سامانه سهام عدالت

راه اندازی سامانه سهام عدالت برای اعلام نحوه مدیریت سهام

سامانه سهام عدالت برای اعلام نحوه مدیریت سهام در کشور راه‌اندازی شد و صاحبان سهام می‌توانند با مراجعه به این سامانه، سهام عدالت خود را مدیریت کنند.

اخیرا رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مصاحبه‌ای اعلام کرد به زودی برای مردم یک دسترسی آماده خواهد شد که بر اساس آن می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا سهام عدالت در اختیار خودشان باشد و سهام خود را مدیریت و مالکیت کنند یا قصد دارند به صورت غیر مستقیم و از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی آن را مورد معامله قرار دهند.

جزئیات راه اندازی سامانه سهام عدالت

در همین راستا امروز سامانه سهام عدالت در سایت www.samanese.ir راه‌اندازی شد که طبق آن صاحبان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به آن مدیریت سهام را انجام دهند یا به واسطه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی آن را معامله کنند.

استفاده از روش سهام‌داری مستقیم

سازمان خصوصی‌سازی در مورد استفاده از روش سهام‌داری مستقیم عنوان کرد اگر سهامدار سهام عدالت، روش آزادسازی به روش مستقیم را انتخاب کند، مالیکت و مدیریت سهام به شکل مستقیم و بدون واسطه با در نظر گرفتن مراتب زیر به سهام دار تخصیص و انتقال پیدا می‌کند:

به میزان سهام تخصیص یافته به هر فرد در شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت و به تناسب ارزش مقطع واگذاری، تعدادی از سهام 36 شرکت بورسی به شما تخصیص خواهد یافت، علاوه بر آن، این دسته از سهام‌داران سهام عدالت، به ازای سهام شرکت‌های غیر بورسی سرمایه‌پذیر سهام عدالت، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را نیز دریافت خواهند نمود.

در این حالت مسئولیت حفظ، نگهداری و مدیریت سهام اختصاص‌یافته به عهده سهام‌دار بوده و در راستای حفظ ارزش سهام تخصیص‌یافته، قابلیت نقل‌وانتقال سهام مزبور به غیر و فروش آن بر اساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین‌شده توسط شورای عالی بورس صورت خواهد گرفت. طبق قانون تجارت شما سهام‌دار شناخته شده و از مزایای سهام تخصیص‌یافته ازجمله سود و… بهره‌مند می‌شوید.

لازم به ذکر است 2 ماه پس از انتخاب تاریخ انتخاب به روش مستقیم، سهامدار می‌تواند به سامانه جامعه اطلاعات مشتریان (سجام) مراجعه کند و از میزان سهام تخصیص پیدا کرده شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت آگاهی پیدا کند. برخورداری از خدمات قابل ارائه نظیر ایجاد معامله‌پذیری سهام اختصاص پیدا کرده در آینده به مراجعه به سامانه سجام، ثبت نام و احراز هویت در مراکز تعیین شده منوط است.

استفاده از روش سهام‌داری غیر مستقیم

سازمان خصوصی‌سازی در خصوص استفاده از روش سهام‌داری غیر مستقیم عنوان کرد:

سهام‌دار سهام عدالت، اگر گزینه آزادسازی به روش غیرمستقیم را انتخاب کنید، مالکیت و مدیریت سهام عدالت شما با لحاظ مراتب ذیل از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی می‌شود و شما حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را ندارید.

با این تفویض اختیار، سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت متعلق به شما توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد.

سهام مزبور در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (70%) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه استانی (30%) ساماندهی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. یک حرکت مثبت در جهت رشد بورس

  2. دولت هم ملت رو اسكول گير آوردى با اين سهام خجالت شون.