیل به واقعیت خواهد شد، با ظاهری مشابه این رندرهای جدید رو به رو شدیم.

با وجود تصور برخی افراد به حرکت رو به عقب اپل در طراحی جعبه‌ای شکل گوشی های سال 2020، طبق جدیدترین رندرهای آیفون 12 و برادران آن، این محصولات ظاهر بسیار جذابی خواهند داشت.

کاهش ابعاد یا حذف ناچ نمایشگر

جدیدترین رندرهای آیفون 12

طبق شایعات جدید، اپل یک نمونه اولیه از گوشی آیفون دارای حاشیه‌های بیشتر در اطراف نمایشگر اما فاقد ناچ توسعه داده است. از طرفی دوربین سلفی جدید این شرکت با نام TrueDepth، متشکل از سنسورهای مربوط به سیستم تشخیص چهره فیس آیدی، به همراه اسپیکر روگوشی، ابعاد کوچکتری پیدا کرده و روی حاشیه بالای صفحه نمایش قرار گرفته‌اند.

با این کار، در مقایسه با گوشی های آی او اسی اخیر ضخامت حاشیه‌ها کمی افزایش پیدا می‌کند، اما حداقل ناچ عریض و مزاحم، از بالای صفحه نمایش آن‌ها حذف خواهد شد.

طبق یک شایعه قدیمی‌ اما گسترده‌تر، آیفون 12 یک گوشی تمام صفحه و بدون حاشیه در حد انتظار کاربران نخواهد بود، اما ابعاد ناچ آن، در مقایسه با بریدگی عریض و بزرگ بالای صفحه نمایش آیفون ایکس و به بعد، به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. با وجود این تغییر، چیزی از قابلیت‌های سیستم تشخیص چهره فیس آیدی کاسته نخواهد شد.

چرخه‌ تازه‌سازی محصولات اپل، از نظر طراحی، چیزی حدود سه سال زمان می‌برد. بعد از آن، به یکباره تغییری بزرگ معرفی می‌شود. از این طرح تا سه نسل بعدی استفاده شده و سپس نوبت به یک تغییر اساسی دیگر می‌رسد. با در نظر گرفتن سه سال استفاده از زبان طراحی جدیدی که اپل همراه با رونمایی آیفون ایکس معرفی کرد، 2020 به انتظار بسیاری سال تغییر جدید است. اگر این تغییر بزرگ شامل حذف کامل ناچ باشد، به شدت از آن استقبال خواهیم کرد.

احتمال استفاده از دوربین موبایل چهارگانه

جدیدترین رندرهای آیفون 12

یکی از نکات مهمی که با تماشای جدیدترین رندرهای آیفون 12 پرو و پرو مکس به آن پی خواهید برد، استفاده از دوربین چهارگانه است. اپل سرمایه‌گذاری زیادی در فناوری واقعیت افزوده داشته و به توسعه آن ادامه خواهد داد.

معرفی ARKit قابلیت‌های واقعیت افزوده زیادی در اختیار گوشی ها و تبلت‌ های اپل قرار داد. این قابلیت‌ها به لطف استفاده از سنسور LiDAR در آیپد پرو 2020 افزایش قابل توجهی داشت. انتظار داریم این سنسور به ماژول دوربین دو گوشی iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max نیز راه پیدا کند.

یک سنسور LiDAR توانایی بالایی در محاسبه عمق میدان در مقایسه با سنسورهای عادی دارد، در نتیجه ظرفیت کیت واقعیت افزوده مخصوص موبایل اپل به لطف آن افزایش پیدا خواهد کرد. این سنسور از نور نزدیک مادون قرمز یا فرابنفش استفاده کرده و نقشه‌ای از محیط اطراف با جزئیات بالا تهیه می‌کند.

LiDAR در همکاری با یک سنسور ارسال‌کننده سیگنال‌‌های نور کار می‌کند. این سنسور کمکی به سمت مقابل نور متصاعد کرده و منتظر بازگشت می‌ماند. هدف، کمک به ایجاد نقشه‌ای بهتر از محیط اطراف به وسیله اندازه‌گیری دقیق فاصله دوربین تا اشیا است.

سنسور لیدار، همانند ToF که این روزها در ماژول دوربین گوشی های پرچمدار اندرویدی به کار می‌رود، به نوعی کمکی محسوب شده و فاقد یک لنز بزرگ شبیه به سایر سنسورهای دوربین است. کاربرد آن به جای گرفتن عکس و ویدیو، ارائه تصویری دقیق از محیط به پردازشگر تصویر است. به این ترتیب سایر سنسورها عملکرد بهتری خواهند داشت.

گزینه‌های رنگ گوشی های iPhone 12

جدیدترین رندرهای آیفون 12

دو گزینه رنگ خاکستری فضایی و نقره‌ای، همیشه در نسخه‌های مختلف گوشی های آیفون حضور دارند. اگرچه همراه با معرفی آیفون 11 پرو نسخه جدیدی با رنگ سبز رونمایی شد، اما هنوز به رز گلد فکر می‌کنیم!

از زمان معرفی آیفون 7 در سال 2016، متاسفانه یکی از خاص‌ترین گزینه‌های رنگ گوشی های اپل یعنی رز گلد ناپدید شده است. با رونمایی آیفون ایکس اس در سال 2018 گزینه رنگ طلایی جدیدی معرفی شد تا جای خالی آن پر شود. با این حال رنگ طلایی جدید نتوانست به اندازه رز گلد در دل کاربران نفوذ کند. امیدواریم یک نسخه از آیفون‌های 2020 با این رنگ ارائه شود.

بعد از معرفی نسخه میدنایت گرین، در انتظار عرضه میدنایت بلو (آبی) برای گوشی های آی او اسی جدید هستیم.

سایر جدیدترین رندرهای آیفون 12 پرو